Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg køber G2
Fra : _Anden_

Dato : 22-10-01 22:57

Hejsa Gruppe! (ikke mindst Dr. Ralph)

Det bliver med stor sandsynlighed G2....
Jeg har kikket meget på Fuji (var faktisk sikker på det blev den efter lidt
info fra forskellige sider
(f.eks. rosen fra hr. Ralph :)

Men.... jeg havde fat i G2 i en butik, og forelskede mig straks :)
Man kan vist også få fat i det til omkring de 7000 (hos ny-camera.net)
Har du købt det der endnu Kenneth D. ?
Men det er nu ikke prisen, det gør det.... helt ærligt så tror (håber jeg
ikke)
at jeg får brug for størrere Zoom end den på G2éren

Pt. er mit behov for et mere specielt kamera ikke det trækkende (jeg mener
Fujién virker som
et af de mere specielle, og meget gode kamera) Hvor G2én ligger lidt til en
lidt bredere målgruppe
(f.eks. med mulighed for korte film)
Og der placere jeg mig altså = søger intet specielt, men vil stadig godt
have et af de "bedre" kamera, som
kan løse mange opgaver

Kan også godt lide at man kan få mere ram til Canon end til Fuji (mener kun
man pt kan få 128 til Fuji)

Men jeg vil takke for inputtet jeg har fået i gruppen!
har hjulpet meget på min beslutning!

Men hvor jeg skal købe, har jeg endnu ikke afklaret... nogle som har
gode/dårlige steder?

Lige et imponerende G2 site (fake? :)
http://medlem.tripodnet.nu/singo/g2/

Mvh

_Anden_

Fra : Erik Christensen

Dato : 23-10-01 20:21

> Men hvor jeg skal købe, har jeg endnu ikke afklaret... nogle som har
> gode/dårlige steder?

Jeg har fået fin service både før og efter købet ved New York Camera,
kan kun anbefales, jeg købte der fordi der ikke var danske forhandlere
der havde G2 på pogrammet på det tidspunkt.
Du skal regne med at brugervejledningen er på tysk, hvis du ikke bestiller
andet...

De sender Post Danmark pr. efterkrav.

Total price VAT.
> 1 Canon PowerShot G2 ### 2.098,00 DM 2.098,00
DM 289,38 DM (16%)

> Sum: 2.098,00 DM
> Shipping cost: 28,00 DM
> included VAT (16 %): 293,24 DM
> Total Sum: 2.126,00 DM

Mvh
Erik

Fra : _Anden_

Dato : 23-10-01 21:30

2.098,00
> DM 289,38 DM (16%)

> ----------------------

Jeg takker for svaret!

Men hvis prisen bliver omkring de 8000, så tror jeg godt at de , omkring
300, som det koster mere i DK er godt givet ud... nu hvor de fører det her.

Mvh

Anden

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 23-10-01 22:22

"_Anden_" <namelessperson@hotmail.com> wrote in

> Man kan vist også få fat i det til omkring de 7000 (hos ny-camera.net)
> Har du købt det der endnu Kenneth D. ?

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår? Men nej - jeg har ikke købt
digitalt endnu (og venter sikkert til næste sommer). Jeg har heller ikke
handlet hos NY-camera endnu, kun hos Technikdirekt, men jeg ville ingen
betænkeligheder have med at handle hos NY-camera. Een ting du skal være
opmærksom på begge steder er at de ikke er verdens hurtigste til at svare
på e-mails, så vil du have svar inden for 3 dage, så ring! Det gælder især
Technikdirekt..

--
Hilsen
Kenneth

http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231]p

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-10-01 23:35

Hej

Hvad får dig til at tro at Anders Wahlstroms side med G2 billeder er falske
(http://medlem.tripodnet.nu/singo/g2/)?
Billederne er taget i RAW format og efterbehandlet i Photoshop som beskrevet
under Workflow. Jeg tror blot at vi kan konstatere at han er en dygtig
fotograf og at G2'eren er et superb kamera. Selv må jeg nøjes med et Casio
QV-4000 som jeg lige har bestilt i Tyskland. Den koster kun DM 1450,-, men den
er selvfølgelig heller ikke helt i samme klasse som G2'eren.

Mvh
Thomas

--
Posted from pc203162.stofanet.dk [212.10.143.162]

Fra : _Anden_

Dato : 24-10-01 01:56

> [...]
> under Workflow. Jeg tror blot at vi kan konstatere at han er en dygtig
> fotograf og at G2'eren er et superb kamera.

lidt sjov.....skal ikke ske igen!

