Deling af i-net med RASPPPOE og evt. Ruter~
Fra : Martin Rydberg Niels~

Dato : 23-10-01 11:37

Hejsa NG.

Jeg går med lysten til at lave et lille netværk mellem min og min kærestes
comp. Jeg har Netexpres ADSL. Jeg kører selv med en software ruter
(raspppoe), som virker upåklageligt, og vil derfor gerne beholde denne. Den
er som de fleste af jer sikkert ved, koblet via et netkabel fra modem
direkte til netkort. Problemet som sådan ligger i, at jeg har tænkt mig at
investerer i en hub/switch (max 600 kr.) og endnu et netkort til den anden
PC. Men hvordan kobler jeg skidtet sammen, når jeg gerne vil beholde mit
raspppoe, og min kæreste måske egentlig godt kunne bruge speedstream ruteren
?
Eller er der en helt anden måde ? I såfald, eller i alle omstændigheder,
hvilke kabler skal være krydset, og hvilke skal ikke ? Hun skulle gerne
kunne komme på I-net, når min PC er slukket. Bliver det er problem ?

På forhånd mange tak.

Martin Rydberg