Access driver
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 23-10-01 23:35

Hej

Er der nogler der har eller ved hvor man kan downloade MS Access odbc
driveren ?

Har kigget på Microsoft hjemmeside, men den er ikke så brugervenlig, den er
p..... dårlig for at sige det mildt.

--
Hilsen AHJ

Fra : Christian Damsgaard

Dato : 24-10-01 08:07

Så vidt jeg ved er der ikke nogen specifik Microsoft Access JDBC driver. Det
du gør i stedet er at oprette en ODBC System DNS på din Wintel boks og så
anvender du SUN's ODBC->JDBC bridge driver der følger med som standard i
JDK'et.

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/guide/jdbc/getstart/bridge.doc.html#996747
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/basics/connecting.html

Hver opmærksom på hvilket locale (regional settings) du kører med på din
maskine. Microsoft Access ODBC driver har det med at specifiere datoer
forskelligt på SQL niveau alt efter hvilken locale der benyttes på maskinen
driveren afvikles.

Dvs. når du anvender JDBC bør du bruge PreparedStatement hvor du sætter
datoen som objekt istedet for som klar tekst.

/Christian Damsgaard

Fra : Anders S. Clausen

Dato : 24-10-01 08:12

Hej

Jeg lavede en search på Google og fik foelgende resultat:

http://www.iserver.com/support/virtual/mysql/odbc/

Hvis dette link ikke er godt nok proev at lave en ny soegning, idet der var
tonsvis af web sites med ODBC drivers.

Cheers.
Anders

Anders.clausen@btinternet.com
Anders.s.clausen@britishairways.com

Fra : Jacob Nordfalk

Dato : 24-10-01 20:11

Anders Holm Jensen wrote:

> [...]
> driveren ?
>
> Har kigget på Microsoft hjemmeside, men den er ikke så brugervenlig, den er

Citat fra kapitel 19 JDBC - databaseadgang i http://javabog.dk (reklame
reklame!

19.1.1 JDBC-ODBC-broen under Windows

Med Java under Windows følger en standard JDBC-ODBC-bro med, så man kan
kontakte alle datakilder defineret under ODBC.
Denne driver indlæses med:

Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");

Før du kan oprette forbindelsen, skal datakilden først være oprettet
under ODBC i Windows' Kontrolpanel. Man angiver datakildens
navn (her "datakilde1"), når forbindelsen oprettes, uden brugernavn og
adgangskode:

Connection forb = DriverManager.getConnection
("jdbcbc:datakilde1");

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-01 23:55

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogler der har eller ved hvor man kan downloade MS Access odbc
> driveren ?

Der findes en COM/JDBC driver på http://www.infozoom.de. Den benytter en
native dll som gør det muligt at bruge MDAC/ADO.
Jeg har kun leget meget lidt med den men den virker ok.
Du kan kun bruge den lokalt ( og på windows ) da den jo benytter native
metoder.
Det er nok ikke lige det som du leder efter - men så er oplysningen dog
givet videre til andre også

Søren Staun Jørgensen