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-10-01 02:19

Jamen held og lykke med dit kamera valg - jeg er sikker på, at du
bliver glad for G2'en.

Selvfølgelig havde det da været sjovt, hvis du havde valgt Fuji 6900
(set fra mit synspunkt) - men man skal vurdere sine behov og handle
derefter.

Hvis Sony F707 var inde i dine overvejelser kan du på denne side se,
hvorfor fuji 6900 havde været et bedre valg:
http://61.18.4.12/album/20011022/index.html

(billederne er taget med auto white balance og begge sat til 3,3
megapixel på auto program. Der står ikke, det er fuji6900 VS sony F707
- men det står der, hvis du nederst på siden trykker på "home" linket)

Skal du tjekke den billigste pris på digi kameraer, så kan jeg
anbefale min lokale foto butik på Østerbrogade i Kbh.
Butikken hedder så vidt jeg husker "activ foto" - den ligger som den
5. eller 6. butik på højre side af østerbrogade, når du lige har
passeret trianlen VÆK fra København.

Butikken ser ussel ud - men servicen er fin - og skal du købe noget
specielt til den rigtige pris - så sig, at prisen på
www.pricerunner.dk er XXXXX - og han vil eftertjekke det - og tilbyde
den til minimum samme pris.

Vil du gerne have en TOTAL forikring med, når du nu køber dit
digikamera, så kan du nok ikke forvente at få G2 til DK's laveste
pris.
Hér kan jeg anbefale Merlin (ja, det er en skod butik - men de har en
god forsikring på digi kameraer). Jeg kunne have købt mit fuji 6900
meget billiger (bla. hos min lokale foto shop), men de har ikke denne
lækre forsikring, som kostede mig 1200 kr - og den dækker i 3 år:

Tyveri - nyt kamera - INGEN selvrisiko i alle 3 år
Hærværk - kamear reparares gratis
hændeligt uheld (taber du kamearate i bussen)
Slitage skader på dele, du ikke kan have indflydelse på.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-10-01 08:47

Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> wrote in

> [...]
> meget billiger (bla. hos min lokale foto shop), men de har ikke denne
> lækre forsikring, som kostede mig 1200 kr - og den dækker i 3 år:

Jeg modtog en brochure fra Europæiske i går omkring deres forsikring for
teknisk udstyr. Som der tidligere er skrevet koster den 5% af
dækningssummen om året, er uden selvrisiko og dækker umiddelbart det samme
som Merlins - også hændelige uheld.. Og så kan man nøjes med at tegne den
for et år af gangen. Den dækker også i udlandet og dækker også leje af
udstyr hvis det andet går i stykker på ferien. Jeg kender ikke de nærmere
betingelser endnu, da Eur. ikke har sendt dem med

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Dr. Ralph

Dato : 25-10-01 02:25

> [...]
>udstyr hvis det andet går i stykker på ferien. Jeg kender ikke de nærmere
>betingelser endnu, da Eur. ikke har sendt dem med

Lyder interessant, for mit vedkommende ville det havesparet mig for
ca. 950 kr ved mit køb af fuji6900, som for 3 måneder siden kostede
mig 10.500 og forsikringen ca. 1200 kr for 3 år.

Med Europæiske ville prisen have været (under forudsætning af, at jeg
købte fuji 6900 til DK'slaveste pris nemlig 9350 kr) 5% af 9350= 467,5
*3 år= 1402,5 kr - altså godt 200 kr dyrereend merlins forsikring -
selv ved DK's laveste pris - men så ville jeg jo have sparet
10.500-9350=1150-202,5=947,5 kr - så det kunne alligevel godt betale
sig !

Mon også man kan tegne denne forsikring, hvis man køber sit kamera hos
f.eks en udenlandsk internet shop, såsom: www.ny-camera.net, hvor
prisen lige nu for fuji6900 er 1798 DM hvortil vel skal lægges ca. 30
% told og moms plus forsendelse, hvilket vel giver ca. 2300 DM=
omkring 8800 kr.

Jeg påtænker måske allerede nu, at mit Fuji 8900 (når det kommer til
næste år) skal købes på denne måde...hæ..hæ

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 25-10-01 11:40

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen lige nu for fuji6900 er 1798 DM hvortil vel skal lægges ca. 30
> % told og moms plus forsendelse, hvilket vel giver ca. 2300 DM=

Du skal ikke betale told og moms, når du køber fra et foretagende i EU. Og
ny-camera er baseret i Tyskland. Deres listepriser indeholder 16% tysk moms,
og det er, hvad du skal betale.

