Netkort problem i nt 4
Fra : JP

Dato : 21-10-01 16:18

Hej

Jeg har forsøgt at få et gammel Intel EtherExpress(TM) PRO/10 PCI netkort
til at virke i winnt 4.0 (workstation) på en ældre computer. Hos Intel (
http://support.intel.com/support/network/adapter/pro100/21397.htm ) jeg fået
bekræftet at dette netkort er understøttet af winnt 4.0.
Under installationen af winnt valgte jeg at vente med netværksinstallationen
til efter at winnt var kommet op og køre. Derefter gik jeg ind i
kontrolpanelet under "network" og satte netkortet op. Den påstod at den godt
kunne finde ud af hvilket netværkskort jeg havde og spurgte derfor efter
winnt cd'en som jeg lagde i drevet, hvorefter driverne kopieredes til
harddisken. Samtidig blev der oprettet TCP/IP protocol, som jeg
efterfølgende konfigurede. Nu skulle det jo så virke med det samme, skulle
man tro. Men det gør det ikke!!
Når winnt starter op igen, får jeg at vide, at en eller flere services har
fejlet og at jeg skal tjekke eventviewer for at få mere information. Nu er
det så at jeg står af, da jeg ingenting får ud af at kigge i eventviewer.
Netværkskortet fungerer slet ikke.

Anyone?

Tak på forhånd
/JP

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 21-10-01 18:37

JP <jesper-pedersen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> det så at jeg står af, da jeg ingenting får ud af at kigge i eventviewer.

Prøv at (gen)installere Service Pack 3 eller senere.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Gevaldi

Dato : 21-10-01 19:55

"Thorkil Olesen" <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> skrev i en
meddelelse

> Prøv at (gen)installere Service Pack 3 eller senere.

Hej Thorkil

Vil du venligst undlade at medtage hele
indlægget i din besvarelse, klip det væk
som du ikke svarer på.

Din besvarelse på en linie kunne meget
vel have stået helt alene uden det
oprindelige indlæg, eller med f.eks:

>Netværkskortet fungerer slet ikke<

Det er for at lette overskueligheden, så
vi andre ikke skal scrolle 30 linier ned og
det er jo ikke altid gentagelser fremmer
forståelsen.

--
/Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Gevaldi

Dato : 21-10-01 19:55

Fra : Jens B.

Dato : 22-10-01 10:34

"JP" <jesper-pedersen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> det så at jeg står af, da jeg ingenting får ud af at kigge i eventviewer.

Er et kendt problem. Kombinationen Intel EtherExpress/Win NT 4 funker ikke,
før du har opdateret NT med SP4 eller nyere. Så smid evt. en SP6a på, og
installér netkortet igen. Herefter virker det.

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen