Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Bånd til DV med chip??
Fra : Kent B. Hansen

Dato : 21-10-01 21:16

Hej alle.

Jeg undrer mig lidt over hvad "med chip" betyder i forb. med bånd til et
DV-kamera. Er her nogen som ved hvad den "chip" skal bruges til??

Mvh.
Kent B. Hansen

Fra : LaPPe

Dato : 22-10-01 19:29

I chippen gemmes ting som dato, og nogle gange kameraindstillinger, så man
kan få disse data frem uden og gemme dem på selve billedet.
Tror nu nok, det kun er SONY, der har dette (?)

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Ole Lønborg

Dato : 22-10-01 20:37

LaPPe wrote:

> I chippen gemmes ting som dato, og nogle gange kameraindstillinger, så man
> kan få disse data frem uden og gemme dem på selve billedet.
> Tror nu nok, det kun er SONY, der har dette (?)

Jeg har selv et Sony DCR-PC100.

Det eneste man kun kan med chip-bånd er så vidt jeg kan se at sætte
elektroniske titler/etiketter på båndet.
Derudover kan den bruge chippen på båndet til at huske hvor langt ind på
båndet der er optaget ("End search"), gå direkte til en bestemt dato og
huske hvor på båndet der er optaget still-billeder. Men disse funktioner
virker også på almindelige bånd, bare langsommere.

Jeg bruger selv kun bånd uden chip.

/Ole Lønborg

Fra : LaPPe

Dato : 23-10-01 16:02

Kan du også kalde datoen frem på en optagelse?

Det var bl.a. dét jeg regnede med lagredes i chippen...

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk