(MS) HTML dokumenter??
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 26-10-01 06:59

Jeg er p.t. i gang med et HTML-(fjern)kursus. Indtil nu er det gået ret
smertefrit, men nu løber jeg oftere og oftere ind i et ubehageligt
problem:

Når jeg - i Notepad - har skrevet noget kildekode og så vælger 'save as'
['all files'], bliver dokumentet lagret som tekstfil - og altså *ikke* i
HTML format! :(

Hvad kan årsagen være? Kan der være formelle krav, jeg uden at vide det
overtræder?
I de filer, der er problemer med, har jeg indlagt en del linier med <!--
kommentarer -->, men det skulle vel i sig selv ikke gøre skade?

Nogen gode idéer?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-01 07:07

Fri, 26 Oct 2001 07:58:33 +0200, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>Når jeg - i Notepad - har skrevet noget kildekode og så vælger 'save as'
>['all files'], bliver dokumentet lagret som tekstfil - og altså *ikke* i
>HTML format! :(

Du skal bare at huske at tilføje .htm eller .html efter
filnavnet.

Ellers kan du altid omdøbeden bagefter, hvis du har sat Windows
til at vise filtype for kendte filtyper.

Notepad er ikke så intelligent, at den ved, at det er en webside,
du vil gemme.
Så når du ikke skriver noget, så vælger den altid *.txt.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 26-10-01 10:35

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Du skal bare at huske at tilføje .htm eller .html efter
> filnavnet.

ha..det vidste jeg egentlig udmærket - men i forvirringen var det altså
lige smuttet! :)
> Ellers kan du altid omdøbeden bagefter, hvis du har sat Windows
> til at vise filtype for kendte filtyper.

Er lige gjort - og nu funker det! Tusind tak for hurtig hjælp - det er
den slags 'småting', der kan spilde utrolige mængder af ens tid!!

--
med venlig hilsen
Hans