ADSL Orange - leveringstid
Fra : Kenneth K

Dato : 25-10-01 18:21

Er der nogle der ved, hvor lang leveringstid der er på ADSL hos Orange.

På forhånd tak

Kenneth

Fra : Vaeske

Dato : 24-10-01 21:53

> Er der nogle der ved, hvor lang leveringstid der er på ADSL hos Orange.

Jeg tror de fleste i denne gruppe vil fraråde dig i at tage ADSL hos Orange
sålænge de har kæmpe problemer med at få det til at fungere.

Som jeg kan forstå på folk, vil du gøre dig klog i at kigge dig om efter en
anden ISP'er, desværre !!!!!

Hilsen Vaeske

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-10-01 22:47

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror de fleste i denne gruppe vil fraråde dig i at tage ADSL hos
Orange
> sålænge de har kæmpe problemer med at få det til at fungere.

Orange har ingen problemer med at få ADSL til at fungere.

Mvh HAA.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 25-10-01 08:38

> Orange
>
> Orange har ingen problemer med at få ADSL til at fungere.

Det skal du vel sige - eftersom at jeg mener at du arbejder der right? Men
ok - så vidt jeg har forstået så skulle de oprindelige opstarts problemer
vistnok være fixet - en af mine venner er da tilfreds med sin 1024/256 linie
nu (efter de sædvanlige 3 ugers indkøringstid) - så du er tilgivet

/Steen

Fra : Mr_Allen

Dato : 25-10-01 13:16

Det kan godt være at de ingen problemer har med at få det til at fungere,
men at få det til at køre optimalt, kan de ihvertfald ikke...

Nedetid tit - Deres router kan ikke finde ud af at genoptage forbindelsen,
hvis deres Server (eller hvad det nu hedder) går ned et kort øjeblik. -
Routeren summer underligt - Der er ingen ordentlig dokumentation til
routeren, helelr ikke på producentens hjemmeside. - Der mangler en
support/drift side. Den eneste supportside, er lavet af Morten Østergaard,
og der er der da også mange informationer, der mangler.

Personligt har jeg problemer med, at nogle gange kan jeg pludselig ikke
logge på FTP-servere mere, men jeg kan sagtens surfe rundt. Dette løses ved
at tage strømmen fra routeren i 10 sek., men det er jo ikke en holdbar
løsning, da jeg ikke altid er hjemme når det sker...
Jeg købte et produkt der var "allways on", og det har jeg ihvertfald ikke
fået.
Jeg er sikker på at det bliver godt, når de har løst deres routerproblemer,
men det tager jo også tid og deres standard kommentar er "vi arbejder på
det".

Havde jeg vist bare en lille sule af dette på forhånd, var jeg blevet hos
cybercity (som jeg var hos, før jeg skiftede til Orange). I det halve år jeg
var hos dem, ringede jeg 2 gange til deres support, og kom igennem inden for
2 minutter. 2 gange havde de nedetid, men var oppe igen i løbet af en
time....

Mr_Allen

www (dot) decan (dot) org
Mr_Allen (at) decan (dot) org

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 25-10-01 19:57

"Mr_Allen" <Mr_AllenX@decanX.org> skrev i en meddelelse

> Nedetid tit -

Hvis du definerer 'Nedetid tit' som at det er dig lokalt der ikke kan bruge
din forbindelse, så kan det godt være.

Men generelt er anlægget temmeligt stabilt ( efterhånden ).

>Deres router kan ikke finde ud af at genoptage forbindelsen,
> hvis deres Server (eller hvad det nu hedder) går ned et kort øjeblik. -
> Routeren summer underligt

Prøv at bytte routeren i en af forretningerne.

Mvh HAA:

Fra : Mr_Allen

Dato : 31-10-01 15:59

Ok, så er routeren byttet.... - Om det hjalp? Nej.....

Jeg ved det ikke er min computer, da den virker fint med en TDC forbindelse
og en CC..... - Har dog ikke kørt Mortens lille Firmwareupdate endnu, men
det er også sidste chance....

Mr_Allen

www (dot) decan (dot) org
Mr_Allen (at) decan (dot) org

----Snip-----

Fra : Cannonfodder

Dato : 25-10-01 14:10

> [...]
> sålænge de har kæmpe problemer med at få det til at fungere.
>
> Som jeg kan forstå på folk, vil du gøre dig klog i at kigge dig om efter

Der var store problemer med min installation/konvertering af forbindelse til
Orange men nu hvor jeg har haft virkende ADSL i ca. 5 måneder kan jeg kun
anbefale det. Nedetiden er minimal og hastigheden er høj, ca. 56-57 Kb/s med
en 512 Kbit forbindelse.

Fra : Henrik

Dato : 25-10-01 23:54

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> sålænge de har kæmpe problemer med at få det til at fungere.
>
> Som jeg kan forstå på folk, vil du gøre dig klog i at kigge dig om efter

Der var problemer, da jeg blev koblet på i juni måned. Men forbindelsen har
da kørt glimrende de sidste 2-3 måneder.

Henrik

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 26-10-01 19:13

> Jeg tror de fleste i denne gruppe vil fraråde dig i at tage ADSL hos
Orange
> sålænge de har kæmpe problemer med at få det til at fungere.

Jeg tror at alle kan blive enige om at Orange har haft store indkørsels
vansklighedder. Men jeg vil nu sige at nu har min 512/128 linie faktisk
fungeret upåklageligt de sidste par måneder (7-9-13). Nedetiden er
efterhånden et sjældent fenomen og hastighedden er som den skal være. Det
lader til at de har fået nogenlunde styr på systemet. Men som andre skriver
i denne tråd, så er der vist stadigt mange der har kvaler.

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : Benito

Dato : 25-10-01 12:22

Jeg vil lige give mit "besyv" med.
Udover min egen noget problematiske levering (læs nedenunder) så er ca.tiden
30-40 dage. Dette skyldes en hel del at TDC partout kører på "overholdelse
af reglerne" vedr. udbyder skift. Det kunne sikkert gøres på den halve tid.

Efter en noget besværlig overgang fra Get2net til Orange (læs: forsinkelse
af tilslutning pga misforståelse hos en supportmedarbejder, derefter 5 ugers
lukning af telefonforbindelse, pga. problemer med overflytning af
telefonnummer), så kom jeg endelig på og det med fuld drøn på min 512/128
"grønne rokke". 1 gang har det været nede i løbet af én måned, pga
serverfejl. Ellers kører det fortrinligt. Dog håber jeg at der snart sker
noget vedr. de bineare nyhedsgrupper. Desuden ville lidt mere respons fra
Orangesupport i deres nyhedsgruppe være på sin plads.

Det skal også lige nævnes, at de mange supportmedarbejdere som jeg har været
i kontakt med i mine første 2 måneder hos Orange, har gjort hvad de kunne
for at det blev løst på en rimelig måde. Desuden har jeg fået kompensation
for forsinkelsen, den manglende teleforbindelse + mit ekstra forbrug af
mobiltlf.
I alt 4½ mdr's. abonn. og 10 timers gratis taletid på min fastnetkonto. Det
må siges at være en meget flot service.

Summasumarum: Det ka' godt betale sig at være tålmodig, selvom det ka' være
svært en gang imellem. Og sidst men ikke mindst: Orange 512/128 kører super
!
--
Hilsen

§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/
/O~ O
_/\_ _/\_

en tilfreds Orangekunde

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 15:51

Fra : Benito

Dato : 09-11-01 15:51

> Lækkert at høre - men set fra en anden side - synes du så måske det var
lige
> flot nok af dem?

Egentlig ikke, for jeg bestilte det d. 30/6 og fik det først i slutningen af
september. + at jeg i 5 uger måtte bruge min mobil, da min fastnet
forbindelse var lukket.

§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/
/O~ O
_/\_ _/\_

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 09-11-01 19:50

On Wed, 7 Nov 2001 18:20:16 +0100, "Morten Christensen"
<mhc@gsx600f.dk> wrote:

>Hmm... Forvent ikke, at der sker for meget med nyhedsserveren :-/
>supporterne har rykket for det siden okotber 2000 - og stadig intet er sket.
>
>Respons fra supporten? Det ville være lækkert - men de må ikke gøre det i
>arbejdstiden - de må end ikke bruge internettet (!) Der skal bare tages
>nogle kald.
>Så alt hvad du ser fra supportere i denne gruppe, vil sikkert gøre det som
>privat-personer (inkl mig)

Øh, nu gør du mig noget bekymeret, efter at have læst på diverse
tilbud på telefon med adsl, havde jeg fundet frem til at jeg ville
have Orange, men med de respons der kommer fra denne gruppe er jeg
kommet i tvivl igen.

For jeg skal snart flytte, og hvis det tager 1½ - 2 mdr. at få det
lagt ind, og så ikke vide om det kommer til at virke når man er
flyttet ind.

