Nyt hjem og tre nye katte
Fra : S.J & L.T.

Dato : 25-10-01 14:21

Vi har købt en gammel gård; og i salget følger åbenbart 3 udendørs katte. En
lysegrå hankat, en rød hankat (fra sidste sommer) og en lysegrå hunkilling
fra i år. Da vi ikke mener at Roquefort og Buko med glæde vil dele deres
kommende gårdliv med tre andre katte; tænkte vi på hvad et godt alternativ
kunne være?? De er ekstrem kælende og kontaktsøgende allesammen og er fine i
pels og bygning. Hvor gammel Simon, den røde hankat, er ved jeg ikke -men
jeg vil skyde på 1½-2 år.

Har i nogle gode forslag???

En gammel kastrat som Roguefort vil jo aldrig kunne få en pote til jorden
blandt tre 'etablerede' -ihvertfald ikke udenfor- og jeg har heller ikke
lyst til at forskelsbehandle dem, for intet katteliv er mere værd end et
andet. Alligevel har vi jo nu vores to egne dejlige katte som følger med
os....

KH

Linda

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-10-01 16:50

Hej

Få de tre nye katte kastrerede og se så tiden an, måske bliver der ingen
problemer, da dine katte jo kommer til et nyt sted.

Start med at lade de 3 være udekatte som de er vant til, med enkelte besøg
indenfor. Dine "egne" katte skal du jo holde inde i 14 dage-1md, i den tid
er hormonerne stort set ude af de nykastrerede udekatte, og da de jo har
hilst på hinanden tror jeg sammenføringen går mere smertefrit end du
forestiller dig.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : S.J & L.T.

Dato : 25-10-01 22:04

Hejsa Nina.

Syntes bare at 5 indendørs katte er lige i overkanten (2 er allerede én for
meget)-specielt da vi har meget allergi i familien; og 5 katte unægeligt
støver mere end 2. Er det ikke også lidt syndt for min gamle Roquefort på
snart 12 år??
Allerhelst ville jeg finde dem et godt hjem; men hvordan?
Vil ikke ringe til Kattens Værn, hvis det betyder aflivning; for de er
smukke og ser sunde ud; og er desuden nogle kontaktsøgende kælepotter. Og så
er de jo også unge katte. Meeeen det er for meget for mig og min allergi.
Jeg ved også at det vil pine mit dyreelskende hjerte at se misserne side
udenfor og kravle ind i stalden for at sove og søge ly, i løbet af
vinteren -det syntes jeg ikke de kan være tjent med.

Hvis der er nogen som læser dette; og som overvejer at bringe nyt blod i
deres katteflok, eller blot tage skridtet og anskaffe sig husets første
mittekat; så lad os endelig snakke sammen. Måske kunne vi dele regningen til
neutraliseringen; og lade det være en kattens pris...?

Jeg vil indtil videre sørge for at de bliver kastreret; og så må vi tage det
derfra.... Den lille lysegrå hunkilling, som er cirka 11-12 uger kan jeg jo
ikke neutralisere endnu; men jeg syntes alligevel at hun skal flytte til et
godt hjem i en ung alder; for at overgangen bliver lettere... Vi flytter
først den 1/12; og den nuværende ejer tager 2 af sine 5 katte med. Resten
vil de ikke flytte; så det er præmisserne.

Hvordan tror i at Kattens Værn ville håndtere sagen, hvis jeg kontaktede
dem??

Hilsen Linda

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-10-01 22:07

> [...]
> vil de ikke flytte; så det er præmisserne.
>
> Hvordan tror i at Kattens Værn ville håndtere sagen, hvis jeg kontaktede

Hej Linda...

Tjae.. et godt hjem.. Jeg er nok interesseret.... Jeg kan desværre ikke helt
overstkue at få den kastereret, sådan økonomisk... men hvis du alligevel ved
indlevere dem til kattenesværn, skal de jo kastreres anyhow...

Når jeg har et rimligt kattehjem, og jeg har haft kat før (som flyttede med
ex'en )

Så jeg er måske en potentiel aftager...

mvh Tommy Fer

Fra : S.J & L.T.

Dato : 26-10-01 11:23

Hejsa Tommy m.fl.

Jeg tvivler stadig meget på, hvad jeg skal foretage mig. På den ene side har
jeg lovet sælger at passe på hendes katte; men jeg følte heller ikke at jeg
havde et alternativ, hvis jeg ville have huset.

