Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias til CD, butikker?
Fra : Martin Adserballe

Dato : 24-10-01 19:49

Hej

Hvilken fotobutik er billigst (og bedst) til at lægge dias billeder over på
CD-skiver. Jeg har ca. 250-300 stk. som jeg gerne vil lægge op på min
hjemmeside. Japan foto kan gøre det for 5 kr. pr. billed/ 75 kr pr. CD (100
billeder pr. cd)/25 kr i opstartsgebyr. Det virker noget peberet. Nogen
billigere (og bedre)?

Hvis ikke, så overvejer jeg alternativt jeg at købe en dias-skanner.
Problem: jeg er en rejsegal fattig studerende. Hvilken er bedst i omkring
3000 kr. klassen (eller lavere)?

takker

Martin
---------------------------------------
Martin Adserballe
Holmelundsvej 31. st. tv.
2650 Hvidovre
Denmark
Tlf: 0045 36 48 60 35
E-mail: maad@email.dk
Homepage: http://maad.homepage.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-10-01 20:44

"Martin Adserballe" <maad@email.dk> wrote in

> Hvis ikke, så overvejer jeg alternativt jeg at købe en dias-skanner.
> Problem: jeg er en rejsegal fattig studerende. Hvilken er bedst i
> omkring 3000 kr. klassen (eller lavere)?

To scannere som jeg selv har erfaring med og som jeg ville anbefale til
nogen der spurgte er:

Acer Scanwit 2720S, filmscanner 2700 DPI, kr. 3350,-
Epson Perfection 1240SU Photo, flatbed incl. film/dias scan, kr. 1900,-

Begge kan købes hos itbutikken.dk. Søg efter scannerne på google.com og i
denne gruppe (jeg har postet nogle links for noget tid siden) via Google
groups og du vil finde en del kommentarer..

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Gecko

Dato : 25-10-01 10:13

Martin Adserballe <maad@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9r7280$2ftt$1@news.cybercity.dk...

> Hvis ikke, så overvejer jeg alternativt jeg at købe en dias-skanner.
> Problem: jeg er en rejsegal fattig studerende. Hvilken er bedst i omkring
> 3000 kr. klassen (eller lavere)?

Hej.
Jeg kan varmt anbefale HP photosmart S20, som jeg bestilte i tyskland for
ca. 2400 dkr, den scanner Filmstrimler samt monterede dias i tynde rammer
max 18 mm uden glas. og den kan scanne billeder i 13+18 i 300 dpi, dias
klare den i 2400 dpi.
Nogle billeder jeg selv har scannet kan ses her .
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=1545
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=1140

Linket til tyskland er.
www.technikdirekt.de

Mvh.
Kim

Fra : Gecko

Dato : 25-10-01 10:30

Gecko <gecko@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd7d848$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Martin Adserballe <maad@email.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9r7280$2ftt$1@news.cybercity.dk...
> max 18 mm uden glas. og den kan scanne billeder i 13+18 i 300 dpi, dias
> klare den i 2400 dpi.

Ups det skulle selvfølgelig være 1,8 mm uden glas.
Mvh
Kim

Fra : Lotte M

Dato : 27-10-01 14:17

> [...]

> Hvis ikke, så overvejer jeg alternativt jeg at købe en dias-skanner.
> Problem: jeg er en rejsegal fattig studerende. Hvilken er bedst i omkring

Jeg har lånt og afprøvet en Microtec Filmscan 35 (1599,-) og er faktisk
overrasket over kvaliteten (til prisen). Hvis billederne skal bruges til
gengivelse på skærm eller prints i moderate størrelser, så synes det at
være et ok køb.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-10-01 17:22

On Sat, 27 Oct 2001 15:17:04 +0200, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

> [...]
>overrasket over kvaliteten (til prisen). Hvis billederne skal bruges til
>gengivelse på skærm eller prints i moderate størrelser, så synes det at

hvor lånte du den ?

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Lotte M

Dato : 27-10-01 17:41

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev:

> hvor lånte du den ?

Ejeren er en god ven. Jeg burde ha' skrevet låner, for scanneren står
på mit skrivebord endnu.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 27-10-01 17:42

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in news:9ree6o$61f$1@sunsite.dk:

> [...]
> overrasket over kvaliteten (til prisen). Hvis billederne skal bruges
> til gengivelse på skærm eller prints i moderate størrelser, så synes

Jeg har selv overvejet denne, men faldt hurtig fra igen da jeg læste de
(mange) kommentarer omkring dens konstruktionskvalitet. Den typiske
kommentar var at man skal være heldig hvis man får et eksemplar der virker
første gang eller ikke går i stykker efter 2-3 måneder.

Men som sagt - jeg har ikke prøvet den. Du vil kun finde kommentarer fra
Europa når du søger i fx Google. Det er fordi den har en helt andet navn i
US, hvor den hedder Pacific Image Electronics PrimeFilm 1800. Du kan finde
kommentarer på photo.net og photographyreview.com.

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Lotte M

Dato : 27-10-01 21:04

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev:

> Jeg har selv overvejet denne, men faldt hurtig fra igen da jeg læste de
> (mange) kommentarer omkring dens konstruktionskvalitet.

Min ven købte den på betingelse af den kunne leveres tilbage, hvis han
ikke var tilfreds efter en afprøvning.

Der findes med statsgaranti bedre filmscannere, men til prisen synes
jeg den var overraskende god.