Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Engangs kamera
Fra : Mich@el

Dato : 22-10-01 11:10

Hejsa.

Jeg står og skal tage nogle billeder i et meget kamera fjendtligt miljø,
og vil derfor ikke bruge mit dyre digital kamera.

De der engangs kameraer, tager de nogle fornuftige billeder. ???

Og skal man vælge et bestemt mærke. ???

Mvh.

Michael

Fra : Bjerre / Sidebanen

Dato : 22-10-01 11:30

> De der engangs kameraer, tager de nogle fornuftige billeder. ???
>
> Og skal man vælge et bestemt mærke. ???

Hej, jeg har brugt et kodak uden blixt til ca 50 kr, og hvis man har lys nok
(dagslys), holder det stille og har en afstand på over 2 meter, synes jeg
det er brugeligt. -og 50 kr for at skåne et dyrt kamera er da billigt.

Bo//

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-10-01 15:16

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg står og skal tage nogle billeder i et meget kamera fjendtligt miljø,
> og vil derfor ikke bruge mit dyre digital kamera.
***********

OK billeder hvis nok lys. Gælder alle cameraer.
Køb et undervands eet.
Det holder.

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-10-01 19:26

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote:

>OK billeder hvis nok lys. Gælder alle cameraer.

Jeg har før i tiden set billeder fra engangskameraer, hvor der var en
kraftig prismeeffekt nogle steder i billedet, så alting fik røde eller
blå kanter. Er det blevet bedre?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Paul Nilsson

Dato : 29-10-01 21:22

Hej Michael
Nej - det er ikke ligegyldigt hvilket du vælger.
der er 2 problemer (som jeg selv har oplevet smerteligt til bryllup/rejse)
1. de har alle plastic linser, men åbentbart af forsk, kvalitet
2. der er forsk. film indeni, nogle har kendte kvaltitets film, andre har
"no name" film af meget svingende kvalitet!
Vælg et anderkendt mærke : f.ex Fuji - Kodak o.l. her er film (god) og
plastlinse (rimelig).........
egen brug viser extremt lystab i hjørnerne med no name + dårlige
farver...........
hvorimod Agfa, Fuji, Kodak viser overraskende gode resultater!
(i engelsk test vandt kodaks med blitz.....)

Bagsværdvej 71-2800 Lyngby
pauln@mail.tele.dk
www.sorgenfrifoto.dk

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en