Gemme videoklip og billeder i en access db
Fra : RichardRichard

Dato : 26-10-01 11:32

Hvordan gør man det?? og hvordan hiver man det så ud af den igen??

Jeg har fundet ud af at en access db åbenbart max ka være 2 gb.. og at den
nok
blir ultra tung at arbejde med.. men det er ligemeget.. da det bare er til
test, og nok kommer
i en større db på et tidspunkt.

VH
Kim

Fra : @sbjørn

Dato : 26-10-01 14:42

Brug mysql

Fra : Knut Nordal

Dato : 26-10-01 19:27

Hei
Denne kodesnutten hvirker både med DAO og ADO og lagrer som binary

Public Function SaveFileToDB(ByVal FileName As String, _
rs As Object, FieldName As String) As Boolean 'lagrer filer som binary
til database

Dim iFileNum As Integer
Dim lFileLength As Long

Dim abBytes() As Byte
Dim iCtr As Integer

On Error GoTo ErrorHandler
If Dir(FileName) = "" Then Exit Function

'read file contents to byte array
iFileNum = FreeFile
Open FileName For Binary Access Read As #iFileNum
lFileLength = LOF(iFileNum)
ReDim abBytes(lFileLength)
Get #iFileNum, , abBytes()

'put byte array contents into db field
rs.Fields(FieldName).AppendChunk abBytes()
Close #iFileNum

SaveFileToDB = True
ErrorHandler:
End Function

'*******************

Public Function LoadFileFromDB(FileName As String, _
[...]

'If Not TypeOf rs Is ADODB.Recordset Then Exit Function

iFileNum = FreeFile
Open FileName For Binary As #iFileNum
lFileLength = LenB(rs(FieldName))

abBytes = rs(FieldName).GetChunk(lFileLength)
Put #iFileNum, , abBytes()
Close #iFileNum
LoadFileFromDB = True

ErrorHandler:
End Function

og dette lagrer og henter filer

SaveFileToDB "Bane til fil", Rs, "Tabellnavn"

LoadFileFromDB "Filbane+Filnavn", Rs, "Tabellnavn"