vandskift - hvor tit ?
Fra : Simon...

Dato : 21-10-01 14:08

Hejsa,
Hvor tit er det nu man skifter vand, og hvor meget ? jeg har indtil videre
skiftet ca 50%
en gang om måneden.

mvh.Simon

Fra : AnnetteS

Dato : 21-10-01 16:58

Det kommer helt an på hvilke fisk du holder.

I mit 160 liters selskabsakvarie med tetraer, kampfisk, maller, neoner,
scalarer, platyer og guppyer skifter jeg 1/3 hver 14. dag :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Simon...

Dato : 21-10-01 17:16

250L akvarie med 6 golden spec (~6 cm) (+ 1 sværdrage hun + 1 sejlfinne
han - ville ikke skille mig af med dem da jeg skiftede fisk, de enes fint
med mine golden spec indtil videre...)

mvh.Simon
ps. et godt tip: golden spec. æder snegle på livet løs - har ikke set snegle
siden 2-3 dage efter jeg fik dem for 2 måneders tid siden :)

Fra : AnnetteS

Dato : 21-10-01 17:43

Så ville jeg skifte lidt mindre men lidt oftere :)
Ved at gøre det på den måde ødelægger du ikke bakteriekulturen som er
vigtige for fiskene og samtidig får de frisk vand :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-10-01 21:30

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> wrote in message
> Det kommer helt an på hvilke fisk du holder.
>
> I mit 160 liters selskabsakvarie med tetraer, kampfisk, maller, neoner,
> scalarer, platyer og guppyer skifter jeg 1/3 hver 14. dag :)

Hej Anette.
Hvordan går det med dine scalarer, når du har kampfisk i tanken ????
Scalaren har jo nogle flotte lange finder, og i hvert fald mine gamle
kampfisk han, var temmelig slem ved de flotte langfindede fisk. Eller er det
bare jeg som er faldet af høvognen i sidste sving
Hilsen Ditte

Fra : Rasmus

Dato : 21-10-01 16:10

Jaa jeg skifter 15 / 20 % vand af hver uge...

Rasmus

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 21-10-01 19:59

"Simon..." <guden@iname.com> wrote in message
> Hejsa,
> Hvor tit er det nu man skifter vand, og hvor meget ? jeg har indtil videre
> [...]
Hej Simon.
En gang i måneden kan jo gå for nogen. Men fiskene vil nok have det lidt
bedre, hvis du skifter vand bare lidt oftere. Lav et lille vandbytte en gang
i ugen - måske ca 20%, eller noget mere hver 14. dag.
Hilsen Ditte

Fra : Simon...

Dato : 21-10-01 20:21

jeg prøver nok 50% hver 14 dag eller sådan noget, og ser hvad de siger til
det :)
tak
-Simon