Genladning
Fra : Claus Lauritsen

Dato : 26-10-01 16:35

Genladning

Er der nogen af jer der kommer her på siden
der genlader riffelamonition ?

Claus

--
Posted from ip2.aenxr1.ras.tele.dk [194.239.166.194]

Fra : B.J.Hansen

Dato : 26-10-01 18:31

Ja.

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-10-01 22:19

On Fri, 26 Oct 2001 15:34:32 +0000 (UTC), "Claus Lauritsen"
<claus@jagt.net> wrote:

>Genladning
>
>Er der nogen af jer der kommer her på siden
>der genlader riffelamonition ?

ja, 30-06

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­

Fra : JensCl

Dato : 29-10-01 08:25

"Claus Lauritsen" skrev d. 26-10-01 16:35 dette indlæg :
> Genladning
>
> Er der nogen af jer der kommer her på siden
> der genlader riffelamonition ?
>

> Claus

Ja flere cal., men hvad er dit problem?

mvh JensCl

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 29-10-01 16:01

Hej Alle

Det var nu ikke fordi jeg havde problemer i øjeblikket
men snare af nysgerrighed, og for at komme i kontakt med ligesindede
så vi kunne udveksle erfaring og hjælpe hinanden.

Jeg er inspireret af Amerikanene de har forskellige forums på nettet
hvor debatten går livligt om hjemmeladning og hvor jeg har fået meget
hjælp , specielt de første år hvor jeg skulle lære de grundlæggende ting.

På nettet er jeg webmaster på www.jagt.net
og på www.weatherby.dk/300

Hilsen

Claus

--
Posted from ip47.aenxr1.ras.tele.dk [194.239.166.239]

Fra : JensCl

Dato : 29-10-01 19:03

"Claus Lauritsen" skrev d. 29-10-01 16:01 dette indlæg :
> [...]
> hvor debatten går livligt om hjemmeladning og hvor jeg har fået meget
> hjælp , specielt de første år hvor jeg skulle lære de grundlæggende

Jeg glæder mig til se www.ladeforum.dk

mvh JensCl

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 29-10-01 23:52

> Jeg glæder mig til se www.ladeforum.dk
>
> mvh JensCl

Hej Jens

Jeg vil gerne medvirke til at opbygge en side på nettet
men først tror jeg vi skal stikke en finger i jorden,
og se hvor mange hjemmeladere der surfer rundt på nettet
og vil gøre brug af, og bidrage med deres viden, så alle
kan få gavn af sådan en side.

Hilsen

Claus

--
Posted from ip60.aenxr1.ras.tele.dk [194.239.166.252]

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 30-10-01 16:06

Hørt, Hørt
Vi savner sådan et forum.
Bruger selv de amerikanske.
MVH.

Bo Rodam

<9b711bfe3a04bbff801a14190f3b80f8.36865@mygate.mailgate.org>...

Fra : JensCl

Dato : 01-11-01 20:27

Er der kun 3 der har interesse i et dansk "ladeforum"??????

mvh

JensCl

http://www.kandu.dk/

Fra : J Nielsen

Dato : 01-11-01 22:38

On Thu, 01 Nov 2001 19:27:21 GMT, "JensCl" <JensCl.news@kandu.dk> wrote:

>Er der kun 3 der har interesse i et dansk "ladeforum"??????

Hvis det evt. kunne blive et "Nordisk ladeforum" ville interessen
nok være større. Vi Skandinaver lader stort set med de samme
to krudtfabrikater: Norma og Vihtavuori.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Steve Aslaksen

Dato : 02-11-01 09:00

"J Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i melding
> [...]

nok være større. Vi Skandinaver lader stort set med de samme
to krudtfabrikater: Norma og Vihtavuori.

Dansk eller nordisk det blir akkurat det samme, jeg er interessert jeg.

Steve

Fra : Carsten Paulsen

Dato : 02-11-01 12:54

"Steve Aslaksen" <st-asla@frisurf.no> wrote in message

> [...]
> to krudtfabrikater: Norma og Vihtavuori.
>
> Dansk eller nordisk det blir akkurat det samme, jeg er interessert jeg.

Hej

Hvis du evt også får konkurrenceskytterne med i Ladeforum kan det være at der
er flere som er interesserede. Jeg skal bare være
færdig med mit badeværelse, så jeg kan komme igang med ladning, Type: .38
..357mag og 6.5X55.
Husk at alle erfaringer postet hjælper andre

Mvh

Carsten Paulsen

--
Posted from [195.41.66.99]

Fra : Steve Aslaksen

Dato : 02-11-01 17:14

"Carsten Paulsen" skrev i melding

> [...]
> .357mag og 6.5X55.

> Husk at alle erfaringer postet hjælper andre
Så sant , så sant!

Konkurranseskyttere, jegere, pistol eller rifle , det nytter ikke att vi
har vært vårt forum.
Det er ikke så stor forskjell på lading av pistol og rifle att ikke det er
noen tips å hente.
Og konkuranseskyttere og jegere er _ofte_ de samme personene.

Hagleladerne har heller ikke noe eget forum, jeg hadde tenkt å opprette en
e-mail liste for haglelagere men har ikke kommet dit enda.
Er det kanskje noen hagleladere her?
Noen som vet om det er noe nordisk forum /e-postliste for hagleladere ?
Jeg har ladet for hagle i mange år og det kunne vært moro og treffe noen
flere hagleladere.

Steve

Fra : J Nielsen

Dato : 03-11-01 17:21

On Fri, 2 Nov 2001 17:14:03 +0100, "Steve Aslaksen" <st-asla@frisurf.no>
wrote:

> [...]
>
>Hagleladerne har heller ikke noe eget forum, jeg hadde tenkt å opprette en
>e-mail liste for haglelagere men har ikke kommet dit enda.

Jeg har ladet haglpatroner i en del år, men stoppede da blyhagl blev forbudt.
Haglene var iøvrigt også "hjemmelavede".

Desuden har jeg ladet et hav af forskellige riffel og pistol kalibrer - fra
22 Hornet til 450/577 Martin Henry. Jeg startede længe før hjemmeladning
blev lovligt og jeg kan stadig få sved på panden ved tanken om nogle af de
eksperimenter vi slap afsted med den gang.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Frans Jensen

Dato : 03-11-01 22:23

On Sat, 03 Nov 2001 17:21:12 +0100, J
Nielsen<morgan@post8.tele.dk> wrote:

> [...]

>blev lovligt og jeg kan stadig få sved på panden ved tanken om nogle af de
>eksperimenter vi slap afsted med den gang.

nå, du er osse en af dem der har været ude hvor
forsikringsdækningen ikke eksisterede

Fra : Erik Prestmo

Dato : 04-11-01 11:08

Og da tar jeg detr som en selvfølge at om et slikt nordisk forum kommer, så
deler du gamle historier med oss?

Jeg har i så fall endel, både nye og gamle i bytte.....

Jeg ville for øvrig ha kjøpt meg en slik liten sak som tillater at man
støper egne blyhagl, om jeg nå levde i et land med et tåpelig
blyhagl-forbud.....

ErikP

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-11-01 08:43

On Sun, 4 Nov 2001 11:07:30 +0100, "Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> wrote:

>Og da tar jeg detr som en selvfølge at om et slikt nordisk forum kommer, så
>deler du gamle historier med oss?

Naturligvis...

> [...]

>Jeg ville for øvrig ha kjøpt meg en slik liten sak som tillater at man
>støper egne blyhagl, om jeg nå levde i et land med et tåpelig

Det er desværre nok kun et spørgsmål om tid før blyhagl forbuddet
kommer i de øvrige nordiske lande.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen
--
- JN -

Fra : Erik Prestmo

Dato : 05-11-01 21:36

Jan Nielsen <morgan@post8.tele.dk> skrev i

> Naturligvis...

> Det er desværre nok kun et spørgsmål om tid før blyhagl forbuddet
> kommer i de øvrige nordiske lande.

Altså må *noen* investere i skikkelig utstyr, og begynne å selge blyhagl via
feks et nordisk genladerforum.....

Bly i form av hagl har ingenting med saken å gjøre.....

ep

Fra : Erik Prestmo

Dato : 02-11-01 21:24

Steve Aslaksen <st-asla@frisurf.no> skrev i

> [...]
> to krudtfabrikater: Norma og Vihtavuori.
>
> Dansk eller nordisk det blir akkurat det samme, jeg er interessert jeg.

Chiming in from Norway:

Kall det gjerne "Nordisk", men skriv for all del på dansk, svensk blir verre
å forstå for mange, teknisk svensk er "svårt".

ErikP - med dårlige erfaringer - leste organisk kjemi på svensk i unge
dager! Brrrrr!!

Fra : Steve Aslaksen

Dato : 03-11-01 21:22

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> skrev i melding

> [...]
> å forstå for mange, teknisk svensk er "svårt".
>
> ErikP - med dårlige erfaringer - leste organisk kjemi på svensk i unge

Det blir ikke vanskelig før noen begynner å poste på finsk!
Det kalles vanskelig!!

Steve

Fra : Frans Jensen

Dato : 03-11-01 22:33

On Sat, 3 Nov 2001 21:21:41 +0100, "Steve Aslaksen"
<st-asla@frisurf.no> wrote:

>Det blir ikke vanskelig før noen begynner å poste på finsk!
>Det kalles vanskelig!!

Seuran ja sen toiminnan esittely sekä uutisia tulevista
tapahtumista ja tempauksista

måske en god ide' at holde sig til norsk eller dansk

hvis et sådant "ladeforum" kommer op at stå, bidrager jeg gerne
med de erfaringer jeg har (30-06Spr.)

Fra : JensCl

Dato : 03-11-01 07:08

"Claus Lauritsen" skrev d. 29-10-01 23:52 dette indlæg :

> [...]
> og se hvor mange hjemmeladere der surfer rundt på nettet
> og vil gøre brug af, og bidrage med deres viden, så alle

Mon ikke der har været tilkendegivelser nok til at dokomenterer at der
vil være en livlig trafik på et forum om ladning.
Det er rigtigt at jægere og skytter ofte er de samme og derfor lader
både riffel, revolver/pistol og nogle også hagl.
Derfor Claus, kom i gang dit tredie jagtprojekt på nettet

mvh

JensCl

http://www.kandu.dk/

Fra : EGON STICH

Dato : 03-11-01 11:52

JensCl <JensCl.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MLLE7.6041$Ip2.273686@news010.worldonline.dk...

Hvad er der dog i vejen for at skrive og udveksle erfaringer i dette forum?
Mængden af genladere her har ikke været stor. Underligt nok.
MVH
Egon

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 06-11-01 00:34

Hej Alle

Jeg kan lugte en vis interesse for et Ladeforum med nordisk tilsnit
jeg vil dog medgive Egon at vi godt kan udveksle erfaring her i dette forum
komme med gode ideer og henvisninger til links, med relevante oplysninger
for de enkelte kalibre.

Når jeg får en ledig aften med den rette stemning begynder jeg på et ladeforum

på adressen http://www.jagt.net under ladeforum.

jeg vil opfordre alle der har gode ideer til indhold, send mig en mail
så skal jeg nok samle sammen og kooerdinere.

e-mail. claus@jagt.net

Hilsen

Claus

--
Posted from 0xc2efa6ed.aenxr1.ras.tele.dk [194.239.166.237]