Desværre tager de ikke mod VISA over nettet, hvorfor man er henvist til
efterkrav. Deres forsendelsesomkostninger er desuden vægtbaserede.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Dr. Ralph

Dato : 25-10-01 13:45

>Du skal ikke betale told og moms, når du køber fra et foretagende i EU. Og
>ny-camera er baseret i Tyskland. Deres listepriser indeholder 16% tysk moms,
>og det er, hvad du skal betale.

Hold da helt kæft en god nyhed du dér fortæller mig !

Nu vil jeg nærmest med 100% sikekrhed købe mit næste digi kamera hos
www.ny-camera.net , da en pris på 1798 DM + 16% jo kun giver skallede
7925 kr. Forsendelsen kan vel ikke koste meget mere end mellem 100 og
200 kr - så et fuji 6900 til ca. 8000 kr alt incl. - og så lige smække
en Europæiske værdi forsikring på 5% af beløbet pr. år oveni - så er
man da godt dækket ind.

Men ved nogle, hvordan 1 års garanti virker med et internet firma
baseret i Tyskland ?

Er man på den, hvis noget går galt med kameraet - og er så tvunget ud
i fusk via den europæiske værdiforsikring, fordi en reperation af
kamearaet vil være umulig i Danmark - via garantien - , hvis det er
købt over nettet i Tyskland ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-10-01 14:01

> [...]
> 200 kr - så et fuji 6900 til ca. 8000 kr alt incl. - og så lige smække
> en Europæiske værdi forsikring på 5% af beløbet pr. år oveni - så er

Læs lidt mere om køb via internettet her i gruppen - der har været mange
posts omkring dette emne i 2001. Kort fortalt: Priserne hos Ny-camera og
technikdirekt indeholder tysk moms. Du betaler prisen på sitet + levering
som er 30-50 DM afhængig af vægt.

> Men ved nogle, hvordan 1 års garanti virker med et internet firma
> baseret i Tyskland ?

Tyskland kører med 2 års reklamationsret som standard mod 1 år i DK. Jeg
ved ikke hvordan det fungerer med Fuji men Canon har worldwide garanti det
første år hvilket betyder at det kan reppes her i DK, og det skal så til
Tyskalnd hvis der er noget galt i det andet år efter købet.

> [...]
> i fusk via den europæiske værdiforsikring, fordi en reperation af
> kamearaet vil være umulig i Danmark - via garantien - , hvis det er

Nu har jeg som sagt ikke set betingelserne endnu men de skulle være på vej.
Du har ret i at der er en problematik omkring garanti og
forsikringsdækning. Jeg kunne forestille mig at Europæiskes betingelser
siger at du i videst muligt omfang skal dække problemer med kameraet ind
under den lovpligtige reklamationsret og at deres forsikring så dækker
deruodver - selvfølgelig med forbehold på de områder som de ikke ønsker at
dække. Hvis det forholder sig sådan, så tror jeg at man selv skal klare
reklamationssager med NY-camera inden for det første år. Men du tænker
måske på den situation hvor du taber kameraet og skal have det lavet på
forsikringens regning og de så ikke vil lave det i DK fordi det er købt i
Tyskland? Det virker usandsynligt idet der jo ikke er tale om en rep. inden
for reklamationsperioden, men en rep. som forsikringsselskabet betaler
for..

--
Hilsen
Kenneth

Fra : L@rs

Dato : 25-10-01 16:59

> Tyskland kører med 2 års reklamationsret som standard mod 1 år i DK. > --

Blot til oplysning:

Fra 1. januar 2002 er der også to års garanti i Danmark ( EU-lovgivning).

Mvh

Lars

Fra : Henrik Larsson

Dato : 25-10-01 22:58

> Fra 1. januar 2002 er der også to års garanti i Danmark ( EU-lovgivning).

Nej, 2 års reklamationsret.
Der er MEGET stor forskel.

Men det kan vi snakke videre om i dk.forbruger hvis du har lyst.

FUT: dk.forbruger

Mvh Henrik

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 26-10-01 08:02

> [...]

> 200 kr - så et fuji 6900 til ca. 8000 kr alt incl. - og så lige smække
> en Europæiske værdi forsikring på 5% af beløbet pr. år oveni - så er

Altså doktor! De 16% er allerede med i prisen på 1798 DM. Jeg var lige inde
på siden, og der står højt og tydeligt "inkl. MwSt", hvilket betyder
Mehrwert Steuer - eller moms. (På engelske sider hedder det VAT - value
added tax og er på 17,5%).

Med en DM kurs på 3,85 er prisen på kameraet altså lige under 7.000 kr. Jeg
ville nok forsigtigvis regne med mindst 200 kr. i forsendelse +
efterkravsgebyrer. Men som du selv siger, er det jo ikke noget særligt i
forhold til besparelsen.

Og jo flere, der handler i Tyskland og gør kraftigt opmærksom på muligheden
her og andre steder, jo større chance for, at producenter og importører
finder ud af, at man ikke kan opretholde en prismæssig segmentering af
markedet i EU!

Det skal retfærdigvis siges, at udvalgsforretninger i Tyskland normalt ikke
er helt så billige som de store postordreforretninger som f.eks. NYC.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-10-01 06:46

> [...]
>ville nok forsigtigvis regne med mindst 200 kr. i forsendelse +
>efterkravsgebyrer. Men som du selv siger, er det jo ikke noget særligt i

HOLY SHIT !

Det gør det jo næsten umuligt at overveje et køb af digikamera andet
sted end hos NY camera.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-10-01 09:03

"Jens Christian Jensen" <jchrjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> er helt så billige som de store postordreforretninger som f.eks. NYC.

Sig mig, står der ikke DEM 1948,- i dette link:
http://www.ny-camera.net/language/deutsch/index.htm
det gør der da her hos mig.

mvh
Preben

Fra : Ole Lønborg

Dato : 27-10-01 10:30

Preben Andersen wrote:
> Sig mig, står der ikke DEM 1948,- i dette link:
> http://www.ny-camera.net/language/deutsch/index.htm
> det gør der da her hos mig.
Hej Preben.

Det er, på trods af trådens tittel, prisen på Fuji 6900 Dr. Ralph, Jens
og Kenneth diskuterer.

Mvh. Ole Lønborg

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-10-01 10:34

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Preben.
>
> Det er, på trods af trådens tittel, prisen på Fuji 6900 Dr. Ralph,
Jens
> og Kenneth diskuterer.
>
> Mvh. Ole Lønborg

Det ser jeg nu, når jeg bladrer tilbage i tråden.
Tak fordi du kastede lys over sagen

mvh
Preben

Fra : _Anden_

Dato : 27-10-01 11:52

> Jens

> Det ser jeg nu, når jeg bladrer tilbage i tråden.
> Tak fordi du kastede lys over sagen

I princippet kan det ikke "betale" sig at købe G2 hos NY, da man kun sparer
en 3-400,- i forhold til de billigeste steder i DK.
Og det er eksl. portoen på de ca. 200, iflg. Jens C.

Mvh
Anden

Fra : Pia

Dato : 27-10-01 12:01

jeg har da ikke set det nogen steder under 8000-etellerandet?

:Pia

Fra : _Anden_

Dato : 27-10-01 16:56

> jeg har da ikke set det nogen steder under 8000-etellerandet?
>
> :Pia

Jeg ved ikke om du hentyder til mit udlæg...men de ca. 2000 dm svarer ca.
til 7700,- + fragt 7900..
Billigeste i dk ca. 8300 (+50,- fragt) dvs. 400,- man kan spare.....ved
ikke om det kan "betale" sig at
spare de 400,-

Men det er vel en personlig sag, mig selv: nej!

Mvh

Anden

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 28-10-01 20:08

"_Anden_" <namelessperson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke om det kan "betale" sig at
> spare de 400,-
>
> Men det er vel en personlig sag, mig selv: nej!

Det ville jeg også gøre til en besparelse i den størrelsesorden. Service er
et fremmedord hos disse postordrefirmaer. Jeg havde problemer efter købet
med min Polaroidscanner - snak med Polaroid om det! Jeg gav voldsomt hals -
jeg havde trods alt givet ca. 12.000 kr. excl. moms. Og så svarede de da
også tilbage, at jeg kunne sende den direkte til dem (Technik-direkt). Det
koste så godt et par hundrede som værdipakke.

Det må retfærdigvis siges, at i løbet af 14 dage kom der en spritny scanner.
Og at min lokale fotopusher, med hvem jeg snakker ganske åbent om disse
importforretninger (det kunne jo måske bevæge ham til at komme med et godt
tilbud), indrømmede, at han næppe kunne have klaret det hurtigere. Og han -
og et par andre - skulle have haft 17.500 ex. moms.

Der er to pointer:

1) Der måtte diskuteres for at få ukompliceret service

2) Når prisforskellen er stor nok, kan 1) være værd at risikere, når det
drejer sig om kostbar, kompliceret teknik.

Men for 400 kr. - ikke hos mig.

mvh.
Jens Chr. Jensen