Filer med følgende navn: ~ *.*
Fra : www.mypuzzle.dk

Dato : 23-10-01 11:24

Hej!

Jeg har via FTP ved et uheld fået oploadet nogler filer med en "slange"
foran navnet som f.eks : ~eks.txt

Jeg kan ikke få lov til at slette disse filer igen! Ej heller rename eller
overskrive dem.
Problemet er at hvis de findes i et directorie kan jeg heller ikke få lov at
slette dette.

Er der nogle der ved hvad man kan gøre for at komme af med disse filer ?

Mvh Per

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-10-01 14:42

"www.mypuzzle.dk" <pmn@digianswer.com> wrote in message
> [...]
"slange"
> foran navnet som f.eks : ~eks.txt
>
> Jeg kan ikke få lov til at slette disse filer igen! Ej heller rename

Prøv med et andet ftp-program. Det tegn skulle ikke give nogen problemer
overhovedet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 23-10-01 16:13

"www.mypuzzle.dk" <pmn@digianswer.com> skrev:
> [...]
> slette dette.
> Er der nogle der ved hvad man kan gøre for at komme af med disse filer ?

Jeg kan se at Tiscalis Apache-webservere slår sjove knuder når man
omdøber sine filer så de starter med en tilde (det hedder denne "~").
Den tager meeeget lang tid om det, både når den skal omdøbe _til_ en
tilde i starten af filnavnet, og _fra_ en tilde i starten af filnavnet af
filnavnet, men det kan lade sig gøre. Men man kan åbenbart ikke
slette dem. Så du må væbne dig med tålmod og omdøbe dem én af
gangen med et FTP-program (jeg brugte Windows Commander).

Held og lykke

mvh
morten

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-10-01 23:29

> foran navnet som f.eks : ~eks.txt

Hehe, ja det er Unix og Apache-sprog for hjemme-kataloget (homedir) for
brugeren "eks.txt" :)

Faktisk burde det svjv være ulovlige filnavne der blev afvist!

> [...]
at
> slette dette.

> Er der nogle der ved hvad man kan gøre for at komme af med disse filer ?

Prøv en anden FTP-klient eller hvad du nu prøver i - og/eller snak med din
ISP/Webhotel-udbyder!

Hvis du bruger Telnet / SSH så prøv rm "~eks.txt"

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-10-01 17:16

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message

> Hehe, ja det er Unix og Apache-sprog for hjemme-kataloget (homedir)
for
> brugeren "eks.txt" :)
>
> Faktisk burde det svjv være ulovlige filnavne der blev afvist!

Hmm... Lidt overraskende, faktisk:

animal@s1$ mkdir test
animal@s1$ cd test
animal@s1/test$ touch ~eks.txt
animal@s1/test$ ls
~eks.txt
animal@s1/test$ rm ~eks.txt
animal@s1/test$ ls
animal@s1/test$

Jeg troede egentlig at det var nødvendigt at escape tilden, hvilket
ftp-klienten så burde gøre.

Det er på en linux-maskine.

--
Mvh.