MJ 2. del
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-10-01 15:53

Hejsa
Well jeg må sige efter at have hørt hele cd'en en del gange, at den er
et sure buy d.29/10!!!

He is back!!

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 24-10-01 18:35

Det er jo det, som jeg hele tiden har sagt! Jeg harnetop hørt samtlige
sange, og det er et alle tiders album. Jeg vil samligne det med
Dangerous-albumet, da der ligeledes på Invincible er en masse forskellige
stilarter. Det kunne være fedt, hvis MJ for alvor kom frem igen!

Er der egentlig nogen herinde i denne nyhedsgruppe, som har købt nogle af
MJ's genudgivelser af Off The Wall, Thriller, Bad eller Dangerous???

Med venlig hilsen

Gregers
www.mjparadise.com

Fra : *Xray

Dato : 24-10-01 20:26

"GREGERS HANSEN" <gregers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dangerous-albumet, da der ligeledes på Invincible er en masse forskellige
> stilarter. Det kunne være fedt, hvis MJ for alvor kom frem igen!

Det gør han helt sikkert - fremragende album! Hold især øje med tracket "Butterflies" - en af MJ's
bedste sange i lang tid.

Btw: Nogen der har den fulde trackliste eller ved hvor man kan se den?

*Xray

Fra : *Xray

Dato : 24-10-01 20:31

"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> skrev i en meddelelse

> Btw: Nogen der har den fulde trackliste eller ved hvor man kan se den?

Nevermind, har fundet den på: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Awchxlf3e0cqr

*Xray

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-10-01 22:54

In an article of 24 Oct 2001 GREGERS HANSEN wrote:

> Det er jo det, som jeg hele tiden har sagt!

Ja, Gregers, det kommer jo ikke som nogen overraskelse, at du mener det, og
det kommer jo også næppe som en overraskelse for dig, at jeg ikke mener det
samme.

P3 har allervenligst spillet en masse numre fra det nye album her i de
seneste dage, og det er da helt sikkert et pænt stykke håndværk, som
Michael Jackson laver. Hvad andet kunne man også forvente af en musiker som
Michael Jackson. Lyden og melodierne er umiskendeligt Michael Jackson.

Men jeg må indrømme, at jeg synes, at det er kedeligt. I forhold til hans
tidligere udgivelser, så er der meget mindre vitalitet i de nye numre. Et
par af numrene er jo i de sidste mange uger spillet til ukendelighed på P3,
så disse numre har jeg efterhånden hørt godt og kan derfor udtale mig ret
præcist om. Og den udtalelser, som passer bedst til disse numre er: "Godt
håndværk, men kedeligt". De øvrige numre, som jeg kun har hørt en enkelt
gang eller så, er det naturligvis noget sværere at udtale sig om, men
umiddelbart vil nøjagtig den samme udtalelse også passe til disse numre,
synes jeg.

Min mening: Hvis Michael Jackson er den store musiker, som nogen siger,
at han er, så kunne man efter min mening godt have ønsket sig noget lidt
mere spændende fra hans side. Men han er vel ved at blive gammel og grå.

Jeg erkender blankt, at jeg ikke er den store Michael Jackson-fan, men det
er jo ret vanskeligt ikke et stifte et ret indgående kendskab til en
musiker som Michael Jackson hver gang han udgiver nyt. Og jeg må vist
indrømme, at meget tyder på, at det nye album er den hidtil største
skuffelse, som han har leveret til dato.

Min mening. Jeg ved, at du er helt uenig, Gregers, så lad blot være med
at kommentere dette indlæg. Det fører alligevel ikke til noget.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-10-01 23:27

On 24 Oct 2001 21:54:20 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>gang eller så, er det naturligvis noget sværere at udtale sig om, men
>umiddelbart vil nøjagtig den samme udtalelse også passe til disse numre,

Jeg havde, og har, samme mening om den single han udgav. Men efter at
have hørt hele pladen en del gange må jeg sige at der er mange numre
der rykker.

> [...]
>indrømme, at meget tyder på, at det nye album er den hidtil største
>skuffelse, som han har leveret til dato.

Det får mig til at spørge om du har hørt Blood on the dancefloor!?
Som med al god musik skal den høres nogle gange

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-10-01 07:51

In an article of 25 Oct 2001 Morten Bowman Hansen wrote:

> Det får mig til at spørge om du har hørt Blood on the dancefloor!?

