ADSL -> ADSL opkobling.
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 24-10-01 13:00

Hej.

Vi vil gerne have en ADSL forbindelse her på jobbet istedet for en
ISDN 128. Ifm. med dette vil jeg gerne have lidt input til, hvordan
det er muligt for medarbejderne der også har ADSL privat, at koble sig
på firmaet's netværk via disse ADSL forbindelser.

Er det muligt og hvordan gør vi det nemmest?

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Rico Laursen

Dato : 24-10-01 13:53

enten via ftp eller VPN...
/rico

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 24-10-01 14:01

On Wed, 24 Oct 2001 14:52:30 +0200, "Rico Laursen" <rico@cozy.dk>
wrote:

>enten via ftp eller VPN...

Ok, så er det jo nok VPN. Hvilke klienter kan bruges til dette? Det er
windows platforme der arbejdes på.

Fut mig bare et eller andet sted hen, hvis det her er det forkerte
sted.

/Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Rico Laursen

Dato : 25-10-01 19:17

det kommer da an på hvad de skal, hvis det er ren filoverførsel, så er ftp
jo nok ik

Bare for at være flueknepper..

Fra : Jens

Dato : 24-10-01 22:39

"Brian B. Christensen" <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
meddelelse news:p4bdttg5suhj86ljj3eq4k19eifn0b8u6h@4ax.com...
> [...]
> på firmaet's netværk via disse ADSL forbindelser.
>
> Er det muligt og hvordan gør vi det nemmest?

Det er muligt, men hvordan i gør det nemmest afhænger af så meget.....
Hvilken ADSL forbindelse har i ?

Hvis du har Pro@ccess ADSL (Den nyeste med 10BaseT) kan du tilslutte en
ZyXEL ZyWall 10 (http://www.zyxel.dk/produkter/zywall10.htm), den har VPN
indbygget i nyeste firmware version. Du kan også benytte andre tilsvarende
FireWall's. I flæng kan nævnes: Raptor, WatchGuard, SonicWall, Lasat
SafePipe osv. som alle har VPN muligheder.

Hvis du har ADSL fra CyberCity eller WOL (Tiscali) og benytter en Cisco 677,
samt en Windows NT/2000 Server, så kan du benytte PPTP som er indbygget i
Routing og Remote Access Server.

Der er mange muligheder, der som sagt afhænger af din forbindelse. Jeg vil
foreslå at du kontakter din netværksleverandør, som kan rådgive dig til det
der passer bedst til din/jeres situation.

Jens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-11-01 14:26

> [...]
> indbygget i nyeste firmware version. Du kan også benytte andre tilsvarende

Det er lige præcis min konfigation, men jeg mangler vist en "VPN for
Dummies". Dvs den har kørt nogle uger som vores primære inetforbindelse men
nu er det landet på mit bord at undersøge om vi kan få VPN køre.

Clienterne der gerne skulle kobles på kører pt. NT 4.0, men kan om
nødvendigt erstattes af Windows 2000.

Nogle gode råd/links til en der er røget på hovedet i på dybt vand og skal
til at lære at svømme ?

Mvh
Anders Majland