Søger noget musik med tromme
Fra : Allan Møller

Dato : 23-10-01 17:04

Jeg håber at dette er det rigtige sted for spørgsmålet.
Jeg skal bruge noget musik i retning af en trommesolo men ikke bare en
trommesolo.
Det skal være noget i retning af en "militær trommesolo" eller det man høre
når orkestre spille med trommer og sækkepibe (Tatoo)
Jeg ved godt at det ikke er en god forklaring på det jeg søger men jeg er
ikke særligt musikalsk.
Jeg kan fortælle at Pink Floyd på The Wall (CD2) er et øjeblik i et nummer
hvor man kan høre det jeg søger.

Mvh. Allan

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 23-10-01 19:58

"Allan Møller" <vogn33@12move.dk> wrote in message
> Det skal være noget i retning af en "militær trommesolo" eller det man
høre
> når orkestre spille med trommer og sækkepibe (Tatoo)

Mon ikke en god pladeforretning kan hjemskaffe noget Absolute Tatoo-agtigt.
Dette mener jeg helt seriøst. Det skulle ikke undre mig, om der er et marked
for den slags, ihvertfald i Storbritannien.

/Nikolaj

Fra : Rick Madsen

Dato : 23-10-01 19:41

Allan Møller spurgte:

> [...]
> ikke særligt musikalsk.
> Jeg kan fortælle at Pink Floyd på The Wall (CD2) er et øjeblik i et nummer

Hvis det er henrettelsestrommer du vil høre, så skal det være disse to:

Alice Cooper: Killer
The Doors: The Unknown Soldier

Der er helt sikkert mange flere, men de to er klassikere...

Hvis du vil høre en decideret militærtrænet trommeslager, så er det helt
uden tvivl John Stanier (Helmet) du skal have fat i. Han trænede 10
timer om dagen i Army Music Corps i firserne.

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 23-10-01 22:17

> [...]
høre
> når orkestre spille med trommer og sækkepibe (Tatoo)

Noget af det hårdeste skottetromme jeg har hørt, og som stadig kan bruges i
almindelig sammenhæng (læs ikke sækkepiber), ligger på soundtracket fra JFK.
Det er rigtig stort, og det er ovenikøbet de berømte "Royal Scots Dragoon
Guards" der spiller. En hærdet Drum major fra et af de bedre skottebands vil
sikkert bare håne dem, men de er nu meget gode til at kombinere de
traditionelle ting med musik der er spiseligt for et lidt bredere publikum.

Bo