Alfix eller Lip til baggrund?
Fra : PS

Dato : 22-10-01 18:46

Hej i gruppen.
Jeg skal til at lave en baggrund til mit nyindkøbte akvarium på 375 ltr. Jeg
har købt 2 stk. 10 cm tykke flamingoplader til formålet. I de artikler jeg
har læst bruges der Alfix til at "beklæde" flamingoen med. I det byggemarked
vi har her på Langeland har de imidlertid kun Lip. Kan jeg bruge det? Skal
det være fugemassen eller fliseklæberen?
Hilsen Per Strandhauge.

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-10-01 20:18

"PS" <bassist@post.cybercity.dk> wrote in message news:9r1m2p$4pi$1@news.cybercity.dk...

> har læst bruges der Alfix til at "beklæde" flamingoen med. I det byggemarked
> vi har her på Langeland har de imidlertid kun Lip. Kan jeg bruge det? Skal
> det være fugemassen eller fliseklæberen?

Fliseklæberen.

mvh
Jan

Fra : kim & Jael

Dato : 22-10-01 20:26

Jeg var ude for det samme problem og forsøgte mig med et produkt der hedder
"Mira" -mastic (som iøvrigt er en del billigere) og det er gået meget fint,
det er selvfølgeligt vigtigt at vælge den hvide.
Jeg har brugt fugemassen og jeg vil tro at du skal gøre det samme hvis du
benytter Lip.
Venlig hilsen
Kim
PS <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9r1m2p$4pi$1@news.cybercity.dk...

Fra : kim & Jael

Dato : 22-10-01 20:55

Man kan ifølge Per Kyllesbeck Petersens artikel i Cichliden 1/2000 bruge
både fugemasse og fliseklæb (Alfix), men fugemassen har en behageligere
konsistens at arbejde med.

Fra : Hanne Clausen

Dato : 24-10-01 13:30

Hej!

Da min kæreste og jeg havde 530 ltr. aquastabil og skulle lave baggrund fulgte
vi politikkens akvarie bog. Der anbefales det at bruge hvid portland - det er
nemt at arbejde med og det er et meget naturtro og flot resultat.

God fornøjelse!

Med venlig hilsen
Hanne

--
Posted from escape1.inet.tele.dk [193.163.158.1]