Wol (tiscali)deling af internet
Fra : Mullemanden

Dato : 22-10-01 14:37

Hej,

Jeg sidder og er ved at bestille en 512/256kbit adsl forbindelse fra
Tiscali. Linjen skal bruges på 2 computer.
Mit spørgsmål er så, om jeg skal vælge et usb-modem eller en cisco 677
router?
Hvis jeg skal dele forbindelsen mellem flere computere, er der så
overhovedet nogen fordele ved at have et usb-modem frem for en
router.

Kan man alligevel ikke dele internet når man har ICS fra Windows 2000???
selv om man har router eller modem

Hilsen Baun

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 14:40

"Mullemanden" <daywalker@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tiscali. Linjen skal bruges på 2 computer.
> Mit spørgsmål er så, om jeg skal vælge et usb-modem eller en cisco 677

I følge betingelserne fra Tiscali så må du kun benytte 1 computer til et USB
modem. Vil du have flere computere tilslutter så skal du vælge en router
løsning....i hvert fald hvis du er lovlydig

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : John Sahl

Dato : 22-10-01 14:59

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message news:alVA7.7040$5v1.522594@news010.worldonline.dk...
> I følge betingelserne fra Tiscali så må du kun benytte 1 computer til et USB
> modem. Vil du have flere computere tilslutter så skal du vælge en router
> løsning....i hvert fald hvis du er lovlydig

Og det vil ogsaa vaere den bedste loesning til lige den opgave.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Støt ofrene i USA via http://www.SupportUSA.dk hver en krone tæller

Fra : Jakob Paikin

Dato : 22-10-01 17:51

On Mon, 22 Oct 2001 15:36:40 +0200, "Mullemanden"
<daywalker@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvis jeg skal dele forbindelsen mellem flere computere, er der så
>overhovedet nogen fordele ved at have et usb-modem frem for en
> router.

Nærmere omvendt: En router kan direkte deles mellem mange PC'er (via
en hub eller switch). Derimod kræver deling af et USB-modem diverse
delesoftware samt at en PC er tændt for at den anden kan komme på.

>Kan man alligevel ikke dele internet når man har ICS fra Windows 2000???
>selv om man har router eller modem

ICS virker med modem-løsningen men ikke med routerløsningen (hvor det
også er komplet overflødigt med specialsoftware).

--
Jakob Paikin