Problem med printer
Fra : SFJ

Dato : 25-10-01 04:26

Jeg har et lille tcp/ip netværk mellem mine 2 pc'er. De har så hhv. ip
192.168.0.1, -2. På netværket sidder en printer (Lexmark Optra R+) som har
adressen 192.168.0.1. Det hele har indtil for ganske nylig været koblet
sammen via en hub, men nu har jeg købt en switch af mærket Netgear FS 105.
Pludselig sker der det at når jeg tænder for printeren siger den "Ingen
netværksforbindelse". Den har så også fået en tilfældig ip.

Hvorfor sker dette? Hvordan løser jeg det?

PS: Den er instillet til Gateway 192.168.0.1 og IP-netfilter 255.255.255.0.
PPS: Nu har jeg lige set at den også skriver "Gateway specificeret uden for
rækkevidde"

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : SFJ

Dato : 25-10-01 05:45

> På netværket sidder en printer (Lexmark Optra R+) som har
> adressen 192.168.0.1.

Det er selvfølgelig 192.168.0.10