liiiige et sidste tjek -rettelse
Fra : peet_dk

Dato : 23-10-01 17:01

det er denne her I skal gå efter, ikke den jeg postede før, fordi det var
vist noget værre noget jeg skrev der ;0)

```````````````````````````````````````````````````````````````````

jeg får BB på fredag, og I skal lige hjælpe mig!

Jeg skal have BB oven i den isdn forbindelse vi har nu

Det jeg skal vide er man jeg tilslutter BB udstyret det rigtige sted, da vi
ikke bare har en rundt stik som de ellers skriver i quick guiden :0( I sin
tid hvis vi TDC til selv at sætte vores isdn op.

Det ser sådan her ud

STRØM

ISDN-1

ISDN-2

STIK-UDE-FRA Der har følgende ledninger:
Brun
Gul
Sort
Hvid
Blå
Rød

Den røde og den blå går ind i NT-bkosen og bliver tilsluttet der, dvs. at
disse ledninger forsætter over til vores analoge TLF:

HVIS
SORT
BRUN
GUL

Disse 2 ledninger bliver (af gode grunde) kilppet af, og er ikke forbundet
vidre end til NT-boksen.:

BLÅ
RØD

Skal jeg sætte et 3-benet stik på BLÅ og RØD før de kommer til NT-boksen,
også ellers tilslutte BB udstyr og NT-boks, der?

-----------------------------

Dvs. jeg klipper ledninger (RØD og BLÅ) over før de kommer til og sætter et
3-polet hun stik på, også ellers også sætter det på den anden ende af
RØD-BLÅ, som så er et han/hun-3-benet-stik. Så de igen bliver samlet der.
Også kommer BredBånds 3-polet-hun/han også på der, og forsætter ud til de
forskellige BB "ting"

Fra : Enok Hauge

Dato : 23-10-01 17:05

On Tue, 23 Oct 2001 18:00:45 +0200, "peet_dk" <peet_dk@worldonline.dk>
wrote:

[snip]
> [...]

>Også kommer BredBånds 3-polet-hun/han også på der, og forsætter ud til de

Det må du ikke, da det ville være indgrep i TDC's installation. Så du
bliver desværre nok nød til at få en tekniker til at foretage
installationen da TDC's kobber ikke kommer ind i et 3-polet stik men
går direkte i din NT-boks.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-01 17:17

Kan du ikke se mit indlæg news:3bd5881b$0$225$edfadb0f@dtext.news.tele.dk ?

> jeg får BB på fredag, og I skal lige hjælpe mig!

ikke før man fatter noget af det du skriver...

> Jeg skal have BB oven i den isdn forbindelse vi har nu

Den`? har du Een eller 2 ISDN forbindelser? Altså har du 2 NT bokse?

> Det ser sådan her ud
>
> STRØM
>
> ISDN-1
>
> ISDN-2

Start fra NT stik på væk som går til NT box.

De 2 stik er til de analoge telefoner?

[klip en masse besværlig tænkning...] glem den dims fra teledanmark. De er
ikke lige kloge... Den er udelukkende lavedet til at koble it adsl op på een
stik i huset. Og er ikke beregnet til at ændre i den nuværende
indstallation.

Først skal du tænke dig om.....

Ja Filteret skal sidde først. Derefter NT.

Vi er enige om, du har eet enkelt stik til din NT box, som ikke bruges af
andre dimser?`

TILSLUT bare det Satans filter til dette stik. Derefter sætter du bare NT
boksen direkte til filteret.

Du kan sagtens lige prøve det.. Din ISDN skulle dermed stadig virke
bagefter. hvis ikke, skriv igen.

Altså brug det kabel som er artikkel B i quikstart pakken til ISDN.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-01 17:24

> Du kan sagtens lige prøve det.. Din ISDN skulle dermed stadig virke
> bagefter. hvis ikke, skriv igen.

Hvis det ikke virker, kan der være følende fejl:

1: Du har fået pakken til Alm. fastnet
2: Din NT box er af en gammel tybe, som ikke virker med Delefilteret. Her
kommer der en tekniker ud og sætter en ny op. (skulle de gerne ivertfald)

3: det er en mærkelig indstallation, og du må sætte et stik op.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-01 17:26

Undkyld mine mange skrivefejl.... bruger midlertidigt et satans skod
tastatur med hammer dårlige taster..... ikke sådan når man har rengjort sit
tråsløse tastatur og det ikke virker bagefter

Fra : peet_dk

Dato : 23-10-01 18:24

> ikke før man fatter noget af det du skriver...

kan det hjælpe liiidt?
news:fGhB7.549$BZ1.71384@news000.worldonline.dk Det håber jeg..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-01 19:00

> kan det hjælpe liiidt?
