Spiser ikke?
Fra : Finn Jensen

Dato : 25-10-01 09:22

Takker for alle svarene ang. mit spørgsmål ang. kalksten

Men jeg undre mig nu over at mine nye Altolamprologus compressiceps sp.
Sumbu som jeg fik for en uge siden ikke har spist noget. Hverken flagefoder
som skulle være specielt til cichlider eller røde myggelarver vil de have ej
heller om det lander foran næsen på dem. Det eneste de vil er at ligge i
deres sneglehuse og vil meget nødig frem. Den ene hun vil dog slet ikke i
sneglehus men gemmer sig mellem pumpen og glasset og det har hun gjort siden
jeg satte dem i akvariet. Når jeg jager hende ud svømmer hun hurtigst mulig
derind igen.

Hvorfor spser de ikke og hvordan får jeg dem til det?. Jeg ville være lidt
ked af om de døde af slut for de var jo just ikke gratis.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Brian Christensen

Dato : 25-10-01 15:46

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor spser de ikke og hvordan får jeg dem til det?. Jeg ville være lidt
> ked af om de døde af slut for de var jo just ikke gratis.

Hej Finn

At de ikke spiser kan der jo være flere grunde til...

De kan være syge..men det er de nok ikke..

På mig lyder det mere som et udtryk for at de ikke gå rigtig godt i
akvariet...Eks. er det kun dem du har der i ...og er det kun 2 og hvor stort
er akvariet og er det fyldt med sten og snegle huse så der er masser af
skjulesteder... De sidst nævntet ting kan gøre at de føler sig utrygge og
gemmer sig og ihvertfald ikke spiser når der står en stor ting lige uden for
ruden....og kigger på om de spiser.....

Så det kan godt være de spiser, men måske kun når du ikke ser det... men
ellers må du gøre noget ved noget af det ovenstående...Enten flere fisk i
....måske lokkefisk..nogle guppyer eller andet som ikke lader sig skræmme.
Eller tag noget af stensætningen op så der ikke er så mange steder de kan
gemme sig.

Er de syge, hvad jeg ikke kan vurdere, skal de selvfølgelig have en eller
anden form for behandling.

udover, så er at fodre med rødemyg, efter min mening, at lægge op til
problemer i sin Malawi eller Tanganikya-tank...

håber det giver noget..

MVh
Brian

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-10-01 16:09

"Brian Christensen" <fam.gravgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej

> De kan være syge..men det er de nok ikke..

Nej det tror jeg ikke....har fået øje på dem nogle gange i løbet af dagen og
der er intet unormalt at se på dem og de er lyn hurtige til at komme væk når
jeg kommer.

> [...]
> gemmer sig og ihvertfald ikke spiser når der står en stor ting lige uden

Akvariet er 60x30x30 og jeg har 1 par der i. 2 kalksten og 12 sneglehuse og
lidt planter og Robbendale grus

> [...]
> Eller tag noget af stensætningen op så der ikke er så mange steder de kan

Jeg tror de er nat aktive for de flytter rundt på sneglehusene og graver i
sandet kan jeg se om morgen når jeg tænder for lyset. Så måske de finder
lidt af fodret i løbet af natten?. De ser ikke tynde ud.

> udover, så er at fodre med rødemyg, efter min mening, at lægge op til
> problemer i sin Malawi eller Tanganikya-tank...

Så lader jeg være med at bruge myggelarver. Det rør de slet ikke alligevel
for det ender med at jeg skal fiske det op igen.

Håber da det bliver bedre ?..Hunnen har da været lidt rundt i akvariet i
eftermiddag så de er nok bare meget langsomme til at falde til ?. De så bare
så interessante ud ude hos fiskepusheren men der havde de selvfølgelig
heller ikke nogen skjul.

--
Venligst
Finn Jensen