IP adresser ?
Fra : PsYcHoCoP

Dato : 23-10-01 10:14

Hejsa NG'er

Findes der er program eller ligende, som kan udregne netværksadresser,
default gateway, præfixlængder, antal clienter, osv.osv. efter man har
indtastet nogle data, f.eks
hvis man har indtaste en netmaskeadresse og IP/Netværks adresse ???

//PsYcHoCoP

Fra : Kim Petersen

Dato : 23-10-01 14:36

"PsYcHoCoP" <psychocop@superworld.dk> writes:

> [...]
> indtastet nogle data, f.eks
> hvis man har indtaste en netmaskeadresse og IP/Netværks adresse ???

Netværksaddresser - ja
Default gateway - nej (een af netværksadresserne)
præfixlængde - ? - hvis du mener i CIDR så - ja (ellers ved jeg ikke
hvad du mener).
antal clienter - nej (simpelt hen ikke muligt).

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Jens B.

Dato : 23-10-01 15:26

"Kim Petersen" <kim@vindinggaard.dk> wrote in message
[klip]
> antal clienter - nej (simpelt hen ikke muligt).

Det er da vel altid muligt at udregne det maksimale antal klienter på
baggrund af netmasken, eller forstår jeg ikke helt spørgsmålet?

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-10-01 23:21

On Tue, 23 Oct 2001 11:14:22 +0200, "PsYcHoCoP"
<psychocop@superworld.dk> wrote:

> Findes der er program eller ligende, som kan udregne netværksadresser,
> default gateway, præfixlængder, antal clienter, osv.osv. efter man har
> indtastet nogle data [...]

Hjælp til selvhjælp: www.google.com, "subnet calculator", Search.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/