Manglende optaget tone
Fra : Martin D. Linderstrø~

Dato : 23-10-01 22:12

Jeg har gennem længere tid gået og bøvlet lidt med min telefon så, hvis
nogen kan hjælpe vil jeg blive meget glad.

Problemet er flg.:
Når jeg taler i telefon, og der er nogen, der ringer, hører de ingen optaget
tone medmindre jeg bruger modemmet. Jeg er godt klar over, at det skyldes,
at jeg har en ledig linie, men er det ikke muligt at indstille modemmet
således, at telefonopkald kun rettes mod den ene linie? Jeg kunne således
godt tænke mig en løsning, hvor den ene kanal bruges udelukkende til
telefoni mens den anden udelukkende bruges til modemmet.

Jeg har et Eicon Diva ISDN modem, hvortil husets tre analoge telefoner er
tilsluttet.

Med venlig hilsen

Martin Linderstrøm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-10-01 22:30

"Martin D. Linderstrøm" <martindl@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
modemmet
> således, at telefonopkald kun rettes mod den ene linie?

Deaktiver den ene analoge port

Fra : Martin D. Linderstrø~

Dato : 23-10-01 22:30

Tak for hjælpen!!!

Det kan godt være mit spørgsmål er banalt, men anyway...Hvordan deaktiverer
jeg den ene analog port? Jeg kan i opsætningen af modemmet vælge "This phone
line is uded for a fax / modem only" og "Enable distinctive ring", er det
her jeg kan deaktivere?

Med venlig hilsen

Martin Linderstrøm

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 23-10-01 22:46

Sæt "flueben" i use 2 numbers, og sæt otte 9 taller i phone 2, og sæt dine
telefoner i phone 1 på modemmet.

Så skulle den være der, hvis du har "banke på" aktiveret, skal det
delaktiveres, ellers får folk ikke optaget.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær