Popud vindue / Luk vindue m.m.
Fra : Hallum

Dato : 22-10-01 08:54

Kære Gruppe

Jeg vil gerne lave et popup vindue som indeholder en
"Luk Vindue" kommando - hvam kan hjælpe mig et hint ?

Samtidig vil jeg også gerne lave vinduet sådan, at det er
foruddefineret i størrelse og ikke indeholder de faste knapper,
adressefeltet osv. - dvs. vinduet indeholder kun min html kode
- Er der nogle der kan hjælpe med løsning ?

På forhånd 1000-tak for hjælpen !

mvh.
Hallum

Fra : jmo

Dato : 22-10-01 13:26

Hej Hallum,

der er mange måder at gøre det på, denne måde ser umiddelbart
lidt besværlig ud, men opstillingen vil hjælpe dig til at beholde
overblikket.

--------------old_window.html--------------

<head>
   <title>Untitled</title>

   <script language="Javascript">
   var theURL = 'new_window.html';
   var width = 300;
   var height = 300;

   function newWindow() {
   newWindow =
window.open(theURL,'newWindow','toolbar=yes,menubar=no,resizable=
no,scrollbars=yes,status=yes,location=no,width='+width+',height='
+height);
   }
   </script>
</head>

--------------new_window.html--------------

<head>
   <title>Untitled</title>
</head>

--------------FIN--------------

/jmo

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hallum

Dato : 22-10-01 13:44

Hejsa !

Allerførst tak for hjælpen

Jeg prøvede først at lave det nye vindue der skal
have LUK VINDUE link - og det virker !

Men dog først efter at min Internet Explore
browser skriver til mig :

" Denne Webside prøver at lukke vinduet.
Vil du lukke vinduet ? "
JA / NEJ

Kan man undgå at tage stilling hertil, så vindues
lukningen sker automatisk ?

mvh.
Hallum

Fra : Hallum

Dato : 22-10-01 14:12

Nej - glem det - det virker nu !

Nu spørger den ikke mere om at
lukke vinduet - men gør det bare *S*

I tvivl om hvad der skete før *S*

Tak for hjælpen !

mvh.
Hallum

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-10-01 15:17

Mon, 22 Oct 2001 15:11:41 +0200, skrev "Hallum"
<phhallum@hallums.dk>:

>I tvivl om hvad der skete før *S*

Du åbnede popupvinduets side alene uden at bruge linket på den
anden side.
--
med venlig hilsen
Knud