> news:fGhB7.549$BZ1.71384@news000.worldonline.dk Det håber jeg..

hehe,,, det har du brugt langt tid på?

er der ikke sat noget stik op til NT boksen?

hvis det er en tekniker der har lavet Indstallationen til NT boken (isdn) Så
sætter de da normalt et netransmitpunkt op. Som er et stik med RJ-11
kontakt.

Kablet kan jo ikke bare komme, og går direkte ind i NT box.

Har du prøvet det jeg fortalte til dig tidligere?

Jeg har smidt min beskrivelse op....

Hovedstikket er der monteret den Røde og den Blå. Kablet er så ført videre
til telefonstikket. hvor så de 2 telefon par bliver brugt til at koble dine
telefoner op.

Hvis du sætter adsl filteret til istedet for NT boksen. Og derefter NT
boksen.. Så vil det 100 % virke.

Men jeg kan ikke se at du har tegnet noget stik på tegmingen. hvor NT boksen
er tilsluttet nu.

Fra : peet_dk

Dato : 23-10-01 19:15

Det grønne stik er et RJ kabel (netværks kabel)

Det mørke blå er det der kommer "ude" fra.

Grå er NT-boksens strøm kabel

Det er en teknisker der for ca. 2 år siden har sat det op, dvs. han har sat
det som det er i den første opsætning.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-10-01 19:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd5b02b$0$225$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Kablet kan jo ikke bare komme, og går direkte ind i NT box.

Det gjorde det ikke desto mindre indtil gør-det-selv løsningerne kom
frem

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-01 19:28

> [...]
> meddelelse news:3bd5b02b$0$225$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
>
> Det gjorde det ikke desto mindre indtil gør-det-selv løsningerne kom

Ahha, forklar lige denne lappeløsning?`

Hvis der vitterlig ikke er sat noget stik op, er Teledanmark, sku da de
værste amatørere..... Ledningen kan da nå at knække mange gange, hvis den
bare hænger og dasker. og der er splisset de 2 ledere ud af kablet.

Men Peet_dk Monter´ et alm telefonstik der hvor 8 lederen. kommer hen til
NT. Samt/lod de andre ledere sammen, som går videre til DIVa´en. Tag og prop
et alm. telefonledning fra stikket, og hen i filter. og så som resten jeg
har tegnet....

Og nu skal du ikke sige at du for en teledanmark tekniker til at fixse
det.... nu har jeg da siddet og prøvet at hjælpe... kommer gerne og kigger
på det

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-10-01 19:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd5b6c3$0$222$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Ahha, forklar lige denne lappeløsning?`

Det er ligegyldigt om kablet ender i et stik eller en NT-box, sålænge
det er monteret ordentligt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-01 19:43

> Det er ligegyldigt om kablet ender i et stik eller en NT-box, sålænge
> det er monteret ordentligt

Rigtigt, men det Ender jo heller ikke.....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-10-01 19:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd5ba2b$0$244$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Rigtigt, men det Ender jo heller ikke.....

Nu har jeg ikke lige set tegningen, men normale installationer endte i
boxen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-10-01 21:49

Hej

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Kablet kan jo ikke bare komme, og går direkte ind i NT box.

Hvorfor ikke ? - Hvis man har haft ISDN fra tiden inden TDC fandt på
"gør det selv ISDN" løsningen, så går ledningerne direkte fra ledningen
uden på huset, og ind i NT boxen. Der findes i såfald ingen 3-benet
stikkontakt.

Derfor skal der komme en tekniker og lave installationen, da man jo ikke
selv må pille ved den type montering. (at man så måske gør det
alligevel er en anden sag) - Iøvrigt fremgår det også af den
installationsvejledning som findes på TDC's hjemmeside om BB at ved
ovennævnte type ISDN installation skal en tekniker foretage opsæting af
BB løsningen.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 15:01

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> wrote in message

> [...]
> "gør det selv ISDN" løsningen, så går ledningerne direkte fra ledningen
> uden på huset, og ind i NT boxen. Der findes i såfald ingen 3-benet

Hvis du gad og kigge på tegningen som Peet har lavet. Der er det da delme en
fusket løsning som Teknikeren har lavet i sin tid.

> Derfor skal der komme en tekniker og lave installationen, da man jo ikke
> selv må pille ved den type montering. (at man så måske gør det
> alligevel er en anden sag)

Det du kan gøre Peet_dk (er du der stadig?) Er at demontere NT boksen. Sætte
Filteret op samme sted. Og sætte det lille rj-11 stik ind i filterets IN/out
stik. Monter så Nt´en igen, og sæt et telefonkabel fra Filteret OUT ISDN til
NT boksen.