Wanna-Save
Fra : JackD

Dato : 25-10-01 23:11

Hejsa.
Jeg går og overvejer at købe en Nokia 3310 for 199,- hos wannasave. Nu har
jeg i forvejen Tiscali abonnement.
Kan jeg bruge dette kort i en telefon det kører på Telia?
Har ikke meget lyst til at skifte nummer...igen! Og man kan jo ikke overføre
sit nummer.

vh kenneth

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 23:10

JackD skrev:

>Jeg går og overvejer at købe en Nokia 3310 for 199,- hos wannasave. Nu har
>jeg i forvejen Tiscali abonnement.
>Kan jeg bruge dette kort i en telefon det kører på Telia?

Telefonen er højst sandsynligt SIM-låst, så denne lås skal fjernes
først.

>Har ikke meget lyst til at skifte nummer...igen! Og man kan jo ikke overføre
>sit nummer.

Du kan få telefonen låst op, og stadig bruge Tiscali-SIM-kortet og
derved beholde dit nummer. Du kan også godt flytte fra Tiscali og
beholde dit nummer, men Telia kan da vist ikke betale sig?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : JackD

Dato : 25-10-01 23:22

> [...]
> først.

> derved beholde dit nummer. Du kan også godt flytte fra Tiscali og

Har lige fået mail fra wanna-save som siger at man ikke kan flytte sit
nummer over, idet systemet ikke kører optimalt endnu. Men de regner med det
kommer i fremtiden.

men Telia kan da vist ikke betale sig?

Nej, men det er bare billigt for en telefon. Har også hørt meget dårligt om
telia.
Er der noen der kender andre steder man kan skaffe sig en billig mobil?

vh kenneth.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-10-01 11:59

"JackD" skrev i en meddelelse

> Nej, men det er bare billigt for en telefon. Har også hørt meget dårligt
om
> telia.
> Er der noen der kender andre steder man kan skaffe sig en billig mobil?

Hej Kenneth,
Du kan da få lov at købe min 3310'er til 750 kr
Den er præcis 6 mdr gammel og dermed uden SIM-lås. Den fejler absolut intet
og der kan evt. følge et ekstra cover i sølvgrå med.

Så slipper du for Telia og deres abonnementsbinding i 6 mdr, og så kan du jo
selvfølgelig bruge den med dit gamle abonnement med det samme. Fik jeg nævnt
at der stadig er 6 mdr's fabriksgaranti på telefonen?

Det er ikke velset, at denne NG bruges til køb og salg. For nærmere info,
send mig en mail på rolsted@worldonline.dk

Mvh

Claus Rolsted
Icq: 91028400

Fra : Spinner

Dato : 26-10-01 14:38

Min kan du få for 650, - og den er 5 mdr. gammel

Spinner

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-10-01 15:16

"Spinner" skrev i en meddelelse
> Min kan du få for 650, - og den er 5 mdr. gammel

Damn, men min er garanteret pænere og med ekstra sølvgråt cover.
Er din nu også uden sim-lås? Eller er der foretaget hasarderede indgreb for
at få sim-låsen fjernet?

Mvh

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-10-01 15:27

Claus Rolsted skrev:

>Er din nu også uden sim-lås? Eller er der foretaget hasarderede indgreb for
>at få sim-låsen fjernet?

Er det ikke lige gyldigt? Telefonen fungerer 100% på samme måde om
simlåsen er fjernet ved at der er tastet en kode ind, eller ved at den
er blevet flashet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-10-01 16:34

"Lasse Hedegaard" skrev
> Er det ikke lige gyldigt? Telefonen fungerer 100% på samme måde om
> simlåsen er fjernet ved at der er tastet en kode ind, eller ved at den
> er blevet flashet.

Hmmm, jeg har da ellers hørt om nogle, som ikke overlevede indgrebet......
Tager jeg fejl?

Mvh

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-10-01 16:42

Claus Rolsted skrev:

>Hmmm, jeg har da ellers hørt om nogle, som ikke overlevede indgrebet......

Ja.

>Tager jeg fejl?

Nej.

De fleste kan nu fikses ved at flashe dem igen med en backup. Så vil
disse telefoner også være helt i orden.

