3210, v.04,41 og DataKabel, Hvilken Softwa~
Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 16:33

Hvilken software bør jeg bruge til at unlocke en 3210 v. 04.41 med et alm.
datakabel ?

/Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 16:39

Morten Simonsen skrev:

>Hvilken software bør jeg bruge til at unlocke en 3210 v. 04.41 med et alm.
>datakabel ?

http://fergusons.dk/temp/mobil/newnokiatool034.exe

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 16:55

Hmm, når jeg prøver noget siger den "No phone connected" selvom den ER sat
i, og den sidder rigtigt for når jeg bruger Logo Manager virker den fint
nok. Og jeg har prøvet alle 4 COM mulighedder ... ?

Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 17:00

Morten Simonsen skrev:

>Hmm, når jeg prøver noget siger den "No phone connected" selvom den ER sat
>i, og den sidder rigtigt for når jeg bruger Logo Manager virker den fint
>nok. Og jeg har prøvet alle 4 COM mulighedder ... ?

Der er ikke en omskifter/adapter så du kan vælge mellem F-bus og
M-bus?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 17:20

Neej, det tror jeg da ik, der et stikket til at sætte i telefonen, og 4
pinde, ingen omskifter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 17:24

Morten Simonsen skrev:

>Neej, det tror jeg da ik, der et stikket til at sætte i telefonen, og 4
>pinde, ingen omskifter

OK - så kan du nok desværre ikke unlocke med dette kabel, selvom det
er gamle software-versioner du har med at gøre.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 17:30

Jeg kan nu se at der står F og så et firkantet hul ind i stikket hvor man
kan se nogle ledninger, og på den anden side M - Der sad et klistermærke (c)
hen over det
Så det har vel været der den skal være, så ved jeg ik om den er gået i
stykker eller bare ikke er på min type kabel...

men ved du hvilke af de 4 pinde der skal gå til hvilke af de 6 mulighedder
på telefonen for at det bliver M-bus ?...for så må jeg sætte dem der
manuelt, og låse op, det var lidt derfor jeg købte kablet

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 17:40

Morten Simonsen skrev:

>men ved du hvilke af de 4 pinde der skal gå til hvilke af de 6 mulighedder
>på telefonen for at det bliver M-bus ?

Nix.

>for så må jeg sætte dem der
>manuelt, og låse op, det var lidt derfor jeg købte kablet

Surt :(

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 17:44

men har du ik et M-bus kabel da ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 18:11

Morten Simonsen skrev:

>men har du ik et M-bus kabel da ?

Jeg har flere, både hvor det er med omskifter, og hvor det er
forskellige adaptere der sættes på, jo.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 18:11

Jo men kan du så ikke sætte omskifteren på M-bus og så lige prøve at sætte
den ned til telefonen og se hvilken af de 6 felter pindene går ned på ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 18:14

Morten Simonsen skrev:

>Jo men kan du så ikke sætte omskifteren på M-bus og så lige prøve at sætte
>den ned til telefonen og se hvilken af de 6 felter pindene går ned på ?

Alle sammen, det gør de på alle mine kabler.

Jeg ved godt de ikke alle bruges, men alle benene er der (på mine
kabler, hos nogle ved jeg kun de nødvendige er der).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 18:18

Okey jeg ved godt at det er lidt meget at spørge om, men nu gør jeg det
alligevel...
mit stik er kun samlet af 2 små skruger...kunne jeg overtale dig til (hvis
dit også kan det) at prøve at åbne stikket og se hvilke der bliver brugt når
den står på M-bus ?

Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 18:25

Morten Simonsen skrev:

> [...]
>dit også kan det) at prøve at åbne stikket og se hvilke der bliver brugt når

Nej, mine er ikke samlet med skruer men er vist smeltet sammen,
desværre.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Simonsen

Dato : 25-10-01 18:49

Okey, jeg prøver at spørge mig frem og ellers ligge en besked om det i
gruppen, eller en anden mobil gruppe så...

tak for hjælpen iværtfald!