Anderledes Cover-indspilning af Stairways ~
Fra : Carsten Buhl

Dato : 22-10-01 21:39

Hej NG,

for nogle år siden hørte jeg to interessante coverindspilninger af
Stairways To Heaven.

Den ene indspilning lød som om det det var et Beatles-nummer, hvad
stemmeføring, instrumentering, rytme, tempo osv. angår.

Den anden indspilning lød som om det det var et Doors-nummer, hvad
stemmeføring, instrumentering, rytme, tempo osv. angår.

Kan nogen mon sige mig, hvem der lavet disse indspilninger?
På forhånd tak.

Med venlig hilsen Carsten Buhl

Fra : Hanne

Dato : 22-10-01 21:32

"Carsten Buhl" <carsten-buhl@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3bd475ce$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> for nogle år siden hørte jeg to interessante coverindspilninger af
> Stairways To Heaven.

Om det er den ene eller den anden ved jeg ikke Men Far Corporation har indspillet den i 1994 med Bobby Kimball (kendt fra Toto) på vocal.

Hanne

Fra : Rick Madsen

Dato : 22-10-01 22:46

Carsten Buhl skrev:

> [...]
> stemmeføring, instrumentering, rytme, tempo osv. angår.
>
> Kan nogen mon sige mig, hvem der lavet disse indspilninger?

Sorry - jeg kan ikke umiddelbart identificere de to versioner af
'Stairway To Heaven' - men...jeg mener ret bestemt at der findes en CD
der *kun* er STH men forskellige kunstnere...

Bortset fra dét, så er Frank Zappas udgave meget, meget storartet...

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Rick Madsen

Dato : 22-10-01 22:49

Carsten Buhl skrev:

> [...]

Sorry - jeg kan ikke umiddelbart identificere de to versioner af
'Stairway To Heaven' - men...jeg mener ret bestemt at der findes en CD
der *kun* er STH med forskellige kunstnere...

Fra : ole damgaard

Dato : 23-10-01 17:00

"- men...jeg mener ret bestemt at der findes en CD
> der *kun* er STH med forskellige kunstnere...

det er korrekt - den hedder: The money or the gun. - hvor stairway to heaven
versioneres af følgende: Kate Ceberano, John Paul Young,Pardon Me Boys,
Rolf Harris , The Australian Doors Show , Sandra Hahn, Helen Jones, Robyne
Dunn , Neil Pepper, The Rock Lobsters , Toys Went Berzerk, Jodie Gilles.
The Beatnix , The Fargone Beauties , Etcetera Theatre Company , Judi
Connelli , Barry Crocker , Vegimite Reggae, The Whipper Snappers

Fra : dEnTrO

Dato : 23-10-01 20:23

"Carsten Buhl" <carsten-buhl@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Asmm1z84aoyv3

Her er info omkring den!

Er der nogen der har den som vil smide den i dk.binaer.musik
?