Kat og kogeplade ??
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-10-01 08:31

Jeg er lidt bange for at min kat skal oppe op på kogepladen efter jeg har
lavet mad.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre... skal jeg bare lade den gør det
første gang, i håb om at den selv finder ud af at den ikke skal gøre det
igen ??... syntes bare at den metode er lidt hård.

Er der nogen der har nogle foreslag til hvad jeg kan gøre ???

På forhånd tak & Med venlig hilsen
Brian Rosenkrantz (og Puk)

Fra : Denise

Dato : 22-10-01 09:13

Hej Brian
Nej, jeg synes ikke du skal lade den selv finde ud af det.
Jeg plejer at sætte gryde eller pande der hvor kattene plejer at hoppe op
til komfuret,
så tror de at der ikke er plads, og hopper ikke op, ellers kan jeg finde på
at hælde vand
i gryden eller panden og så sætte dem på pladerne, indtil de bliver kolde
mens
man spiser.
Hilsen Denise

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-10-01 15:19

Denise wrote

> [...]

> at hælde vand
> i gryden eller panden og så sætte dem på pladerne, indtil de bliver kolde

Det havde jeg slet ikke tænkt på !

Tak for det go'e råd ... det vil jeg følge !!

Med Venlig hilsen
Brian Rosenkrantz

Fra : Kate

Dato : 22-10-01 18:27

> Denise wrote

Det er også min metode. Ikke fordi Johan og Sofie hopper op der, mere,
de er for gamle og satte

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Per Leopold

Dato : 24-10-01 01:47

Brian Rosenkrantz wrote:

> [...]
> igen ??... syntes bare at den metode er lidt hård.
>
> Er der nogen der har nogle foreslag til hvad jeg kan gøre ???

Først og fremmest kan katte godt lære at der er steder de ikke må komme.
Dernæst - som en forsikring - er det godt at placere en gryde el. kedel på
den varme plade, så hvis naturen skulle gå over opdragelsen - så var der
taget hensyn til dette.

Langt hen ad vejen mener jeg at børn, hunde og såmænd også katte har godt af
(glæde af konsekvens) i opdragelsen.

I den sidste ende - skal vi alle lære at indordne os.

God fornøjelse - Kitty

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-10-01 07:38

> Jeg er lidt bange for at min kat skal oppe op på kogepladen efter jeg har
> lavet mad.

Lær den at komfuret - og køkkenbordet - er forbudt område. Det tager en dags
tid, hvis den ikke kender NEJ, men det er tiden værd. Og jo, katte kan sagtens
'
opdrages.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]