Hvad angår neutralisering; så kan jeg i det mindste forhindre at katten
formerer sig eller bliver upopulær pga. strinteri og slåskampe, hvorend den
kommer hen. Jeg vil dog holde fast på mit princip om at slå halv skade om
udgiften til neutralisering. Ikke fordi jeg ikke vil betale det selv; men
fordi køber også skal være bevidst om at kattehold koster penge, mht.
rigtigt foder og dyrlægeregninger når katten skal vaccineres eller bliver
syg.

Nu overtager jeg jo først hele molevitten den 1/12; men til den tid kan jeg
jo give lyd fra mig; og så kan du jo se om det stadigvak er noget Tommy.

Jeg savner stadig respons på mine spørgsmål mht. Kattens Værn. Hvad ville de
foretage sig i en sådan sag; hvis jeg ringede til dem?? Jeg vil bare ikke
have dem aflivet, eller give dem videre til hvem somhelst. Jeg har trods alt
sagt at jeg ville passe på dem=(Dålig samvittighed!!!)

Er der ikke nogen som har prøvet at være i en lignede situation?

KH

Linda

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-10-01 13:12

> [...]
> sagt at jeg ville passe på dem=(Dålig samvittighed!!!)
>
> Er der ikke nogen som har prøvet at være i en lignede situation?

Hej Linda

½ delen... det kunne også gå... jeg ved godt hvor meget det koster at havde
kat... derfor vil jeg ikke havde mig en lille killing igen.. sidste gang var
det en halv dyr oplevelse.. pga noget sygdom.. mine forældre fik en killing
fra inges kattehjem... den står dem nu i mere end 3000....

Jeg har da helt klart pengene men jeg er studerende og vil helt ikke bruge
dem på ting som kan undgås.. dvs. jeg kan få mig en kat der er kastereret
istedet for en killing osv... jeg kunne aldrig finde på at købe andet end
godt foder... brugte Iams til den lille... da jeg havde ham....

Hvorgammel skal den lille være før den må stereliseres?

mvh Tommy

Fra : S.J & L.T.

Dato : 26-10-01 14:28

> [...]
> godt foder... brugte Iams til den lille... da jeg havde ham....
>
> Hvorgammel skal den lille være før den må stereliseres?

Hvis du tænker på de to unge hankatte er de gamle nok til kastration; jeg
tror at de er fra sidste år begge to. En cremerød og en lysegrå.

Den lille hunmis ved jeg ikke hvor gammel skal være; og eftersom jeg ikke
vil sende hende ud i verden 'u-neutraliseret'; må jeg nok give det lidt tid;
eller gå på kompromis med min støv-allergi og tage hende til mig. For 4 uger
siden flyttede en bette hittekilling ind hos mig. Den er ca. 10 uger nu; og
jeg tror faktisk ikke den lille grå hunkat er mere end en uge ældre. Det
kunne være det ville fungere... Jeg har dog den dybeste respekt for min
gamle kastrat Roquefort, der er blevet surrogat-mor til Buko -men vil han
måske blive 'mor' for endnu en??

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-10-01 13:18

> [...]
> sagt at jeg ville passe på dem=(Dålig samvittighed!!!)
>
> Er der ikke nogen som har prøvet at være i en lignede situation?

Mjo-nej, ikke helt. Da vi flyttede ind, var den tidligere ejers kat blevet
aflivet
et par måneder før, og der "boede" mere eller mindre 3 andre katte, som han
sagde, ikke hørte til. Vi har sloges noget med dem, men nu er problemet
tilsyneladende løst - den ene fik sådan ca ½ minut meget koldt vand fra en
slange, og den har åbenbart sladret - eller også er det mine egne 3, der
efterhånden har følt sig så sikre, at de kan holde dem fra døren. Vi har dog
stadig nogle dyrlægebsøg ind i mellem, så de er her i området.

Det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget, men hvis det var mig, så ville jeg
se om jeg kunne sælge dem eller også få dem aflivet. Når sælger ikke selv vil
træffe beslutningen, så må du jo. I øvrigt synes jeg at sælger i den grad
overlader dyrene til en kummerlig tilværelse, så på den måde er det dit ansvar.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Jetpool

Dato : 26-10-01 17:39

Hej Linda

Jeg tror ikke at Kattens Værn bare afliver, ham jeg hentede der for 1½ uge
siden, har en mærkelig historie, der kom et par med ham, og De sagde at de
havde fundet ham på gaden, og ville have ham aflivet på kommunens regning,
men dyrlægen synes han var en for god kat til at aflive, så i dag er han hos
mig og har fået et godt hjem sammen med Venus, han er ca 3 måneder, og jeg
fik at vide at han var over gennemsnittet af en kat at være.

Linda, Venus og Frederik

S.J & L.T. <s_juul73@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd93861$0$196$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...