TWEAK til ADSL WOL?
Fra : Jake

Dato : 24-10-01 04:39

Jeg har en Wol 2Mbit/512. Med Cisco SoHo router.Og vil MEGET gerne have svar
på følgende ting :

1. Findes der ikke et Tweake Tool til ens ADSL, eller en form for How To til
reg filer, Windows 2000 indstillinger ?
2. Teknikeren sagde, at man skulle have 14+ XXX for ar kunne have en 2mbit,
men vi har 100+XXX. Det ville altså sige at jeg skulle have GOD inet, så jeg
forstår ikke hvorfor, jeg ikke kan suge med max, når jeg får uppet filer fra
en 34Mbit .Dk site. jeg får kun en ca 180KB/s. Og det går HELT galt når folk
suger max fra Min FTP. Så kan folk kun uppe med ca 70k. Er dette almindeligt
eller?
3. Kan man få Wol teknikere til at Trixe NAT? Jeg vil gerne ha åbnet for
Ident, ICQ, port 22, port 80, port 1080.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-10-01 04:35

On Wed, 24 Oct 2001 16:38:42 +1300, "Jake" <Jakobhj@hotmail.com>
wrote:

>1. Findes der ikke et Tweake Tool til ens ADSL, eller en form for How To til
>reg filer, Windows 2000 indstillinger ?

Hvad skal de tweakes til? Download? Spil?

>2. Teknikeren sagde, at man skulle have 14+ XXX for ar kunne have en 2mbit,
>men vi har 100+XXX.

Eh... hvad snakkes der om her?

>3. Kan man få Wol teknikere til at Trixe NAT? Jeg vil gerne ha åbnet for
>Ident, ICQ, port 22, port 80, port 1080.

Du kan selv oprette relevante NAT-entries i din router. Check de
medfølgende papirer.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jake

Dato : 24-10-01 05:50

"Jake" <Jakobhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Kan man få Wol teknikere til at Trixe NAT? Jeg vil gerne ha åbnet for
> Ident, ICQ, port 22, port 80, port 1080.

Takker, jeg regnede sku ikke med respons SÅ hurtigt!

Punkt 1. Den skal Tweakes til Download!! Samt om man kan finde en
middeløsning til at opgradere/optimere upload/download..
Da jeg leecher meget! Og blev meget ked af det da jeg så at en 34Mbit ikke
gav mig mere end de ca 180 MAX kb i upload fra den. Og hvis jeg samtidigt
uploadede til en anden server gik min indgående trafik uacceptabelt ned..

Punkt 2. Min pointe var at jeg er 100 meter fra centralen og at teknikeren
sagde at der var Go forbindelse med centralen......

Der medfølger IKKE relavante parpirer, ikke engang en installations
vejledning!, men jeg har været inde på deres hjemmeside. Håbede bare på at
man kunne få et program til at gøre det for en, så man ikke kom til at pille
ved det forkerte..

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 24-10-01 05:57

> [...]
> uploadede til en anden server gik min indgående trafik uacceptabelt ned..

Det skyldes opbygningen af tcp/ip protokollen. Når du downloader en pakke
forventer den remote server at du sender en acknowledge pakke tilbage, når
pakken er vel modtaget. Hvis din upstream er max belastet vil de acknowledge
pakker blive forsinket, hvilket vil gøre at remote serveren vil stå og vente
på ack-pakkerne før den sender flere datapakker til dig.

Den eneste løsning jeg kender på problemet er at sikre dig at der altid er
ledig båndbredde på upstream siden.

> Punkt 2. Min pointe var at jeg er 100 meter fra centralen og at teknikeren
> sagde at der var Go forbindelse med centralen......

Det er der utvivlsomt også - Som sagt ovenfor skyldes dine problemer ikke
kvaliteten af linien.

Mvh Steen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-10-01 07:34

"Jake" <Jakobhj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
folk
> suger max fra Min FTP. Så kan folk kun uppe med ca 70k. Er dette

Sådan fungerer TCP/IP, der skal sendes ACK pakker retur, som også tager
båndbredde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-10-01 11:48

> Og det går HELT galt når folk
> suger max fra Min FTP. Så kan folk kun uppe med ca 70k. Er dette
almindeligt
> eller?

Det er helt almindeligt med forbindelser der ikke har ens up/down. Når den
langsommeste af de 2 fyldes 100% falder den anden til noget i samme
størrelsesorden. Du kan løse problemet med at bruge en ftp-server, der
begrænser den hastighed folk kan hente med til f.eks. 40 eller 45kB/s. Så
skulle du kunne få rimeligt knald på download samtidigt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam