N3330 "rebooter" uden grund ...
Fra : Denver

Dato : 23-10-01 23:35

Hej

Jeg er den "lykkelige" ejer af en N3330 telefon. Men har lige fra jeg købte
den (for ca. 1 måned siden) og til nu haft _mange_ små irritations momenter
over den.

Fejlen sker ikke jævnligt, og det har ikke været mig muligt at gennemskue
helt hvorfor det er at den opfører sig som den gør. Vil lige sige nu, at jeg
ikke gider igennem en besværlig ekspedient i Telebutikken. Ikke blot for at
finde ud af det eneste de kan gøre er at sende den til rep. og jeg først ser
den igen om umenskelig lang tid.

Fejlen som jeg vælger at kalde det, er at telefonen nogle gange fryser.
Fryser kalder jeg det fordi den låser et skærmbillede. Det har været
forskellig hvad, men eksempelvis midt i en besked, i et spil og når den bare
ligger ...

Omkring 1-2 minutter efter skærmen fryser (har ikke nøjagtig tid, men ca.
samme tidsrum hver gang), sker der en af 2 forskellige ting. Enten rebooter
telefonen helt. Dvs. slukker og tænder og be'r om PINkode ... Eller som
oftest, at den slukker og tænder igen, uden at bede om PINkode, altså bare
går til normal mode.

Hvorfor f.... gør den det? Er det et problem som andre også har og hvad kan
der eventuel gøres??

/Allan - som tit overvejer bare at kaste fon'en ind i væggen _MEGET_ hårdt.

Fra : Fischer

Dato : 24-10-01 06:12

> [...]
at
> finde ud af det eneste de kan gøre er at sende den til rep. og jeg først

Der er naturligvis et problem med enten HW eller SW.
Derfor bliver du jo nødt til at skal have den repareret eller opdateret.

<Fræk knægt On>
Hvad havde du forventet?
Jeg tror næppe at nogle kommer her og siger at problemet kan løses hvis du
holder * og # inde i 14 sekunder mens du synger en julemelodi.
<Fræk knægt Off>

*Fischer

Fra : Denver

Dato : 24-10-01 10:51

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg tror næppe at nogle kommer her og siger at problemet kan løses hvis du
> holder * og # inde i 14 sekunder mens du synger en julemelodi.

Det kunne da være herligt hvis det kunne gøres så let :) Men jeg havde nok
håbet på noget i stil med nedenstående tråd ang. Club Nokia! Det lyder som
en fornuftig løsning. Jeg har også kun hørt gode ting fra deres side!

/Allan

Fra : Mads Stetter

Dato : 24-10-01 06:31

"Denver" <denver@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> der eventuel gøres??
>
> /Allan - som tit overvejer bare at kaste fon'en ind i væggen _MEGET_

Du skal have opdateret softwaren i den... ingen anden udvej!

Du må gå ind hvor du har købt den og sige hvad der er i vejen med den, og så
opdaterer de den for dig!

Hvis du f.eks. har købt den ved orange skal du bare tage ud i Teleservice
(Tror nok det hedder det.. Ligger ved siden af hasseris gym.)
Så opdaterer de den med det samme for dig til den nyeste version!

Så kontakt din forhandler og hør hva du skal gøre!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Affer

Dato : 24-10-01 10:39

> [...]

> Så opdaterer de den med det samme for dig til den nyeste version!
>
> Så kontakt din forhandler og hør hva du skal gøre!

Meld jer ind i club nokia, det er gratis og så skal den ikke repareres
igennem den forhandler hvor du har købt telefonen...

snip fra club nokias hjemmeside --->>

Kundeservice: Club Nokia Instant Service

Club Nokia Servicebutikkerne giver service på stedet, som skal løse
eventuelle problemer med din mobiltelefon. Hvis der er fejl på telefonen,
tager du den med til den nærmeste Club Nokia Servicebutik og foreviser dit
medlemskort og købsbevis. Hvis der stadig er garanti på telefonen, afprøver
Club Nokia Servicebutikken telefonen. Hvis den ikke kan repareres på stedet,
prøver vi at finde en byttetelefon. Du kan også vælge at efterlade telefonen
i Club Nokia Servicebutikken, hvor den så bliver repareret i løbet af nogle
dage. Dataprodukter och kommunikatorer innefattas inte i Instant Service
konceptet. Hvis du rejser udenlands, kan Club Nokia Servicebutikker i det
pågældende land eventuelt reparere din telefon. Det afhænger af modellen. Du
kan finde ud af, hvor den nærmeste Club Nokia Servicebutik er, ved at vælge
et land på nedenstående liste og finde det sted, hvor du er, på det
interaktive kort.

spm i kan læse laver de den med det samme, når i har meldt jer ind i club
nokia og har fået et medlems nummer har i også mulighed for at se hvilke
butikker der har nokia instant service, jeg har brugt det en 3 gange med min
7110, ikke noget problem overhovedet, og har fået tilbudt kaffe hver eneste
gang.

// affer

Fra : Morten Jensen

Dato : 24-10-01 10:52

> Meld jer ind i club nokia, det er gratis og så skal den ikke repareres
> igennem den forhandler hvor du har købt telefonen...

Man behøver ikke at være medlem af Club Nokia...

Bare man medbringer garantibevis fra hvor man har købt den, laver de den
uden spørgsmål....

Mvh

Morten

Fra : Affer

Dato : 24-10-01 11:04

> Man behøver ikke at være medlem af Club Nokia...
>
> Bare man medbringer garantibevis fra hvor man har købt den, laver de den
> uden spørgsmål....
>
> Mvh

Det er rigtigt, bare for at gøre det nemmere hvis man nu skulle have lavet
den i udlandet, jeg har endnu ikke vist noget medlems kort eller købsbevis,
jeg regner med at de kan se det på emai nummeret eller i telefonen...

// affer