Harry Potter med dansk tale ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 24-10-01 14:25

Min datter har spurgt mig om den kommer med dansk tale ???

- jeg har ledt og søgt, og ikke fundet noget - er der noget af jer der ved
noget ?

mvh Michael

Fra : Lone Haudrum Olesen

Dato : 24-10-01 14:48

In <3bd6c1cf$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Michael Schrøder" <mis@fabel.dk> writes:

>Min datter har spurgt mig om den kommer med dansk tale ???

>- jeg har ledt og søgt, og ikke fundet noget - er der noget af jer der ved
>noget ?

Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste det, men den skulle ikke
komme med dansk tale.

mvh Lone Haudrum

--
Lone Haudrum Olesen | "It's the good girls who keep diaries;
40 32 87 18 | the bad girls never have the time."

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-10-01 15:25

Lone Haudrum Olesen skrev i meddelelsen <9r6gqf$u4q$1@news.net.uni-c.dk>...

>Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste det, men den skulle ikke
>komme med dansk tale.

Hvis det så bare havde været på samme måde i Shrek.. Men nej, Scala1234 i
Svendborg førte den desværre kun med dansk tale.. hvilket jeg tror skræmmer
en stor del af det voksne publikum, som ikke har børn, væk.

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 25-10-01 06:03

> [...]
skræmmer
> en stor del af det voksne publikum, som ikke har børn, væk.

Shrek kom nu ud i en god del Engelsk-sprogede kopier. At Svendborg så ikke
var blandt dem der fik den op både på originalsproget og dansk er
selvfølgelig ærgeligt, men i det mindste var det muligt at komme til at se
den på originalsproget modsat f.eks. Spy Kids som vist kun kom på dansk.

Tenz.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 24-10-01 21:37

"Michael Schrøder" skriver:

> Min datter har spurgt mig om den kommer med dansk tale ???
>
> - jeg har ledt og søgt, og ikke fundet noget - er der noget af jer der ved
> noget ?
>
> mvh Michael

Nedenstående er et uddrag af et brev fra Sandrew Metronome ang. Harry Potter.

Citat:
Det ligger også fast, at filmen ikke bliver versioneret til dansk, men kun
kommer i en undertekstet version. Censuren bliver med 99% sikkerhed 11 år, og
vi vil intet gøre for at få den ned på 7 år. HARRY POTTER er en film for alle
fra 9-10 år og op. Altså i høj grad også en film for voksne. Og her taler vi
både om by og land, høj og lav, rig og fattig. - citat slut.

Hilsen Jc