Svingende netforbindelse
Fra : Anders Petersen

Dato : 23-10-01 17:43

Har netop isntalleret nye netkort på to computere (win2k - win98),
hvorefter forbindelsen nu er af svingende kvalitet. Efter løsning af de
sædvnlige rettighedsproblemer, firewall-ip-tilladelser osv. er der nu
problemer med forbindelsen. Nogen gange er der hul igennem - andre gange
ikke. Ikke adgang til workgroup, lange søgetider osv. Der kan som regel
pinges både på kryds til hinanden og til routeren til adsl-forbindelsen -
der også ryger en gang imellem... Pludselig lyser den ene skærm i
forbindelsesikonet konstant, og så er den død. Genstart hjælper.

Nogen bud?

På forhånd tak.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-10-01 23:45

"Anders Petersen" <anders@ARGHgadefejer.dk> skrev i en meddelelse

> Har netop isntalleret nye netkort på to computere (win2k -
win98),
> hvorefter forbindelsen nu er af svingende kvalitet.

Dårligt kabel/stik
Dårligt netkort

Niels

Fra : Anders Petersen

Dato : 24-10-01 14:09

> Dårligt kabel/stik
> Dårligt netkort

Det er selvfølgelig det oplagte valg, men det er desværre
ikketilfældet...er testet på diverse måder :(

/Anders

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 24-10-01 16:47

Hej
Det ligner det sædvanlige Windåse problem- "Maskinerne kan ikke se hinanden":

Der er ofte problemer med/mellem 98-2K......Prøv at kigge lidt tilbage her i
gruppen !
Prøv evt. med "Windows logon" på 98'eren.
Jeg er desværre ikke til megen hjælp... Held og lykke.
Elmer

Fra : :\)

Dato : 24-10-01 20:21

Har du prøvet at disable Firewallen ?.