Static route i Zyxel prestige 128IMH
Fra : Torben U. Søemod

Dato : 24-10-01 13:35

Jeg har sat en Zyxel Presige 128 IMH op som RAS server og folk kan sagtens
komme ind på det lokale net - MEN !!! Disse folk kan ikke komme ud på
internettet via vores 2 MB linie - Er der nogen der ved hvorledes man logger
den til det ? Hvis man konfigurere Prestigen til selv at ringe op til en ISP
fungere det fint !

Dennis Pedersen var så venlig at minde mig på at der skulle være en static
route til internet pakkerne så det lavede jeg så :

Dest ip : 0.0.0.0
IP submet mask : 0.0.0.0
Gateway ard : 10.10.0.1 (min 2 mbit router)
Metric : 2

Men det fungere stadig ikke - nogen gode bud ???

MVH

Torben Søemod

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-10-01 20:33

"Torben U. Søemod" <TSoemod@Gerhardt.dk> wrote in message
> [...]
logger
> den til det ? Hvis man konfigurere Prestigen til selv at ringe op til en

Min ZyXEL viden er ved at lidt rusten eftersom den er degraderet til a/b
adaptor nu kan vel prøve ;)

> [...]
>
> Dest ip : 0.0.0.0
> IP submet mask : 0.0.0.0
> Gateway ard : 10.10.0.1 (min 2 mbit router)

Det lyder meget rigtigt , jeg havde det til at virke på den måde med et isdn
modem jeg kaldte op imod min Prestige med (det skulle oprindeligt være en
mobil men det understøtter den ikke *hmpf*)

> Men det fungere stadig ikke - nogen gode bud ???

Hm....Du har husket under din dail in user at routeren skal tildele adresser
til 10.10.0.* området ligeledes at sætte brugeren samt dine static routes
til active (der er ingen skumle filtre fra tidligere tider der evt stadigt
kan genere dig?)

/Dennis