Retigheder til adgang på netværk.
Fra : Ivan G

Dato : 25-10-01 14:45

Hej NG!

Jeg har spurgt om dette før, men kan ikke finde svarene igen.

Jeg har et net værk med w2000 på maskinerne. Jeg vil gerne have adgang
maskinerne imellem uden at skulle indtaste brugernavn og adgangskode hver
gang. Hvad er det lige man skal skrue på?

Ivan G

Fra : Flemming Riis

Dato : 25-10-01 17:11

"Ivan G" <fup@adresse.dk> wrote in message

> Jeg har spurgt om dette før, men kan ikke finde svarene igen.

Søg/spørg i dk.edb.system.ms-windows du er offtopic her

Fra : Gevaldi

Dato : 25-10-01 20:57

"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> skrev i en meddelelse

> Søg/spørg i dk.edb.system.ms-windows du er offtopic her

Det er jo dit standard svar Flemming Riss.
Han er overhovedet ikke OT her.

/Gevaldi

Fra : MasterYeti

Dato : 27-10-01 19:25

"Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com> wrote in message

> "Flemming Riis" <flemming@riis.nu> skrev i en meddelelse

> Det er jo dit standard svar Flemming Riss.
> Han er overhovedet ikke OT her.
>

> /Gevaldi

Du går på din W2K maskine (med administrator rettigheder selvfølgelig).
Hvis du har en engelsk version hedder de menuer du skal ind til følgende :
Gå ind i controlpanel. Herfra går du ind i Administrative Tools. Under
Computer management herinde vælger du Local Users and Groups - og vælg så
Users. Her er en account der hedder Guest. Højreklik på den og vælg
properties. Den er sikkert sat til Account is Disabled. Uncheck den box, og
andre folk har adgang til din de mapper der er delte på din PC uden at
skulle indtaste brugenavn/kodeord

MasterYeti

Fra : Unknown

Dato : 26-10-01 07:51

"Ivan G" <fup@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinerne imellem uden at skulle indtaste brugernavn og adgangskode hver
> gang. Hvad er det lige man skal skrue på?

Nu er jeg ikke ekspert, men jeg mener, at der er to måder du kan gøre det
på:

1) sæt en domain controller op, således at alle brugere valideres et sted og
dette så er gældende ned igennem netværktet
2) opret brugerne på alle maskiner manuelt med sammen brugernavn og
password, så skal du ikke indtaste brugernavn/password for at tilgå
ressourcer på en anden maskine.

Fra : Dxl

Dato : 26-10-01 08:18

Du skal slå Guest/Gæst kontoen til..