Telmore som mobiltelefonsælger
Fra : Claus Rolsted

Dato : 25-10-01 00:16

Ok lækkert nok, så har Telmore endelig slået sig på salg af mobiltelefoner
ved siden af at tilbyde fornuftige samtalepriser........ Tjek
http://www.telmore.dk/shop.html ud.

Det skal nok få sat skub i konkurrencen (eller manglen på samme) på
mobil-markedet - lækkert nok!!

Mvh

Claus

Fra : Mickey

Dato : 25-10-01 00:27

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> Ok lækkert nok, så har Telmore endelig slået sig på salg af mobiltelefoner
> ved siden af at tilbyde fornuftige samtalepriser........ Tjek
> http://www.telmore.dk/shop.html ud.

hvis de så bare havde andet end "poptelefoner"...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 08:10

Mickey skrev:

>hvis de så bare havde andet end "poptelefoner"...

Er 6210 en pop-telefon?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Mickey

Dato : 25-10-01 23:49

> Er 6210 en pop-telefon?

hehe, jeg er til Siemens - den eneste rigtig fede fon i denne verden (vil
gerne se meget nærmere på en C45)

Fra : Anders Larsen

Dato : 26-10-01 11:34

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

> hehe, jeg er til Siemens - den eneste rigtig fede fon i denne verden (vil
> gerne se meget nærmere på en C45)

Hmm.. Jeg ville hellere se nogle af Ericsson's nye modeller på
den side, i stedet for de der "pop mobilos'er" :)

····?····
Mvh
Anders Larsen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-10-01 11:47

"Anders Larsen" skrev i en meddelelse ...

> Hmm.. Jeg ville hellere se nogle af Ericsson's nye modeller på
> den side, i stedet for de der "pop mobilos'er" :)

Ja, DET kunne være spændende at se.
Men mon ikke Telmore har bestilt disse telefoner hjem, netop fordi de er SÅ
populære (deraf tilnavnet "pop-mobiler" ), og derfor de er sikre på at
få dem afsat til den angivne pris uden at skulle risikere at brænde inde med
noget eller behøve at give tilskud..... Det er min teori.

Men indrømmet, for mig ville det være lidt mere interessant, hvis de kunne
tilbyde noget nyt og spændende fra fx. Panasonic, Siemens eller Ericsson.
Men før vi overfalder Telmore, så lad os nu ikke glemme, at de først lige
har taget chancen og slået sig ind på banen som mobiltelefonsælger. De skal
selvfølgelig lige have mulighed for at se, hvordan publikum tager imod det.
Så er jeg sikker på at de nok skal udvide udbuddet senere hen.

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Mickey

Dato : 26-10-01 13:07

> [...]

med
> noget eller behøve at give tilskud..... Det er min teori.

ja det er også min teori - sælger dem fordi de er "sikre" på at komme af med
dem

> [...]
det.
> Så er jeg sikker på at de nok skal udvide udbuddet senere hen.

ja lad os bare vente og se, de ska jo lige igang

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 29-10-01 15:25

In article <1004093228.438109@kollegiegaarden.dk>,
rolsted@worldonline.dkNOSPAM says...
> [...]
> selvfølgelig lige have mulighed for at se, hvordan publikum tager imod det.
> Så er jeg sikker på at de nok skal udvide udbuddet senere hen.

Og du er meget tæt på virkligheden. Vi må af hensyn til vores nuværende
kunder, være omhyggelige med ikke at tabe/satse for hårdt, men iøvrigt
har det vist sig at være en meget stor succes.

Mvh

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-01 16:03

"Telmore - Frank Rasmussen" skrev
> Og du er meget tæt på virkligheden. Vi må af hensyn til vores nuværende
> kunder, være omhyggelige med ikke at tabe/satse for hårdt, men iøvrigt
> har det vist sig at være en meget stor succes.

Hej Frank,

Rart at høre at det er blevet en succes. Herfra skal jeg i hvert fald
kraftigt rose initiativet til mobil-shoppen. En fantastisk god idé. Når
shoppen på et tidspunkt i fremtiden viser, at den kan klare sig på egen hånd
og løbe rundt, kan vi så evt. se frem til lidt lavere priser på telefonerne
eller et bredere udvalg?

