Re: døende forhold
Fra : høstblomsten

Dato : 26-10-01 00:37

Matthias og G. J. skrev:

[snip]
>Det var da opmuntrende at læse om sådan en holdning hos en kvinde...
>Har du (eller nogen) måske ideer til, hvordan man varsomt kan gelejde
>sin partner hen i retning af sådan en overbevisning?

*S..* beklageligvis kender jeg ikke "opskriften". Men "erkendelse" er noget, du
"oplever" inde i dig selv ...noget befriende.
Jeg fornemmer, at det først og fremmest handler om, at man i hinandens tryghed
frit kan ytre sig om hinandens fantasier, men også vel vidende, at "fatasier"
ikke behøver at være noget, der absolut skal praktiseres. Jeg tror på, at hvis
man har tillid og tryghed ved hinanden, så er det både legalt at lade sig
inspirere udefra samt at betro hinanden de inderste fantasier, og så må tiden &
samspillet vise, hvor meget der skal leves ud!

>Og hvis de bliver negativt modtaget? Eller i bedste fald nødtvungent
>accepteret? Og jeg taler her ikke om "strafbare" fantasier, tanker og
>ideer - bare alle dem der går ud over tosomheden...

Uha...! det er en virkelig svær nød at knække! Lader jeg tankerne flyve 20 år
tilbage, så havde jeg dengang ret fastlåste meninger om, hvad der var "rigtigt
<-> forkert" eller "normalt <-> perverst", men som tidligere skrevet, så sidder
jeg jo idag mange erfaringer rigere *S*! Gid erfaringer og erkendelser var
noget, man kunne overtage fra andre eller læse sig til, men det kan man altså
ikke (...vel netop derfor, at nogle af os kunne ønske sig at være 20 år, men med
en 40-årigs erfaringer i behold? *S*), så jeg har ikke det endegyldige svar på
dit spørgsmål!

>Tak for dit positive indlæg

.....jeg er i bund og grund et nysgerrigt, positivt tænkende menneske

~høstblomsten~

Fra : Matthias J.

Dato : 26-10-01 18:52

Selvom der var to personer som afsender sidste gang, kunne du nok
regne ud det kun var den ene halvdel der skrev... ligesom nu...
Tak for den tid du tog dig for at svare - og for selve svaret...
selvom jeg ikke regnede med opskriftEN eller DET endegyldige svar...
Tja, nu har jeg lige været der hvor jeg har "betroet"... så der ER vel
ikke andet at gøre end vente på hvad der bundfælder sig... være
tålmodig og give tid... men på et tidspunkt så måske også afgøre med
sig selv, om man vil leve med den andens opfattelser af "rigtigt og
forkert" - eller tage konsekvensen og gå... (efter 14 år... for fanden
da...)
Tja, det er selvfølgelig helt op til dig (og stadigvæk alle andre) -
men nogle enkelte løse ideer eller veje til "ny erkendelse" ville
måske stadig være nyttige og hjælpsomme... hvordan kan man hjælpe
hinanden til i det mindste at blive ÅBEN for nye erkendelser og
opfattelser...

Hav en god weekend!!

Fra : høstblomsten

Dato : 27-10-01 00:40

"Matthias J." skrev:
> Selvom der var to personer som afsender sidste gang, kunne du nok
> regne ud det kun var den ene halvdel der skrev... ligesom nu...

Hmm.. ja, det anede mig

> Tak for den tid du tog dig for at svare - og for selve svaret...
> selvom jeg ikke regnede med opskriftEN eller DET endegyldige svar...

Mon der overhovedet er nogen, der har opskriftEN??

> Tja, nu har jeg lige været der hvor jeg har "betroet"... så der ER
vel
> ikke andet at gøre end vente på hvad der bundfælder sig... være
> tålmodig og give tid...

....næææ; (læs også mine kommentarer til "Henning"!)

> [...]
> sig selv, om man vil leve med den andens opfattelser af "rigtigt og
> forkert" - eller tage konsekvensen og gå... (efter 14 år... for

....endnu "en svær nød at knække", hvor jeg nok nødigt vil være
"nøddeknækkeren"!

> [...]
> måske stadig være nyttige og hjælpsomme... hvordan kan man hjælpe
> hinanden til i det mindste at blive ÅBEN for nye erkendelser og

....jeg henviser i denne sene nattetime endnu engang til mine
kommentarer til "Henning"

> Hav en god weekend!!
Rigtig meget i lige måde!

~høstblomsten~

Fra : Matthias J.

Dato : 27-10-01 10:52

<snip>

Mange tak for dine kommentarer... som jeg er helt enig i...
Der er vel ikke andet at gøre end at give tid - og tage sig tid... og
helt forgæves har det da heller ikke været at være åben - bestemt ikke

Jeg vil ikke holde en hel ng ajour med hvad der sker her, men måske
mailer jeg engang, hvis din email duer - og du ikke har noget imod
det...

tak endnu engang

Fra : høstblomsten

Dato : 28-10-01 13:43

"Matthias J."
> [...]
og
> helt forgæves har det da heller ikke været at være åben - bestemt

Jeg har selv gennem de senere år måttet erkende, at "Ting Ta'r Tid"
("de 3 t-er"), men det kan være meget udbytterigt, hvis man er en
tålmodig sjæl ...hermed også ment tålmodig m.h.t. "egne
erkendelser", for de kommer vist sjældent som lynet fra en klar
himmel.

> Jeg vil ikke holde en hel ng ajour med hvad der sker her,
....ligesom jeg heller ikke ønsker at "indvie" alle andre i, hvorfor +
hvordan jeg er havnet i min nuværende situation (...selvom jeg
befinder mig rigtig godt! )

>men måske mailer jeg engang, hvis din email duer - og du ikke har
noget imod
> det...

min email duer! og det er en ganske anonym en, som faktisk alene er
oprettet i forb. med min entré på nyhedsgruppen! Men jeg checker den
jævnligt og adressen må gerne "bruges"!

Go'e hilsener herfra...
~høstblomsten~

Fra : Matthias J.

Dato : 28-10-01 19:51

>min email duer! og det er en ganske anonym en, som faktisk alene er
>oprettet i forb. med min entré på nyhedsgruppen! Men jeg checker den
>jævnligt og adressen må gerne "bruges"!

Det gjorde jeg så