Moulin Rouge Soundtrack??
Fra : MIkkel Monberg

Dato : 21-10-01 23:32

Er der en årsag til at soundtracket man kan købe, ikke svarer overens med
soundtracket i filmen.
Kan man evt. købe de "rigtige" sange etc. eller kan de hentes på enten
audiogalaxy ell.???

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-01 12:50

"MIkkel Monberg" <Mikkel@Monberg.net> writes:

> Er der en årsag til at soundtracket man kan købe, ikke svarer overens med
> soundtracket i filmen.

Ja. Filmens soundtrack er en del af markedsføringen og Moulin Rouge er
af en eller anden grund [1] blevet markedsført som noget helt andet
end den er.

[1] Grunden er sandsynligvis, at marketingsfolkenes effektivitet måles
på åbningsweekenden og at langtidsindtrykket derfor er ligegyldigt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Jakob Raunsø

Dato : 23-10-01 08:20

Hej
"MIkkel Monberg" <Mikkel@Monberg.net> wrote in message
> Er der en årsag til at soundtracket man kan købe, ikke svarer overens med
> soundtracket i filmen.

Hvori består forskellen?
(Jeg har ikke set filmen)

Mvh Jakob Raunsø

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-01 09:02

"Jakob Raunsø" <jrjensenNOSPAM@mdb.ku.dk> writes:

> Hvori består forskellen?

Der mangler adskillige væsentlige sange og mange af de, der er på
soundtracket er i versioner, der er komplet uinteressante i forhold
til hvordan de blev fremført i filmen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-10-01 23:04

Peter B. Juul skrev:

> mange af de, der er på soundtracket er i versioner,
> der er komplet uinteressante i forhold
> til hvordan de blev fremført i filmen.

En interessant ting er også, at månen i filmen, der bliver sunget af
Placido Domingo, på soundtracket tilsyneladende er blevet skiftet ud med
andenrangs-poptenaren Alessandro Safina. Jeg tænker her på Your Song.
Pudsigt... Man bliver nok nødt til at købe DVD'en, hvis man vil have den
optimale musikglæde...

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Lisa Andersen

Dato : 24-10-01 22:43

Jeg har læst et eller andet sted på nettet at der er udkommet endnu en
soundtrack til filmen med flere sange....
Den skulle være til at få i USA og Australien, så mon ikke den kommer til DK
før eller siden?
Mvh Lisa

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-10-01 00:04

On Wed, 24 Oct 2001 23:43:12 +0200, "Lisa Andersen" <lisa@paradis.dk>
wrote:

>Jeg har læst et eller andet sted på nettet at der er udkommet endnu en
>soundtrack til filmen med flere sange....

Om ikke andet har de til den 18. december at få lavet et soundtrack.
Derefter er DVD'en ude, og jeg skal være den første til at rippe lyden
ud af DVD'en og lave mit eget soundtrack med de ekstra numre (hvilket,
såvidt jeg ved, skulle være ganske lovligt til personlig brug). Da jeg
så filmen anden gang, forekom det mig, at numrene var velegnede at
hive ud. Nogle af dem var vist lidt lange, men der var ikke
"overflødig" dialog inde i numrene.

>Den skulle være til at få i USA og Australien, så mon ikke den kommer til DK
>før eller siden?

Jeg kunne ikke finde den på Amazon i går nat, så jeg tror det ikke
umiddelbart. Men du må meget gerne gå på jagt efter den side igen.

--
- Peter Brodersen