ADSL og netkort
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 24-10-01 13:10

Vi har købt nogle bærbare (Siemens Lifebook) med indbygget netkort til
LAN. TDC som ADSL-udbyder har nu oplyst os at hvis vi i vores bolig skal
tilslutte denne pc til en ADSL-forbindelse, kræver det "et særligt
netkort".

Spørgsmål: Er der særlige netkort til ADSL-forbindelser, eller kan vi
blot bruge det almindelige netkort med stik til twisted pair-ledning?
--
Venlig hilsen
_____

ledende inspektor
Tlf. 98 14 33 55 - 23 34 42 50

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-01 14:55

Søren Hindsholm <sh@aalborghus.dk> wrote in

> [...]
> netkort til LAN. TDC som ADSL-udbyder har nu oplyst os at hvis vi
> i vores bolig skal tilslutte denne pc til en ADSL-forbindelse,

De mener sikkert et ATM netkort. Hvis det er tilfældet, duer det
netkort der sidder i maskinerne ikke.

> Spørgsmål: Er der særlige netkort til ADSL-forbindelser,

Nej, men der er særlige netkort til visse af TDC's ADSL løsninger.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-10-01 15:58

sh@aalborghus.dk (Søren Hindsholm) skrev i
> [...]

>Spørgsmål: Er der særlige netkort til ADSL-forbindelser, eller kan vi
>blot bruge det almindelige netkort med stik til twisted pair-ledning?

"Det kommer an på" ...

TDC sælger mange forskellige typer ADSL: Bredbånd. NetExpress 1 (den
gamle). NetExpress 2 (den nye). Pro@ccess ADSL.

Hvis du har bredbånd, Netexpress 2 eller Pro@ccess ADSL, så er almindelige
netkort helt OK. Der behøves desuden en hub eller switch til at forbinde
mere end een computer.

Netexpress 1 kræver særligt ATM-netkort.

--
Best regards, (remove the underscore to reply by mail)
Niels Kristian Jensen

Fra : DUdsen

Dato : 27-10-01 22:34

Niels Kristian Jensen wrote:

> [...]
> til at forbinde mere end een computer.
>
> Netexpress 1 kræver særligt ATM-netkort.

forudsat man ikke sætter en router op med ATM udgang mod verden og et
alm mod lokalnet.
Det kan hurtigt vise sig at værrer en biligere løsning end at
indvestere i ATM-netkort til de omtalte bærbare

Fra : Søren Gregersen Kops

Dato : 29-10-01 22:23

Det lyder lidt om noget af mine problemer:

1.) sæt et ligeudkabel i uplink porten
2.) sæt øvrige kabler i portene fra 2 og opefter.

mvh
søren kops

Fra : Søren Kops

Dato : 25-10-01 15:42

"Niels Kristian Jensen" skrev i en meddelelse
news:<9144A32D1nkjmanbwdk@172.16.1.41>... > sh@aalborghus.dk (Søren
Hindsholm) skrev i > <3BD6AFA2.758C0055@aalborghus.dk>: > > >Vi har købt
[...]
netkort med stik til twisted pair-ledning? > > "Det kommer an på" ... > >
[...]

Jeg har prøvet noget af det samme.

1. husk at mellem 2 computere i lille netværk, skal der været et krydset
kabel.

2. mellem adsl-modem og computer skal der ikke være krydsede kabler.

3. men jeg har måttet sætte et ligeudkabel i uplink porten på switcen, og
ikke i port
2-4 eller 5 som står i manualen fra tdc. Og det svarer faktisk til at der
imellem min
computer og adsl-modem er er krydset kabel. Det står ingen steder, men der
virker.

mvh
Søren Kops

Fra : Søren Kops

Dato : 26-10-01 10:44

Jeg har også fået adsl, og fandt ud af at tdc's brugsanvisning ikke er
korrekt.

1.) et krydset kabel skal sidde mellem 2 computere

2.) et adsl-modem skal forbindes med computer med et 'ligeud' kabel

3.) nu kommer det interessante. hvis der er mere end en computer, skal der
bruges switch. Og så skal forbindelsen til adsl-modem være i uplink porten,
og ikke fra 2-5 f.eks.

Dette hjalp hos mig. Skriv hvis det ikke virker, ellr for den sags skyld
virker.