Og hvad var i øvrigt grunden, til at I ganske kort tid efter lanceringen af
mobilshoppen valgte at ændre, så prisen var EXCL. leveringsomkostninger
(hvor de til start var INCL. levering.)?

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 31-10-01 14:43

In article <1004367773.853376@kollegiegaarden.dk>,
> [...]
> mobilshoppen valgte at ændre, så prisen var EXCL. leveringsomkostninger
> (hvor de til start var INCL. levering.)?

Sortimentet bliver udvidet når vi har et lidt bedre billede af antal,
omsætning m.m. Vi vil ikke lancere en web-butik der giver underskud. Men
indtil videre ser det rigtigt godt ud, og med høj volumen, bliver vi
også istand til at tilbyde bedre priser.

Levering var ved en fejl indledningsvis angivet som en del af prisen,
det er blevet rettet. Men de kunder der nåede at bestille fik det som en
del af prisen.

Mvh

Frank Rasmussen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-10-01 01:15

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev:

> Det skal nok få sat skub i konkurrencen (eller
> manglen på samme) på mobil-markedet - lækkert nok!!

ÅHH-NEJ-DA !
Det næste bliver vel timelange (læs:dyre) TV reklamer som vi som kunder
betaler for!
Telmore - Hold jeg til at sælge taletid, det er det som i gør jer bedst i!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 08:11

Rasmus A. Nielsen skrev:

>Det næste bliver vel timelange (læs:dyre) TV reklamer som vi som kunder
>betaler for!
>Telmore - Hold jeg til at sælge taletid, det er det som i gør jer bedst i!

Så længe man ikke hæfter sig et halvt år, så tror jeg ikke Telmore har
penge ude at svømme (læs: giver store tilskud). Hvis Telmore blot har
overskud i salget af telefonerne, så er det vel fint nok.

Problemet med mange af de andre teleselskaber er, at når de sælger
billige telefoner, så stiger minutprisen, da man derigennem betaler
for telefonen. Dette tror jeg ikke er tilfældet hos Telmore...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-10-01 09:40

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:

> Så længe man ikke hæfter sig et halvt år, så tror
> jeg ikke Telmore har penge ude at svømme (læs: giver
> store tilskud). Hvis Telmore blot har overskud i salget
> af telefonerne, så er det vel fint nok.

Mon VIC og Sonofon giver ret meget tilskud til telefonerne, de koster
garanteret ikke ret meget i indkøb. Så set på den måde så tror jeg heller
ikke Telmore sætter penge til, i hvert fald ikke med de priser de kører
med. Bare de holder sig til den letoverskuelige prispolitik, så er jeg
også godt nok tilfreds. Jeg frygter bare at de begynder med noget a'la
Variant og alt det andet uigennemskuelige mobilabonnement halløj.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 18:26

Rasmus A. Nielsen skrev:

>Jeg frygter bare at de begynder med noget a'la
>Variant og alt det andet uigennemskuelige mobilabonnement halløj.

Det tror jeg ikke du skal frygte - det har jo netop hele tiden været
meningen at det skulle være overskueligt (hos Telmore).

Jeg håber Telmore bliver ved med kun at have ét mobil-produkt,
"Telmore Free" - som er det de har nu.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : John K

Dato : 25-10-01 20:00

> [...]
> også godt nok tilfreds. Jeg frygter bare at de begynder med noget a'la
> Variant og alt det andet uigennemskuelige mobilabonnement halløj.

Normalt ligger tilskuddet til telefoner på ca. 300 kroner - afhængig af
model m.m. - så Telmores priser passer vist meget godt.

Mvh

John K

Fra : alwresuihalert

Dato : 25-10-01 22:39

snpi

> [...]
> betaler for!
> Telmore - Hold jeg til at sælge taletid, det er det som i gør jer bedst i!

Selvom reklamer er dyre, er de ofte besparende for kunderne. Man kan ikke
altid sige at et produkt ville være billigere uden reklamer - ofte vil det
være omvendt.

Fra : John K

Dato : 26-10-01 12:37

> Selvom reklamer er dyre, er de ofte besparende for kunderne. Man kan ikke
> altid sige at et produkt ville være billigere uden reklamer - ofte vil det
> være omvendt.

