Direkte kabel tilslutning hjælp
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 24-10-01 21:32

Hej

Har fået ny PC, og skulle så lige have overført mine dokumenter fra den
gamle. Troede det var gjort i et snuptag ved at bruge direkte
kabeltilslutning via LPT porten. Men den gik ikke! Har prøvet alt: Al
opsætning af netværk er identisk på begge PC'er, har prøvet næsten alle
mulige kombinationer er parallel port mode i bios (bruger nu EPP på begge,
versionsnummeret kan jeg dog ikke se i nogen af maskinerne) osv., men nu er
jeg gået død for ideer. De to maskiner kan godt se hinanden. Når jeg
forsøger at logge på, reagerer værten, men det ender hver gang med at jeg
får en besked som siger at kabel forbindelsen er afbrudt. Hvis jeg på værten
vælger at der skal benyttes password, reager gæsten korrekt med at spørge
efter password, så forbindelsen er egentlig OK.

PLEASE! Kom med nogle bud på hvor jeg kan pille! Alle bud er velkomne!

Og nej, jeg har ikke en CD brænder...

Forøvrigt så er de to maskiner:
Gammel: Ny:
P133 MHz PIII 933 MHz
Win95 Win98

Men i denne sammenhæng burde der ikke være problemer.

pft
Kåre

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-10-01 21:49

Hje Kåre

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:DCFB7.403$kA6.7087@news.get2net.dk...
> [...]
> versionsnummeret kan jeg dog ikke se i nogen af maskinerne) osv., men nu er

Benyt samme protokol bundet til "Opkaldskort", helst IPX eller NetBEUI når
der er en Win95 med.
Husk "Fil og udskriftsdeling" og opret nogle shares.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 24-10-01 22:08

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er en Win95 med.
> Husk "Fil og udskriftsdeling" og opret nogle shares.

Jeg har nu prøvet med NetBEUI, og det gav pote!!!

MEN!
Gæsten kan først ikke finde delte mapper (det er der), og derefter spørger
den efter værtsnavn. Men den kan ikke finde værten. Jeg er lidt i tvivl om
arbejdsgruppen skal hedde det samme?

Ind til videre tak. Lækkert når der sidder nogen klar med lidt hjælp

mvh
Kåre

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 26-10-01 07:03

<klip>

> [...]
> den efter værtsnavn. Men den kan ikke finde værten. Jeg er lidt i tvivl om

Så skete det! Der skulle installeres en protokol mere: IPX/SPX. Så triller
det.

Kåre

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-10-01 21:57

On Wed, 24 Oct 2001 22:31:47 +0200, "Kåre Kjeldsen"
<eva.kaare@get2net.dk> wrote:

> Har fået ny PC, og skulle så lige have overført mine dokumenter fra
> den gamle. Troede det var gjort i et snuptag ved at bruge direkte
> kabeltilslutning via LPT porten.

Jeg plejer at smække et netkort i. Det tager 10 min, og selve
overførslen er så meget hurtigere, at den tid er godt givet ud.

Alternativt kan du midlertidigt sætte din gamle disk til din nye
maskine og kopiere det disk-til-disk.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 24-10-01 22:05

> [...]
> overførslen er så meget hurtigere, at den tid er godt givet ud.
>
> Alternativt kan du midlertidigt sætte din gamle disk til din nye

Ja, det var jeg også gået i gang med, men min gamle maskine er i et midi
tower kabinet, og HD'en er halv stor er nærmest umulig at få ud, uden at
skulle til at pille hele skidtet fra hinanden. Derfor valgte jeg den
næstbedste løsning (troede jeg...)

Se i øvrigt mit svar til Bjarne

mvh
Kåre

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-10-01 01:14

On Wed, 24 Oct 2001 23:04:50 +0200, "Kåre Kjeldsen"
<eva.kaare@get2net.dk> wrote:

> Ja, det var jeg også gået i gang med, men min gamle maskine er i et midi
> tower kabinet, og HD'en er halv stor er nærmest umulig at få ud, uden at
> skulle til at pille hele skidtet fra hinanden.

Nu er der jo ingen der siger, at man fysisk skal tage den ud,
hvis bare kablet kan nå...

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 25-10-01 05:42

> Nu er der jo ingen der siger, at man fysisk skal tage den ud,
> hvis bare kablet kan nå...

Du siger noget der!

mvh
Kåre