Makroer
Fra : Tex Tofte

Dato : 22-10-01 07:31

Hej

Er der nogen der ved hvor Office2000 gemmer sin makroer. Jeg har lavet en
makro og kan ikke finde den som en fil. Er makroer integreret i office2000
pakken så man ikke kan se dem som filer.

Jeg kan selvfølgelig exportere den via en VB-editor, men ville nu helt kunne
distribuere den via et logonscript så alle brugere har den seneste version,
forstået på den må at det skulle foregå helt uden at bruger skal til at
importere osv.

Er der nogen der har en god ide.

Mvh.

Tex

Fra : Harald Staff

Dato : 22-10-01 08:45

Hei Tex

De gjemmes i "dokumentet". Hvilket dokument er avhengig av hvilket program
du bruker; "Office2000" er ikke konsistent.
Word gjemmer som default i "normal.dot" medmindre du ber den gjemme i et
annet. Excel og Access gjemmer i aktivt dokument medmindre du ber om noe
annet.

På samme måte er meg bekjent det ingen felles metode å installere makroer på
brukernes programmer.

HTH. Beste hilsen Harald

Tex Tofte <Terminal@fredericiashipping.dk> skrev i

Fra : Tex Tofte

Dato : 22-10-01 09:23

Hej Harald og andre

Betyder det at man distribuere normal.dot dokumentet og så skulle alle
brugere have seneste opdaterede version af makroer ?, eller er der en twist
til dette. Jeg vil selvfølgelig prøve det.

Tak for oplysninger.

Mvh,

Tex

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-10-01 09:49

Tex Tofte skrev i dk.edb.programpakker.ms-office
> [...]
> brugere have seneste opdaterede version af makroer ?, eller er der en twist
> til dette. Jeg vil selvfølgelig prøve det.

Sådan kan du godt gøre det. Prisen er, at alle de ændringer brugerne har
lavet til deres personlige normal.dot bliver overskrevet.

I stedet kan du gemme dine makroer i en skabelon med et andet navn, og på
brugermaskinen tilføje den som en global skabelon under Funktioner,
SkabelonerOgTilføjelseprogrammer. Skabeloner skal lægges i Word-mappen
Start, hvis de skal være tilgængelige for alle Word-sessions.

--
mvh Lars