hastighed bestilt/opnået?
Fra : bo thomsen

Dato : 21-10-01 19:04

jeg har 512kb downstream og 256 up.
med kabelmodem hos arrowhead ( ishøj )
men jeg downloader ofte kun med 20 kb/sec
og nogle gange helt ned til 10kb/sec 1 gang prøvet
27kb. er det hvad jeg kan forvente?
kan jeg teste det på en server med god upload
et sted?
mvh
bo thomsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-10-01 20:12

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> wrote in message
> jeg har 512kb downstream og 256 up.
> med kabelmodem hos arrowhead ( ishøj )
> men jeg downloader ofte kun med 20 kb/sec
> og nogle gange helt ned til 10kb/sec 1 gang prøvet
> 27kb. er det hvad jeg kan forvente?

Lyder jo som om, du har fået den lavere hastighed på 256/128 Kbit

> kan jeg teste det på en server med god upload
> et sted?

Jaa. Prøv fx på:

ftptest1.tele.dk

Da den gerne skulle give fuld knald Da Arowhead har teledanmark som udbyder.

Fra : Jens

Dato : 21-10-01 21:40

> Jaa. Prøv fx på:
>
> ftptest1.tele.dk
>
> Da den gerne skulle give fuld knald Da Arowhead har teledanmark som
udbyder.

Arrowhead har ikke TeleDanmark som udbyder, men peerer med dem på DIX'en.
Der er forskel......
Se hvem de får backbone trafik fra og hvem de peerer med her:
<http://www.arrowhead.dk/kundeservice/peering.html>

Jens

Fra : bo thomsen

Dato : 21-10-01 22:14

> [...]
> Der er forskel......
> Se hvem de får backbone trafik fra og hvem de peerer med her:

sku det så ikk være muligt at aftale igennen arrowhead at man kan bruge
nogle af de udbyderes news server?
mvh
bo thomsen - som ikk aner hvad peering og dix betyder

Fra : svendSLETkov@get2net~

Dato : 29-10-01 19:31

bo thomsen wrote:

> [...]
> og nogle gange helt ned til 10kb/sec 1 gang prøvet
> 27kb. er det hvad jeg kan forvente?
> kan jeg teste det på en server med god upload

Hej Bo.

Arrowhead har sine egne ftp-testsites, f.eks.:
ftp://test:test@su-hq.arrowhead.dk
ftp://test:test@su-glo.arrowhead.dk
ftp.//test:test@su-ish.arrowhead.dk

Jeg har lige testet Ishøjs side og fik downstream på
mellem 300 og 350 KBps.

Ellers er der jo TDCs testftp, som nævnt af en anden.

Rene