Som en helhed har jeg ikke hørt det. Det sidste album jeg har hørt i helhed
er nok Dangerous. Jeg ejer ikke selv nogen Michael Jackson-album, og min
nuværende omgangskreds køber vist heller ikke hans plader, så jeg er
nødsaget til at nøjes med P3s udvalg. Men i mine kollegieår var der rig
lejlighed til at lytte til musik, som man ikke selv havde stående på sin
hylde.

> Som med al god musik skal den høres nogle gange

Det er jo lige det...

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-10-01 23:29

On Wed, 24 Oct 2001 19:34:57 +0200, "GREGERS HANSEN"
<gregers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der egentlig nogen herinde i denne nyhedsgruppe, som har købt nogle af
>MJ's genudgivelser af Off The Wall, Thriller, Bad eller Dangerous???

Jep jeg har købt Thriller. Lyden er i top - hørbart bedre.
Der er et ekstra vers af Price og et par "nye" numre :
Someone in the dark
Carousel
Og en rehearsel af Billie Jean.
Alt i alt et godt køb!

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-10-01 23:34

On Thu, 25 Oct 2001 00:29:25 +0200, Morten Bowman Hansen
> [...]

>Jep jeg har købt Thriller. Lyden er i top - hørbart bedre.
>Der er et ekstra vers af Price og et par "nye" numre :

Nåja og så et interview med Quincy og Temperton.
Det synes jeg måske ikke hører hjemme på en cd?

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-10-01 15:34

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk>

> Nåja og så et interview med Quincy og Temperton.
> Det synes jeg måske ikke hører hjemme på en cd?

Jeg har ikke købt nogen af dem, men har overvejet det. Men
faktisk tror jeg nok, jeg synes, det er dumt at tilføje så meget,
deriblandt interviews. Det er jo slet ikke den samme plade,
man ender med. De kunne have lavet en eller flere special-cd'er
med dette materiale i stedet for at inkludere det på de gamle
album. (Men det er jo nok bare mig. Jeg synes jo også,
Director's Cut er noget mærkeligt noget.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-10-01 16:21

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> [...]
> man ender med. De kunne have lavet en eller flere special-cd'er
> med dette materiale i stedet for at inkludere det på de gamle

Helt enig. Der er ikke noget værre, end når der mere eller mindre hjernedødt
er blevet smidt et eller flere bonusnumre ind i slutningen af pladen. Jo, de
er ofte gode og interessante, men de har det med at ødelægge en plades flow.
Dette bliver særligt irriterende, når de smider et eller andet remix ind i
slutningen, der sædvanligvis er mere uptempo end pladen som helhed. De
fleste plader "fader" IMØ ud i en eller anden grad hen mod slutningen
(forstået som at de sidste numre er mere stille eller at det sidste
ihvertfald slutter lidt dæmpet), og hvis der så kommer et eller andet
gang-i-den nummer bagefter kan det ødelægge det hele. Jeg tør slet ikke
tænke på, hvad et interview kan gøre ved en plade.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-10-01 18:28

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
> [...]
> er ofte gode og interessante, men de har det med at ødelægge en plades flow.
(snip)

Mange gode observationer. Jeg er enig i det med flowet; man
skal kunne høre pladen fra start til slut og sige: "Dét var en god
plade!"

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 25-10-01 19:11

Jeg kan godt se Jeres synspunkter, og er til dels også enig med Jer! For
hvis man kun er interesseret i musikken, så er interviews jo ikke ligefrem
lykken. Men for os som er fan af MJ, så er det en herlig ting, at der er
diverse interviews, for man får at vide hvordan man lavede nogle af sangene.

Jeg har selv købt Thriller, og jeg skal bestemt også købe de øvrige 3. Lyden
er forbedret, man kan sagtens høre forskel! Men det kunne sgu være fedt,
hvis MJ kunne få et par albums i top-20 på en gang, det sker af grunde
sjældent! Dette skete dog i 1997, hvor både HIStory og Blood On The
Dancefloor lå begge på top-20 listen herhjemme!

Hilsen

Gregers
www.mjparadise.com

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-10-01 19:50

In an article of 25 Oct 2001 GREGERS HANSEN wrote:

> [...]
> diverse interviews, for man får at vide hvordan man lavede nogle af sangene.