Oftest sker der ikke noget ved det, og så længe Spinner ikke skriver
at hans telefoner er "ikke sim-låst, men ødelagt under unlocking", så
er den fuldstændig magen til en telefon der er låst op med kode.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-10-01 16:48

"Lasse Hedegaard" skrev >

> De fleste kan nu fikses ved at flashe dem igen med en backup. Så vil
> disse telefoner også være helt i orden.

Ok.

> Oftest sker der ikke noget ved det, og så længe Spinner ikke skriver
> at hans telefoner er "ikke sim-låst, men ødelagt under unlocking", så
> er den fuldstændig magen til en telefon der er låst op med kode.

Ok endnu en gang

Mvh Claus

Fra : Jan-Erik

Dato : 26-10-01 19:02

> Er det ikke lige gyldigt? Telefonen fungerer 100% på samme måde om
> simlåsen er fjernet ved at der er tastet en kode ind, eller ved at den
> er blevet flashet.

Bortfalder garantien ikke hvis man har haft fusket med den????

MVH
Jan-Erik

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-10-01 15:17

"Jan-Erik" <j-e@get2net.dk> skrev
> Bortfalder garantien ikke hvis man har haft fusket med den????

Jo.....

Claus Rolsted

Fra : Spinner

Dato : 26-10-01 18:13

Ævbæv - Lasse holder med mig - og han har også ret

Fra : Jan-Erik

Dato : 26-10-01 21:28

> Ævbæv - Lasse holder med mig - og han har også ret

Det synes jeg nu ikke - jeg vil da hellere have en telefon der stadig har garanti...eller er jeg
helt gal på den? Så vidt jeg ved mister man da garantien efter man har fusket med den...?

Hilsen Jan-Erik

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-10-01 15:23

"Jan-Erik" skrev

> Det synes jeg nu ikke - jeg vil da hellere have en telefon der stadig har
garanti...eller er jeg
> helt gal på den? Så vidt jeg ved mister man da garantien efter man har
fusket med den...?

Ja, garantien bortfalder, men det er åbenbart lidt en smagssag, hvad man
foretrækker, lader det til......

Alt dette er jo blot en hypotetisk diskussion, idet vi slet ikke har hørt
fra JackD, om han er interesseret i brugte telefoner, men Spinner: Du fik
ikke svaret helt entydigt på, om din er uden sim-lås eller ej?

Claus Rolsted
Icq: 91028400

Fra : JackD

Dato : 28-10-01 00:25

> [...]
> fra JackD, om han er interesseret i brugte telefoner, men Spinner: Du fik
> ikke svaret helt entydigt på, om din er uden sim-lås eller ej?

Hej igen.
Ja jeg er faktisk ikke intereseret i brugte telefoner. Ikke lige i
øjeblikket i hvert fald. Men det har da været spændende at følge
diskussionen.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-10-01 13:05

"JackD" skrev

> Hej igen.
> Ja jeg er faktisk ikke intereseret i brugte telefoner. Ikke lige i
> øjeblikket i hvert fald. Men det har da været spændende at følge
> diskussionen.

He he, ja vi har da også selv moret os.....

Mvh

Claus

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-10-01 15:27

"Spinner" skrev
> Ævbæv - Lasse holder med mig - og han har også ret

Hæ hæ jae, det lader til, at du har fået Lasse over i dit ringhjørne....
Men så kunne man jo også argumentere, at Lasse har en interesse i at
beskytte sin forretning (ved at fremføre at telefonerne naturligvis ikke
tager skade af at blive flashet mv. - at han givetvis har ret, er jo så en
anden sag)
(dette skrives i frygt for efterfølgende at blive flamet)

Claus Rolsted
Icq: 91028400

Fra : Spinner

Dato : 28-10-01 10:14

Slap af! Alle unlocker da!

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-10-01 13:08

"Spinner" skrev

> Slap af! Alle unlocker da!
> Spinner

Nåe bare rolig, det var ikke så alvorligt ment
Jeg ville formentlig også selv vælge at få unlocket en ny tlf for at slippe
for 6 mdr med Telia/Debitel el.l.

Mvh

Claus