Opera og seperart browser vindue
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 19:51

Helløjsa

er der nogen der ved om man kan indstille Opera til at have et browser
Vindue for sig selv, uden for selve programmet. Jeg kommer nemlig tit til at
lukke hele Opera ned, når man lukker et vindue ned.

Den kan vise Overførsels vinduet uden for browseren, men hvad i dette
tilfælle?

--
·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·

Bjarke Hansen
Elektriker-lærling i Siemens A/S
ICQ#31813486

Fra : CHRistian

Dato : 24-10-01 21:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>'s posting:

>er der nogen der ved om man kan indstille Opera til at have et browser
>Vindue for sig selv, uden for selve programmet.

Kan man ikke -- og netop dette med at samle alle vinduerne i et
synes jeg er en af de dejlige Opera-ting.

>Jeg kommer nemlig tit til at
>lukke hele Opera ned, når man lukker et vindue ned.

Slå denne til:
Filer / Indstillinger / Start og afslutning / V Bekræft afslutning
.... så skal du først bekræfte.

--
Opera, browseren: http://my.opera.com/

Sådan laver man rigtige www-sider, så alle kan se dem...
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/msn.com.gif

Fra : CHRistian

Dato : 24-10-01 21:35

CHRistian <nospam@direkte.org>'s posting:

>Filer / Indstillinger / Start og afslutning / V Bekræft afslutning

Og/eller luk vinduerne på en anden måde (faktisk hurtigere, synes
jeg): Tryk højre musetast ned, træk musen lidt ned, træk den lidt
t.h., slip tasten.

Fra : Leony

Dato : 25-10-01 05:42

"CHRistian" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> CHRistian <nospam@direkte.org>'s posting:

Eller
Filer / Indstillinger / Start og afslutning / Gem vinduer
På den måde slipper for at skulle bekræfte hver gang du vil lukke Opera

Om det så er en ulempe at skulle surfe videre derfra hvor man sluttede
sidste gang er op til dig.

Leony

Fra : CHRistian

Dato : 25-10-01 07:17

"Leony" <leony@mailme.dk>'s posting:

> [...]
>På den måde slipper for at skulle bekræfte hver gang du vil lukke Opera
>Om det så er en ulempe at skulle surfe videre derfra hvor man sluttede

Det behøver du heller ikke, hvis du på samme tid fx:
Filer / Indstillinger / Start og afslutning / V Vis et vindue med
den globale startside[1]
&
Filer / Indstillinger / Start og afslutning / ej-V Bekræft
afslutning

Hvis du så er kommet til at lukke helt for Opera, så starter du bare
Opera igen (og får en global startside), og så
Filer / Åbn / Opera.win[2] i Opera-kataloget -- og får de gemte
sider ved Opera-luk.

[1] som så skal sættes under Navigering / Sæt startside / Global
startside
[2] Hvis du altså ikke har sat et nyt gem-navn for vinduerne.