Ja, sådant materiale er helt bestemt interessant for fans. Det er blot
synd, at man så ofte vælger en sådan discountløsninger, der ødelægger
helheden af selve albummet. EMI genudgav for et stykke tid siden alle
Marillions album i en remastered udgave, og her var der også inkluderet
diverse demoer, B-sider, liveoptagelser og lignende, men her havde de valgt
at udgive det som dobbeltalbum, hvor den første CD indeholdt de oprindelige
sange, og bonus-CD'en indeholdt det ekstra materiale. Helt klart mere
fedt end discountløsningen.

> Jeg har selv købt Thriller,

Da jeg hørte, at de var blevet genudgivet i en remastered udgave,
overvejede jeg faktisk at investere i Thriller, for det er jo trods alt en
klassiker. Men hvis der er alt muligt crap med, så gider jeg ikke. Og
interview... <kropsål>.

--
Uffe Holst

Fra : Los

Dato : 25-10-01 21:56

"Uffe Holst" var morsom med følgende...
>Men hvis der er alt muligt crap med, så gider jeg ikke. Og
>interview... <kropsål>.

*LOL*
Præcis min reaktion, hvis altså jeg læser "kropsål" rigtigt...

Jeg kan godt lide Michael Jackson, og de numre jeg har hørt fra det nye
album svinger da meget fedt. Men nyskabende er det altså ikke. Apropos
mangel på opfindsomhed, så så jeg lige den lange udgave af "You Rock My
World"-videoen. Jeg var ved at dø af grin. Ikke nok med, at han ligner de
utallige voksfigurer, der er lavet af ham, men både plot og (I'm no expert
here!) dansekoreografi var hamrende uoriginalt. Han er nærmest en parodi på
sig selv fra de tidligere videoer. Men den kvindelige hovedrolle i videoen
er der ikke noget galt med.

Morten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-10-01 08:43

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
> [...]
>at udgive det som dobbeltalbum, hvor den første CD indeholdt de oprindelige
>sange, og bonus-CD'en indeholdt det ekstra materiale. Helt klart mere

I Funkshowet fredag (hvor man også fik lejlighed til at høre hele
det tilsyneladende kun halvfede Invincible) mente de at vide, at
det var planlagt at udgive de nye udgaver på to cd'er, sådan som
du beskriver, men at man "af uransagelige grunde" valgte 1-cd-
løsningen.

Jeg læste i øvrigt på Billboard.com, at salg af de nye versioner af
pladerne ikke i USA vil blive lagt oven i salget af de oprindelige,
men derimod vil blive talt op for sig selv. Således vil Thriller ikke
blive hjulpet til at blive USA's bedst sælgende album, selvom man
måske kunne have forventet en effekt i den retning.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-10-01 09:27

In an article of 27 Oct 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> det var planlagt at udgive de nye udgaver på to cd'er, sådan som
> du beskriver, men at man "af uransagelige grunde" valgte 1-cd-

Det er jo en billigere løsning, der muliggør en lavere salgspris. Hvor
man med 1CD-løsningen måske tilføjer 15 minutters ekstra materiale, ville
man med 2CD-løsningen nærmere skulle tilføje 30-60 minutters ektra
materiale.

For interesserede er der iøvrigt en anmeldelse af det nye Michael
Jackson-album i Berlinske Tidende i dag. Så nu er der mere til
scrapalbummet.

--
Uffe Holst

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 27-10-01 11:59

Har læst anmeldelsen fra Berlingske Tidende, og det er utroligt, at ogsp
journalister heller ikke kan koncentere sig om selve albummet, som var
meningen, men de skal absolut nævne hvordan hans næse ser ud o.s.v.

Den eneste som har givet et klart helhedsbillede af Invincible er Jubii's
Dan Rachlin, hvilket han skal have ros for. Skal vi vædde med, at
morgenaviserne skriver negativt om MJ's album, mens Ekstrabladet også er
negativ, mens BT er en smule positiv! Så dan plejer det at være!

Hilsen

Gregers

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-10-01 14:13

In an article of 27 Oct 2001 GREGERS HANSEN wrote:

> Har læst anmeldelsen fra Berlingske Tidende, og det er utroligt, at ogsp
> journalister heller ikke kan koncentere sig om selve albummet, som var
> meningen, men de skal absolut nævne hvordan hans næse ser ud o.s.v.