Det undrer mig også at man ikke kan læse hos Orange, hvad de tager for
at lægge en forbindelse/oprettelse af fastnet telefon ind, men at man
skal henvende sig til deres forhandlere i den landsdel man er fra.

Mystisk.

Mon de skal være TDC.

>Morten Christensen

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-11-01 21:00

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Det undrer mig også at man ikke kan læse hos Orange, hvad de tager for
> at lægge en forbindelse/oprettelse af fastnet telefon ind.....

Måske kan du finde noget brugbart her:
http://orangeprivat.dk/fastnet/fastnet/priser/flerepriser/

Mvh HAA.
Ansat hos Orange, men taler for sig selv.

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 09-11-01 21:40

Mange tak.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : HX

Dato : 25-10-01 18:49

hej

Fra : HX

Dato : 25-10-01 18:50

unskyld - fejlpost!

Fra : Christian

Dato : 26-10-01 06:47

Jeg har haft Adsl hos dem siden de startede, og syntes ikke du skal vælge
dem!
Har lige været uden Adsl/Telfon i over 2 måneder

I starten havde jeg USB modemet, og der var masse af nedbrud,
der skete så det at jeg skulle flytte, fra nordvest til valby...
Jeg tror at jeg er deres første kunde som flytter adresse,
en måned før jeg skulle flytte så ryger min Adsl og telefon og de ved ikke
hvad der er galt
jeg får så at vide at Adsl/Telefon vil bliver oprettet den 3/10 klokken
16.00 på den nye adresse.
Men nej det virkede ikke, efter den har været fejlmeldt i 3 uger kommer der
en teknikker ud, han roder lidt og siger at den vil virke efter en halv
time... men nej det gør den ikke, først i dag har jeg fået adsl/telefon
igen, og det er efter flere måneder, desuden har taget 600,- for en
oprettelse selvom de siger at man kan nøjes med en flytning til 450,-

Udover det har de helt vildt dårlig service i starten kunne jeg sidder over
45min. på at komme igennem til supporten
det kan godt være at hos teledanmark blive stillet om til de forkerte, men
der kommer man igennem.
Jeg har hørt rigtigt tit "Jeg ringer tilbagte til dig", men ak nej, de
vender ikke tilbage...

Jeg syntes derfor ikke du skal bruge orange, husk på at du også har telefon
gennem dem,
vælg hellere nogle af de andre, tdc skulle være ret hurtige... vi har tdc på
mit arbejde, og det har ikke været nede

I mens jeg ikke har haft adsl har jeg skiftet mit modem til router, og efter
at have kørt med det i 6 timer, så må jeg sige at det ikke kører stabilt
ligesom andre har oplevet det

Det skal lige siges at hastigheden er helt i top... jeg har 1024kbit og kan
downloade med 110K

Mvh Christian

Fra : Kate

Dato : 28-10-01 20:01

"Christian" <grafix@image.dk> wrote in

<snip endårlig oplevelse>

Nu har godt nok fået flere forskellige svar, gode som dårlige, Kenneth.
Jeg vil nu godt gi' mit besyv med alligevel.
Jeg fik mit Orange abb. d. 15/8 og det har kørt upåklageligt fra dag
et. Der har været en dag/aften hvor jeg har oplevet uendelig
langsommelighed, men det viste sig at være en generelt fejl på nettet
og ikke hos Orange.
Det eneste jeg lige nu kan klage over er at jeg har fået en rykker for
min første betaling, som jeg altså indbetalte den dag den skulle være
betalt. Men det forventer jeg en opringning i morgen kan opklare.
Alt i alt er jeg tilfreds, dog ønsker jeg stadig adgang til nogle flere
binaer-grupper og Orange har ikke nogen status side hvilket ville kunne
lette os en hel del.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 28-10-01 20:41

On Sun, 28 Oct 2001 19:01:05 GMT, Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote:

> [...]
>et. Der har været en dag/aften hvor jeg har oplevet uendelig
>langsommelighed, men det viste sig at være en generelt fejl på nettet

ok jeg fik mit d 17/10 og jeg har slet ikke haft problemer... så

hørt hørt...

mvh.
Hasse R. Hansen
http://webmonster.dk

Fra : Kate

Dato : 29-10-01 20:13

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in
<snip>
> [...]
> for min første betaling, som jeg altså indbetalte den dag den
> skulle være betalt. Men det forventer jeg en opringning i morgen

Jeps, en hurtig, næsten, opringning viste at de godt kunne se at
regningen var betalt.