Aflive hundehvalp.... eller?
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 23-10-01 14:09

Hej!

Jeg håber I kan hjælpe mig. Kender I en god side (eller er det tilladt at
"reklamere" her i gruppen?), hvor man kan få afsat en hundehvalp? Hunden er
7 måneder gammel, familien skal flytte og må ikke have den med. Enten skal
den aflives eller også skal den gives væk. Nogen foralg til, hvad man kan
gøre? Og hvorhenne?

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : alice_trauelsen

Dato : 23-10-01 14:36

"Ida Maria Kiefer" skrev d. 23-10-01 14:09 dette indlæg :
> [...]
skal
> den aflives eller også skal den gives væk. Nogen foralg til, hvad man

Hej Ida
Nej, nej, afliv ikke en rask hvalp. Du kan prøve at skrive til use
gruppen, (eller hvad det nu hedder) Jeg har den fra tele dk news groups
og den hedder dk. marked.privat.dyr.

Jeg håber I finder et godt sted til hunden. Jeg har selv min Pippi
Langstrømpe og kan desværre ikke tag flere.

Mange hilsner
og held og lykke
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Don Harris

Dato : 23-10-01 15:04

Hej

www.hunde-info.dk kan man hvis man går ind på "mødestedet" og vælger
"hvalpeliste/omplacering af hund, sætte sin hund til salg, hvis det skulle
blive nødvendigt.

Hilsen Carina

Fra : JTN

Dato : 23-10-01 15:06

Hej Ida Maria

Under www.dog.inn.dk har man en annonce side hvor man kan sælge / omplante
sine hvalpe.

Man afliver ikke "bare" en sund og rask hund, hvis man har andre muligheder,
så det må lov mig at prøve først.
Der er også så mange hundevender her på siden så mon ikke der dukker et godt
emne op i rette tid.
PØJ PØJ.

Mange hilsener
Hanne munchj@image.dk

Fra : John

Dato : 23-10-01 18:51

Hej Ida

Prøv "Den blå hund" på nethundeguiden.dk:

http://www.nethundeguiden.dk/post2.asp

Hilsen
Jhn og labs.

Fra : x Vuf x

Dato : 23-10-01 20:17

Tue, 23 Oct 2001 15:09:11 +0200, Ida Maria Kiefer wrote:

> [...]
>den aflives eller også skal den gives væk. Nogen foralg til, hvad man kan

Har forsøgt at sende dig en mail!
Adressen må være forkert.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1.1 17/10 tricolour 2.2
-

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 23-10-01 21:51

x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Har forsøgt at sende dig en mail!

Hvorfor skriver du ikke din kommentar her i gruppen?

> Adressen må være forkert.

Nej, den virker som fint nok. Måske har Tiscalis mailservere haft et
midlertidigt problem, men adressen er skam rigtig nok.

Ida Maria Kiefer

Fra : x Vuf x

Dato : 23-10-01 23:01

Tue, 23 Oct 2001 22:50:30 +0200, Ida Maria Kiefer wrote:
>x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev...

>Hvorfor skriver du ikke din kommentar her i gruppen?

Fordi det var med mit tlf.nr.!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 24-10-01 20:28

"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

Hunden er
Enten skal

Tja godt nok er gruppen her jo ikke til køb/salg af hunde .. hertil er
der dk.marked.privat.dyr ... dog synes jeg i omtalte situation at din
"reklame" i denne gruppe er helt OK .. men måske skulle du også prøve
dk.marked.privat.dyr .. og en god ide vil det også være at rette
henvendelse til den dyrlæge hvor familien og hunden har haft deres
gang da dyrlæger som regel har fingeren på pulsen om hvem af deres
klienter der måske går i hundetanker .. endelig er der jo DB
internater .. der videreformidler hunde til nye hjem ... her kan man
mod en beskeden betaling .. kan ikke helt huske beløbet ... aflevere
sin hund .... det kan der så være både fordele og ulemper ved ...

MVH Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 24-10-01 22:19

Wed, 24 Oct 2001 21:28:00 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:

> [...]
>mod en beskeden betaling .. kan ikke helt huske beløbet ... aflevere
>sin hund .... det kan der så være både fordele og ulemper ved ...

Hov hov Ami. Det har jeg ikke skrevet!

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-10-01 20:59

Har I prøvet om et internat kan hjælpe

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : modo

Dato : 23-10-01 21:48

Lad os høre lidt om hvad det er for en hund ? Race? alder? køn? hvor bor den
henne?

Fra : modo

Dato : 23-10-01 21:50

Lad os høre lidt om hvad det er for en hund.
Race? alder? køn? hvor bor den
henne?

Hilsen Dorte

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 24-10-01 10:59

modo <modo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os høre lidt om hvad det er for en hund.
> Race? alder? køn? hvor bor den
> henne?

Det er lidt langt ude. Det er en fra min gruppes (i skolen) gode veninde,
der er nødt til at flytte. De bor i det nordlige Midtjylland/sydlige
Nordjylland (omkring Farsø mener jeg).

Hunden er en 7 måneder gammel Sct. Bernhard hanhund.

Mere ved jeg ikke lige nu. Jeg har skrevet og spurgt til Stamtavle, pris
etc.

Men mange tak allesammen for de mange gode ideer til steder, hvor vi kan få
vovsen afsat.

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Stine

Dato : 23-10-01 21:24

Har I prøvet hos opdrætteren ????? Om de måske vil hjælpe med en
omplacering ( ved da at nogle gør det - jeg har da taget en hanhund hjem til
omplacering og nej, dette er ikke ment som reklame *G* )
Stine

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 25-10-01 14:56

> [...]
> den aflives eller også skal den gives væk. Nogen foralg til, hvad man kan

Hej Allesammen.

Tak for de mange hurtige svar. Hvalpen ér blevet afst til et ungt par lige
uden for Viborg, så dens liv er reddet!

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : John

Dato : 25-10-01 19:49

> Hej Allesammen.
>
> Tak for de mange hurtige svar. Hvalpen ér blevet afst til et ungt par lige
> [...]

Hej Ida.

Lyder strålende . Håber den får et langt, godt og dejligt hundeliv hos
sine nye ejere.

Nethilsen
John.
www.nethundeguiden.dk