Beatles.
Fra : Kenneth Parmo

Dato : 21-10-01 22:03

Er der nogen der ved om Beatlesnummeret:
Across The Universe er indspillet af nogle danske artister eller grupper?

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-10-01 22:26

Kenneth Parmo skrev:

> Er der nogen der ved om Beatlesnummeret:
> Across The Universe er indspillet af nogle danske artister eller
> grupper?

Lille sidespring... Da DR2 sendte en Beatles-temalørdag i går, lagde du
da mærke til den fremragende fortolkning af nummeret, som Fiona Apple
havde lavet?

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Larz Krimi

Dato : 21-10-01 22:45

> Lille sidespring... Da DR2 sendte en Beatles-temalørdag i går, lagde du
> da mærke til den fremragende fortolkning af nummeret, som Fiona Apple
> havde lavet?

Den bed jeg også mærke i
men der var også et band,der lavede en lidt hard-core version
afr "Back in the U.S.S.R".
Var der nogen der bed mærke i bandnavnet?

Mvh Larz

Fra : etta place

Dato : 22-10-01 10:46

en iøvrigt tynd, tynd beatles-temalørdag;
en uvedkommende film, en dokumentar i 3 dele om et middelmådigt kopi.band,
hvoraf 50% af hver del bestod af de samme klip, samt total-bløde kommentarer
fra "cremen" af danske musikere. pseudo-intellektuelle lars fup-galia og
steen "en-armet tyveknægt" b. jørgensen! souvenir fedbollens fremhævelse af
sukkerpop-snedkeren paul mccartney på bekostning af john lennons vrede og
sarkasme, som den vigtigste del af beatles succes. jo, jeg er godt klar over
at der skulle begge dele til at gøre det, men jeg vil frækt hævde at lennons
andel er den største!
carsten lykkesjov virkede helt sympatisk i det forlorne selvkab!
ja ok der bliver skudt med spredehagl, men det var sgu for tyndt dr!

etta

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-10-01 13:29

"etta place" <etta@place.net> skrev i

> [...]
> største! carsten lykkesjov virkede helt sympatisk i det
> forlorne selvkab! ja ok der bliver skudt med spredehagl, men

Well, smag og behag er jo så forskelligt.

Filmen var absolut ikke ringe eller uvedkommende har i øvrigt
været vist før).

Beat The Meatles var en stor skuffelse. Jeg tilskriver det dårlige
lydforhold (bl.a. ingen monitorer) og at de ikke måtte spille på
eget grej. Jeg har hørt dem live 7-8 gange, og er aldrig blevet
skuffet.

Jeg er til gengæld helt enig med dig i, at det som tema-aften var
en fæl skuffelse.

Eneste lyspunkter (ud over filmen var Allan Olsens knivskarpe
(og lettere ironiske) observationer og som du selv nævner Carsten
Lykke.

Herudover må fremhæves Fiona Apples eminente udgave af Acoss The
Universe.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-10-01 23:57

Prøv at spørge på JP's Beatles debat forum.
http://beat1.jp.dk/index.html

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen