Kattenavne - HAN
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 22-10-01 20:31

Hej gr.
Vi mangler inspiration til navngivning - HJÆLP...

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-10-01 20:50

Hej Ole

Skriv lidt om katten, det kan måske inspirere!
Hvilken slags navn, skal det være?
Sjovt
Majestætisk
Kort
Langt

Der er jo mange mulighedet!

mvh Eva
Ole Hedegaard <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 22-10-01 21:45

Hej igen
Han er meget kærlig og hengiven - navnet må gerne være lidt specielt...
Vores gamle kat hed Chili, og det passede præcis til hende...
Vores nye misser er mere bamset og rolig...
venlige hilsner Ole

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-10-01 21:57

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> wrote in message

> Hej igen
> Han er meget kærlig og hengiven - navnet må gerne være lidt specielt...
> Vores gamle kat hed Chili, og det passede præcis til hende...
> Vores nye misser er mere bamset og rolig...

jeg har en bamset og rolig hanmis herhjemme der går under navnet sweety...
basse eller bamse, storemis, tromle, rumle og nullermis er blot nogle af de
kælenavne hans adfærd har givet ham*G*
som beskrivelse plejer jeg at kalde ham vores sofapude*G*
når man snakker bamset så kunne man jo bruge et navn som plys.... teddy....
bear...
ellers er det jo bare at tage sig en brainstorm og finde alle de ord der
passer på ham og lave sit eget navn ud fra det

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Nina

Dato : 23-10-01 11:48

Chewbacca
(Chewie)
Det er den store bune bamse fra Starwars. Jeg har opdøbt en killing efter
ham. Der er også mange andre gode navne i de film
http://www.starwars.com/databank/character/

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kirstine

Dato : 23-10-01 17:07

In article <3bd4856b$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
hedegaard@christiansen.mail.dk says...

> [...]
> Vores gamle kat hed Chili, og det passede præcis til hende...
> Vores nye misser er mere bamset og rolig...

Sjovt...jeg kom sådan til at tænke på Muskatnød, da jeg læste dit indlæg
*G*

Ellers kan jeg anbefale navnet Tabasco - jeg er sikker på, at vores
lækre, røde hankat gerne vil dele

kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Mette Bjørnstad Rahm

Dato : 23-10-01 17:37

Nejda...så hellere Spidskommen *grin* - eller hvad med Laubær ??

- Mette

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-10-01 17:54

> Nejda...så hellere Spidskommen *grin* - eller hvad med Laubær ??

....og nu når vi er i madvarerne: Iphi har en oldemor, der hedder Multebær.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-10-01 19:26

Forslag:

Aladdin
Chico
Isak
Kiwi
Midas
Milo
Miro
Mowgli
Robin
Simba
Tequila
Tin Tin

Håber I finder det helt rigtige navn til ham!

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 23-10-01 21:34

Det passer måske ikke så godt til beskrivelsen, men han passer alligevel
godt på beskrivelsen af lille Mis som skulle have heddet Taiko (betyder
Boss - kan ikke huske hvilket sprog) hvis ikke det var fordi jeg havde kaldt
ham Lille Mis så længe at det ikke rigtig virkede at kalde ham andet. Men
jeg synees Taiko er et ret pænt navn

Camilla Christiansen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-10-01 07:42

> Hej igen
> Han er meget kærlig og hengiven - navnet må gerne være lidt specielt...
> Vores gamle kat hed Chili, og det passede præcis til hende...
> Vores nye misser er mere bamset og rolig...

Noget russisk? Boris, Ivanovitch.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Mette Bjørnstad Rahm

Dato : 22-10-01 21:42

Navne til en drengemis

Badebold (sådan en har jeg altså herhjemme *grin*)
Robin (hov, sådan en har jeg også
Buster
Buller
Bimse
Bimmer
Cinzano
Chipendale
Garfield
James
Arnold
Bjørn
Citronmåne-figur (den har Grit fundet på !!!! *hihi*)
Kappa
Chaplin
Olav
Oddvar
Anton
Ruben
BatCat
SuperCat
Battie
Cattie

Puha....nu kan jeg ikke være mere kreativ lige nu...... det var lige en
hurtig brainstorm

- Mette

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-10-01 18:02

> Citronmåne-figur (den har Grit fundet på !!!! *hihi*)

Ja men det var ikke til en hvilken som helst kat, det var tilegnet en af
dine, Mette! Når du kan have en Gillian's Badebold i det B-kuld, kan du vel
også have en Gillian's Citronmånefigur i dit C-kuld.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : steen vinbæk

Dato : 22-10-01 22:17

Hej Ole
Prøv at søg på nettet, det ligger adskillege sider med kattenavne, det
gjorde vi da vores kat fik killinger og vi skulle finde på navne
Steen

Fra : Betina og Claus

Dato : 24-10-01 12:19

hvad med navnet Marcis (udtales markis)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-10-01 12:22

jeg sidder her og håber på at vi får en tilbagemelding på hvad navnet blev??

Fra : Mette Bjørnstad Rahm

Dato : 24-10-01 20:11

> jeg sidder her og håber på at vi får en tilbagemelding på hvad navnet
blev??
> --
> knus sabina

hehe, jeg tænkte på det samme

Nååå, må vi så høre

- Mette

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 24-10-01 21:13

Det er frygteligt - vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad han skal hedde -
vi har haft uendeligt mange navne oppe at vende, men det helt rigtige er
ikke dukket op endnu... Men det er dejligt at se hvilken iver I lægger for
dagen og der er masser af gode forslag her... Vi havde faktisk samme problem
da vi fik Chili - og da vi så pludselig fandt på Chili var vi slet ikke i
tvivl...
Jeg skal nok fortælle jer som de første når vores mis bliver navngivet...
Venlige hilsner Tina

Fra : Birgitte

Dato : 25-10-01 10:54

Hej Tina
Jeg vil da også komme med et par forslag om navne, især når du ikke endnu
har fundet det helt rigtige.
Så er der forresten en masse drink navne der bare er så gode.

COGNAC
WHISHY
BOURBON
VODKA
GIN

De bedste hilsner og held og lykke
Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 25-10-01 10:53

Mine gamle katte hed henholdsvis Felix, Harlekis og Holger.

Mvh Tina

Fra : S.J & L.T.

Dato : 26-10-01 14:46

Maluz betyder 'kælen' på persisk. Jeg har ofte hørt iranere kalde en kat
for Maluz -måske var det noget? Og er han en kælen kat, så kan det jo ikke
passe bedre.

Du kunne jo også kalde ham O'Maley; ligesom den omstrejfende røde hankat fra
Disney's Aristocat's; eller nu vi er ved den film: Tolouse eller
Berliouse... Eller måske Skat-cat.

Jeg har faktisk også haft en Chilli engang; dens mor hed Lucia og dens
'stedbror' en tyk rød hankat, hed Adonis.

Hvad med navnet på en god vin, ost eller el. lignende: Jeg har nu min gamle
kastrat Roquefort og min lille han-killing Buko.

Zeuz kunne også være et alternativ eller måske Aristo (indoeurpæisk~ligger
sig op af arier, de bedste/rigtige). Alfa, Beta, Gamma ej at forglemme.

Den kunne jo også bare hedde Olsen, Pølse, Mons, Tromle, Bingo eller et
andet 'sjovt' navn.

Held og lykke på navnejagten!! Fortæl når det er fundet!!

KH

Linda

Fra : Grit Wessel

Dato : 26-10-01 20:46

> Jeg har faktisk også haft en Chilli engang

En af mine killinger hedder nu Tjeelee (udtales ligesom Chili), på
stamtavlen hedder han Ginkgo Adidas.

> Den kunne jo også bare hedde Olsen, Pølse, Mons, Tromle, Bingo

Jeg har også haft en killing, der hedder Bingo, eller rettere sagt Ginkgo
Bobby Bingo, men han hedder nu Thor til dagligt (han bor sammen med en Freja

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 28-10-01 20:49

In <3bd7dfea$0$757$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Birgitte wrote:

> [...]
> endnu har fundet det helt rigtige.
> Så er der forresten en masse drink navne der bare er så gode.

   Jeg kan ikke lade være nu du skriver om gode drinknavne:

SNIGENDE GULVTÆPPE
SKAMSKUDT ISBJØRN

Vi var lige ude og bowle i går og fandt dem her på menukortet

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.