Lungeorm
Fra : Susanne Munkebo Chri~

Dato : 24-10-01 09:17

Hej NG!

Da jeg bor inde i byen med min hund, er der ikke så mange steder hvor jeg
kan gå med hende frit. Derfor tager vi engang imellem ud i Bernstorff
Parken. Jeg har dog nu fået at vide, at der er lungeorm derude, og derfor
ikke bør tage min hund med derud.

Det jeg så gerne ville høre jer om, er hvad risikoen er for at min hund får
lungeorm, og hvis den får det, om det er farligt, eller om det blot kan
kureres med en "simpel ormekur". Jeg spørger fordi min hund elsker den park,
og jeg synes at det er MEGET ærgeligt, hvis vi ikke kan komme der længere.

På forhånd tak for hjælpen!!

Med venlige bjæf

Susanne & Coco

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-10-01 16:35

Husker jeg rigtigt er skovsnegle mellemværter for lungeorm. Der skulle altså
ikke være nogen risiko, hvis hunden ikke spiser den slags kryb.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia

Dato : 24-10-01 16:43

jeg har dog ladet mig fortælle at "babysnegle" sidder på græs og græsrødder,
så hvis hunden leger med eller spiser dette (Max kan godt lide at hive en
rodklump op og rende og drille de andre med, at de ikke kan hugge den) kan
de også få ormen.

:Pia

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 24-10-01 20:56

Hej Susanne

Jeg går i Bernstoffsparken hver dag - med god samvittighed. Jeg får så mine hunde tjekket for orm hver 3. måned, så jeg kan gribe ind tidligt, hvis der skulle være noget. Lungeormene er dog ikke kun i Bernstoffsparken men i hele Nordsjælland - så det er lige meget, hvor man lufter, så er der en risiko - min dyrlæge siger, at den er meget lille - og hun er i gang med at skrive fagdyrlægeopgave om lunge/hjerteormen.

KH
Søs

Susanne Munkebo Christiansen <munkebo@post6.tele.dk> skrev i en news:3bd67980$0$71967$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Susanne Munkebo Chri~

Dato : 25-10-01 12:35

Hej Søs!

Det er jeg (og specielt min hund!) meget glad for at høre!!!

Tak for alle svarene!!

Med venlig hilsen
Susanne