CSS i <td>
Fra : J.

Dato : 25-10-01 19:53

Hejsa,

jeg har en <td> med et link i. Jeg vil gerne have en hover-effekt når jeg
sætter musen over linket, så HELE <td>'en skifter baggrundsfarve. Mit
resultat so far med box-stylen får kun det lige udenom linket til at skifte
farve, der er stadig en "kant" i toppen og bunden.

Nogle forslag?

MVH

Jacob

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 25-10-01 20:10

"J." <void@neovoid.org> skrev i en meddelelse

> Nogle forslag?

Jeg har et script, som du kan bruge til præcist det, men er du interesseret,
hvis jeg fortæller at det KUN virker i IE. Jeg har testet det i Opera, NN og
hørt det testet i konquerer. De tre kan ikke læse det.

Stadig interesseret???
Jesper

Fra : J.

Dato : 25-10-01 20:13

Er det javascript eller CSS?

Tjaeh, du kan da prøve at poste det, det kan jo være at det hjælper.

Tak for hjælpen...

- Jacob

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 25-10-01 20:24

> Tjaeh, du kan da prøve at poste det, det kan jo være at det hjælper.

Dette skal være imellem <head> og </head>

<script language="JavaScript">
function co(element,mode) {
if (mode=="in") {
cursortype = ''
colorval = '#000000'
} else if (mode=="out") {
cursortype = ''
colorval = '#008080'
}
element.style.background=colorval;
element.style.cursor=cursortype;
}
</script>

Dette er et eksempel på en tabelrække med en celle:

onmouseout="co(this,'out');">

....men vær opmærksom på at eneste browser der læser det er IE, og at det
IKKE kan valideres.
Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-01 20:30

Thu, 25 Oct 2001 20:52:57 +0200, skrev "J." <void@neovoid.org>:

>jeg har en <td> med et link i. Jeg vil gerne have en hover-effekt når jeg
>sætter musen over linket, så HELE <td>'en skifter baggrundsfarve

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/tabel/tabelbaggrund1.htm>

Højreklik => vis kilde.

På teksten sætter du bare en normal a:hover
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 25-10-01 20:32

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse >
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/tabel/tabelbaggrund1.htm>

> Højreklik => vis kilde.
>
> På teksten sætter du bare en normal a:hover

Smukt, men det virker også kun i IE.

Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-01 21:10

Thu, 25 Oct 2001 21:32:14 +0200, skrev "Jesper Schlæger"
<schlager@tdcadsl.dk>:

>Smukt, men det virker også kun i IE.

Som jeg skriver på siden:

Virker i IE og Netscape 6, men ikke i Netscape 4, Opera 4 og 5.

Netscape 4 kan du godt glemme alt om, at få det til at virke i.

Men det kan lade sig gøre, der er jo et link på siden til et
script med det, men det er noget klamp.

I Opera 5 burde det kunne fungere, men jeg har ikke fundet ud af
hvordan.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : J.

Dato : 25-10-01 21:10

Jeg har fundet min egen løsning:

width=100% og height=100% på det link jeg har i <td>.

Det funger - så far.

Tak!

- Jacob

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 25-10-01 22:28

"J." <void@neovoid.org> skrev:
> Jeg har fundet min egen løsning:
> width=100% og height=100% på det link jeg har i <td>.
> Det funger - så far.

Ja, men du burde bruge "display:block" i dit link istedet.
Kig evt. 2 sekunder på denne side:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=171

mvh
morten