Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spejlrefleks som digital ?
Fra : Sebastian Zamorski

Dato : 21-10-01 21:57

KAN man overhovedet købe et digitalt kamera som bruger
spejlrefleks-teknikken, eller er det snarere et spg. om at købe et digitalt
kamera som har et godt objektiv...

Eller om vendt; hvad skal man kigge efter hvis man er ude efter rigtig go'
kvalitet ?

Sezam

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-10-01 23:53

Man kan da godt købe digitale SLR kameraer, men de koster en bondegård og
lidt mere!
Men Sony bruger da Carl Zeiss linse (Canon kalder den samme for Canon!), og
de er da OK.
Jeg tror ikke at optikken begrænser billede kvaliteten voldsomt, men det er
nok derimod billedchippen der sætter grænsen.

Men du kan også købe - lidt afhængigt af hvad kamera du har! - en indsats
til alm SLR kameraer og få digital optagelse ud af det!

"Digitale billeder i gamle kameraer
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2716
måske ikke speciel god lige nu, men alt elektronik bliver jo bedre og
billigere med tiden."

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 22-10-01 08:52

> [...]

> kamera som har et godt objektiv...
>
> Eller om vendt; hvad skal man kigge efter hvis man er ude efter rigtig go'

Hej Sezam

Du har flere muligheder for at anskaffe dig et digitalt SLR kamera.
Canon laver to medeller EOS D30 og EOS 1D, førstnævnte til ca. 25.000,-
og 1D til ca. 50.000,-
Nikon laver også to modeller nemlig Nikon D1 og D1X, jeg er ikke bekendt
med priserne men de er højere end for canons.
Fordelen ved de digitale SLR er at du har muligheden for at anvende
forskellige objektiver med kameraet, ekstern blitz osv.

Hilsen

Thomas

Fra : KASO

Dato : 22-10-01 14:57

"Thomas Bach Piekut" skrev d. 22-10-01 08:52 dette indlæg :

> [...]
> Fordelen ved de digitale SLR er at du har muligheden for at anvende
> forskellige objektiver med kameraet, ekstern blitz osv.

Teknisk set fremstiller Olympus også et par spejlrefleks-digitalkameraer
(E10/20) - men her er optikken så vidt jeg husker ikke til at skifte ud!

http://www.kandu.dk/

Fra : Esben

Dato : 23-10-01 03:49

"Sebastian Zamorski" <sezam@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> KAN man overhovedet købe et digitalt kamera som bruger
> spejlrefleks-teknikken, eller er det snarere et spg. om at købe et
digitalt
> kamera som har et godt objektiv...

HP 912 er vistnok spejlrefleks, men objektivet kan ikke tages af.

> Eller om vendt; hvad skal man kigge efter hvis man er ude efter rigtig go'
> kvalitet ?

Gode resultater og holdbarhed.

--
Esben