Frames + Aboslutte størrelser
Fra : Jimmy

Dato : 21-10-01 16:33

Hej

Jeg har et problem med at angive absolutte størrelser på et frameset der
anvender COLS.
Anvender jeg ROWS går det fint.

Angiver jeg 650 som bredde fås en enormt meget større bredde.
Anvende jeg 125 fås ca. 600...

Koden ser sådan ud:

<frameset cols="650,150" frameborder="no" border="0">
<frame src="del.asp?Farve=000000">
<frame src="del.asp?Farve=FFFFFF">
</frameset>

Se evt. http://mobi.dk/test.asp

Nogen der ved hvorfor???

Hilsen Jimmy

Fra : Per Rasmussen

Dato : 22-10-01 00:39

Jimmy wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> anvender COLS.
> Anvender jeg ROWS går det fint.
>
> Angiver jeg 650 som bredde fås en enormt meget større bredde.

Uden at jeg ved det med sikkerhed, så vil jeg da formode at "skærmen" skal
fyldes ud, så derfor fylder den det der er tilovers i den højre frame, jeg
har med stort held anvendt procent i stedet for, hvilket vel egentlig også
gør at det ikke giver problemer hvis "kikkeren" bruger en anden
skærmopløsning end dig.

Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jimmy

Dato : 22-10-01 17:28

Hej

Du har absolut ret.
Skærmen skal naturligvis fyldes ud og en ekstra kolonne med * fungerede
perfekt.

Tak for hjælpen.

Hilsen Jimmy