Nej, nu må du stoppe, Gregers! Hvorfor skulle de ikke også omtale andre
ting. Michael Jackson har i høj grad altid været en person, som iscenesatte
sig selv og i høj grad også benyttede videoer. Derfor vil det naturligvis være
vanskeligt -- og måske endog forkert -- ikke at se på Michael Jackson som
en helhed.

Det er måske også forkert, at de sammenligner det nye album med de gamle?

Og hans næse ser sgu da lidt underlig ud. Så hvorfor ikke nævne den, når
den er placeret helt centralt på coveret!?

> [...]
> morgenaviserne skriver negativt om MJ's album, mens Ekstrabladet også er
> negativ, mens BT er en smule positiv! Så dan plejer det at være!

Faktisk synes jeg ikke, at Berlingske Tidendes anmeldelse er negativ. Den
er derimod ærlig. Anmelderen skriver jo tydeligt, at albummet absolut ikke
er talentløst samt at dansenumrene også fungerer efter hensigtet. Men han
konkluderer også, at der absolut ikke er noget nyt under solen, hvilket
er skuffende med en musiker som Michael Jackson, der i hvert fald tidligere
har bevist, at han kan præstere langt bedre.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-10-01 16:28

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>

> [...]
>vanskeligt -- og måske endog forkert -- ikke at se på Michael Jackson som

Jeg synes nu heller ikke, den anmeldelse er særligt god. Anmelderen har
lidt et problem med at skelne mellem de to ting - men først og fremmest
kommer han ikke særlig godt ned i stoffet og får ikke rigtig forklaret os,
hvordan pladen egentlig er.
Så er Klaus Lynggaards mindst lige så negative anmeldelse i Information
d.d. bedre, fordi den er velskrevet, men også tager sig tid til at behandle
pladen og dens sange ud fra et rent musikalsk synspunkt. Og han relaterer
til andre kunstnere og producere i r&b-miljøet og refererer præcist den
musikalske baggrund for Jacksons succes gennem årene.

Skal vi ikke lave en liste over antal stjerner i de forskellige anmeldelser,
der kommer? Information er nem: de giver ikke stjerner. Men overskriften
er "Kongens fald", så meningen er vist klar.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-10-01 18:26

> [...]

> der kommer? Information er nem: de giver ikke stjerner. Men overskriften
> er "Kongens fald", så meningen er vist klar.

Er der egentlig nogen aviser ud over Ekstra Bladet og BT, der giver
stjerner? Berlinske Tidende gør i hvert fald ikke, men overskriften, der
vist var "Michael Jackson skuffer", taler også sit tydelige sprog.

Men i begge tilfælde er det jo svært ud fra overskriften at sige, om
plade skulle have 2 eller 5 stjerner...

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-10-01 10:08

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>

>Er der egentlig nogen aviser ud over Ekstra Bladet og BT, der giver
>stjerner?

Jeg troede, der var lidt flere end dem, men jeg ved det
egentlig ikke. Men der er i hvert fald også musikblade,
der giver stjerner.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 28-10-01 13:54

BT: gav Invincible 4 ud af 6 stjerner
Ekstra Bladet gav det samme
JUbii musik gav 5 ud af 5!

Er der andre???

Er der egentlig nogen som overhovedet vil købe albummet i morgen, når det
kommer ud?

Hilsen

Gregers

Fra : Flemming

Dato : 28-10-01 16:45

On Sun, 28 Oct 2001 13:54:27 +0100 "GREGERS HANSEN"
<gregers@mail1.stofanet.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Er der egentlig nogen som overhovedet vil købe albummet i morgen, når det
> kommer ud?

Det vil jeg helt klart gøre jeg har efterhånden hørt alle numrene, og
syntes at det er et rigtigt fedt album...

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-10-01 18:31

> [...]
>
> Er der andre???
>
> Er der egentlig nogen som overhovedet vil købe albummet i morgen, når det

Ja, helt bestemt. Han er en af de få kunstnere, hvis plader jeg
ville købe stort set uanset hvad.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 29-10-01 14:28

Nu hvor Invincible er blevet udgivet, så kan alle jo mere eller mindre give
deres mening til kende.

Hvor meget tror I at Invincible kan sælge i den første uge, og ialt???
BT nævnte, at den højst kommer til at sælge 300.000, men jeg må indrømme at
jeg er langt mere optimistisk, men det kommer vel ikke som nogen
overraskelse (Vel Uffe!!)

Hilsen

Gregers

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-10-01 14:34

In an article of 29 Oct 2001 GREGERS HANSEN wrote:

> jeg er langt mere optimistisk, men det kommer vel ikke som nogen
> overraskelse (Vel Uffe!!)

Hehe... :)

--
Uffe Holst

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 29-10-01 15:14

> Hehe... :)
>
> --
> Uffe Holst

Jeg kunne ikke lade være ))

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-10-01 18:28

On Sun, 28 Oct 2001 13:54:27 +0100, "GREGERS HANSEN"
> [...]

JP 5 ud af 6

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : *Xray

Dato : 29-10-01 20:02

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> JP 5 ud af 6

Yeah go Michael.
Det ser ud som om der er meget forskellige meninger om albummet.

www.musik.dk sabler det ned selvom de kalder det "kvalitetshåndværk af første klasse". Bare endnu et
bevis på at folk sammenligner det alt for meget med MJ's gamle albums og ikke tænker på Invincible
som en "opsamling" på alle de forskellige stilarter han har kørt gennem karrieren.

Selvom der ikke er overdrevet mange overraskelser på albummet kan det jo stadig godt være et genialt
album

*Xray

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 24-10-01 23:40

> Hejsa
> Well jeg må sige efter at have hørt hele cd'en en del gange, at den er
> et sure buy d.29/10!!!
>
> He is back!!

Gæt forresten hvem der har vundet billetter til en eksklusiv (uhhhh!!)
releasefest i lille vega på fredag....
Men gider man tage til københavn for at høre Michael Jackson? Naaajj... det
tror jeg ikke....
Men er der nogen der vil ha dem eller købe dem? så må vi se om de kan nå
frem...

Troels
--
_____________
ICQ: 109747268

Fra : *Xray

Dato : 25-10-01 20:58

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der nogen der vil ha dem eller købe dem? så må vi se om de kan nå
> frem...

Jeg vuil gerne køber dem - hvis han kommer :)

*Xray

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 25-10-01 21:45

Hvem kommer? Ham Michael kommer vist ikke.....

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-10-01 22:37

"Troels Lund Laursen" <lundlaursen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvem kommer? Ham Michael kommer vist ikke.....

Billetterne, formoder jeg, såfremt de altså bliver solgt og sendt.

/Nikolaj

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 26-10-01 17:13

Det er sjovt, at der bliver nævnt et MJ-party inden i Vega, for der står
ikke noget på deres hjemmeside!!! Og hvis der virkelig var et party, så
havde det nok stået i medierne!!!

Desuden er der for de interessede chat med Michael Jackson kl. 1 i nat, man
kan finde adressen på www.michaeljackson.com

Det var det som jeg havde på hjertet!

Hilsen

Gregers

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 26-10-01 19:51

> Det er sjovt, at der bliver nævnt et MJ-party inden i Vega, for der står
> ikke noget på deres hjemmeside!!! Og hvis der virkelig var et party, så
> havde det nok stået i medierne!!!

Naaarrrjjjj.... jeg sagde nu LILLE Vega... desuden er det såmænd også nævnt
her http://www.sonymusic.dk/dk/konkurrencer/michaeljackson/invitation.htm ,
så hvis overstående var en hentydning til at jeg skulle prøve at bilde jer
noget ind, er du galt på den....

/Troels
--
_____________

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-10-01 22:01

In an article of 26 Oct 2001 Troels Lund Laursen wrote:

> Naaarrrjjjj.... jeg sagde nu LILLE Vega...

Mon ikke Lille Vega og Store Vega har samme hjemmeside? De annoncerer da i
hvert fald altid sammen.

--
Uffe Holst

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 26-10-01 23:50

> Mon ikke Lille Vega og Store Vega har samme hjemmeside? De annoncerer da i
> hvert fald altid sammen.

Ok, det skal jeg ikke kunne sige...
Var bare lidt muggen over folk ikke tror på hvad jeg siger...

/Troels