Den vil jeg da meget gerne have en detaljeret forklaring på....

Mvh

John K

Fra : Mickey

Dato : 26-10-01 13:08

"John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den vil jeg da meget gerne have en detaljeret forklaring på....

reklamer koster penge men skaffer (oftest) kunder som så betaler penge =
øget indtjening
ingen reklamer = færrer nye kunder = mindre indtjening

Fra : John K

Dato : 26-10-01 13:57

> reklamer koster penge men skaffer (oftest) kunder som så betaler penge =
> øget indtjening
> ingen reklamer = færrer nye kunder = mindre indtjening

Så burde TDC da stort set tilbyde gratis telefoni :)

Den holder vist ikke altid den forklaring - det er ikke min erfaring som
reklamesælger.

Mvh

John K

Fra : Mickey

Dato : 26-10-01 20:01

> Så burde TDC da stort set tilbyde gratis telefoni :)
>
> Den holder vist ikke altid den forklaring - det er ikke min erfaring som
> reklamesælger.

nej, ikke altid - men generelt, og kun hvis man ka holde det på grænsen så
det ikke bliver for meget

Fra : Leif & Susanne

Dato : 25-10-01 08:13

Claus Rolsted skrev
> Det skal nok få sat skub i konkurrencen (eller manglen på samme) på
> mobil-markedet - lækkert nok!!

Nå ! prøv lige at kikke på www.wanna-save.dk lige nu godt tilbud:
Nokia 3310 til 199 kr.+ 6 md.á 100 kr incl. 44 min tale pr./md.= 799 kr.

Eks: www.telmore.dk
Nokia 3310 til 1195 kr.+ 6 md.á 52,80 kr. incl. 44 min.tale pr./md.= 1511
kr.

Fra januar 2002, når tilskud til mobiltelefoner forventes at stoppe, så kan
Telmore måske godt sælge Nokia 3310 til 1195 kr.

Leif.

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 25-10-01 15:35

On Thu, 25 Oct 2001 09:12:38 +0200, "Leif & Susanne"
<pegaso@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Eks: www.telmore.dk
>Nokia 3310 til 1195 kr.+ 6 md.á 52,80 kr. incl. 44 min.tale pr./md.= 1511

Hos Telmore binder du dig ikke i 6 måneder, for telefonerne er uden
abb. Derfor er prisen kun 1195
Du skal godt nok være kunde hos dem, for at kunne logge ind på deres
mobilshop.....

Benjamin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 15:45

Benjamin Andersen skrev:

>Hos Telmore binder du dig ikke i 6 måneder, for telefonerne er uden
>abb. Derfor er prisen kun 1195
>Du skal godt nok være kunde hos dem, for at kunne logge ind på deres
>mobilshop.....

Egentlig underligt de vil have man SKAL være kunde i forvejen. De
sælger forhåbentlig telefonerne med overskud (uden tilskud) - så
hvorfor ikke sælge dem til alle der ønsker dem?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-10-01 22:41

Hej

"Leif & Susanne" <pegaso@vip.cybercity.dk> wrote:

>Fra januar 2002, når tilskud til mobiltelefoner forventes at stoppe, så kan
>Telmore måske godt sælge Nokia 3310 til 1195 kr.

Det er så småt ved at stoppe med tilskud ! - TDC stoppede med enhver
form for tilskud til telefonerne i Mandags, og Orange (Mobilix) følger
efter de nærmeste dage.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-10-01 14:45

Claus Rolsted skrev:

>Ok lækkert nok, så har Telmore endelig slået sig på salg af mobiltelefoner
>ved siden af at tilbyde fornuftige samtalepriser.

Er det mig, eller var priserne tidl. på dagen INKL. fragt? Det er de
ikke mere...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mr. Nobody

Dato : 25-10-01 15:30

Nej den er sku god nok de har skrællet fragten af.
--
Hilsen
mr-nobody@cool.dk

Fra : Fischer

Dato : 25-10-01 15:32

> Er det mig, eller var priserne tidl. på dagen INKL. fragt? Det er de
> ikke mere...

LOL ........ det var sgu da morsomt!
JO - de var inkl. fragt tidligere i dag. Tingene går hurtigt på nettet !!!!!

*Fischer